ניהול קמפיינים בפייסבוק וגם קידום בפייסבוק

ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק

במאמר נסביר על איך לבצע ניהול קמפיין בפייסבוק נכון ואפקטיבי.

כיום בין אם אתם בעלי עסק גדול, בינוני, קטן או שאתם אפילו פרילנסרים. אתם תמיד תשאפו להגדיל את כמות הלקוחות החודשית ולהגדיל את מחזור המכירות. בשלב מסוים יגיע הרגע שתגיעו לתקרת הלקוחות שמגיעים מפה לאוזן או מפרסום בקבוצות בפייסבוק ותרצו להגדיל את הפעילות שלכם. תרצו יותר לקוחות יותר לידים יותר התעניינות. מה עושים?

ניהול קמפיינים בפייסבוק

הניהול הוא אחת הדרכים החזקות והמפותחות ביותר להגיע לקהל היעד שלכם בעולם הדיגיטלי. באמצעות פייסבוק, ניתן למקד את המסר שלכם לקהלים מסוימים באופן מדויק, תוך שימוש במידע דמוגרפי, גיאוגרפי ובהתאם לתחומי העניין של המשתמש. הפלטפורמה מציעה כלים אנליטיים מתקדמים שמאפשרים למדוד את ביצועי הקמפיין בזמן אמת, להבין אילו פוסטים או פרסומות הכי מצליחות ולנהל את הקמפיין בהתאם. עם זאת, ניהול קמפיינים בפייסבוק דורש הבנה עמוקה של הפלטפורמה והבנה טובה של המטרות שהעסק או הארגון מעוניינים להשיג.

מה זה בעצם ניהול קמפיין בפייסבוק / ניהול קמפיינים בפייסבוק?


ניהול קמפיינים בפייסבוק הוא מטלה שצריכה להתייחס אליה כל ארגון או עסק המעוניין להגיע לקהלים רחבים ולהפיק תוצאות מרשימות. הגישה היחודית של פייסבוק, המציעה גישה ישירה למיליארדי משתמשים בכל העולם, היא אחת הסיבות לכך שקמפיינים ברשת החברתית הזו הם בלתי נמנעים בעידן הדיגיטלי.

יכולות המיקוד

אחת היכולות של פייסבוק הוא יכולת המיקוד. באמצעות הכלים המתקדמים שברשות המשווקים, ניתן ליעד את הקמפיין לפי דמוגרפיה, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין, השכלה ועוד. הגישה הזו מאפשרת לגבש את המסר בצורה המדויקת והמתאימה ביותר לקהל המטרה.

מהם שלבי העבודה לאחר הקמת הקמפיין?

אולם, לאחר הקמת הקמפיין, העבודה לא נגמרת. חשוב לנטר את הקמפיין בצורה תדירה, לשדרג אותו ולהתאים אותו לפי המדדים שמספקת הפלטפורמה. אנליטיקה מתקדמת מספקת מובנים על אילו מודעות עבדו הכי טוב, באילו שעות הייתה הכי הרבה פעילות ואיזו קבוצת אוכלוסייה הגיבה הכי טוב לקמפיין.

גורם מרכזי בניהול הקמפיין

גם התקציב הוא גורם מרכזי בניהול הקמפיין. בפייסבוק, יש את האפשרות לשלוט באופן מדויק על ההוצאות ולהגדיר תקציב יומי או כולל לקמפיין. חשוב לבחון את יעילות ההוצאה ולוודא שכל דולר שמושקע מגיע למטרתו.

למידה מתמדת

בסיום הקמפיין, חשוב לקחת את המסקנות הנכונות. להבין מה הצליח ומה פחות, ולהשתמש במסקנות אלה לקמפיינים הבאים. במילים אלה, ניהול קמפיינים בפייסבוק הוא תהליך דינאמי שדורש מחקר, יזמה, גמישות ולמידה מתמדת.

איך זה יכול לעזור לעסק שלי?

ניהול קמפיינים ממומנים מאפשר לנו בעלי העסקים לחשוף את המוצר או השירות שלנו לאלפי לקוחות רלוונטיים שצריכים את השירות/מוצר שלנו. בעזרת מערכות מתקדמות של פייסבוק. בפייסבוק אפשר לתרגט את הקהל שלנו על פי תחומי עניין/ גיל/ מין וכו'.

מעולה! איך מתחילים? שלב ראשון לפני שמתחילים בכלל קמפיין חייב להיות לנו קהל יעד מוגדר וברור.

קהל יעד

כל עסק פעיל שעובד מספר חודשים/ שנים כבר יודע מי בדרך כלל קונה אצלו ומי הלקוח "האידאלי" ומי הלקוח הפחות טוב. קחו לעצמכם שעה. תעברו על כל רשימת הלקוחות שלכם אשר קנו ממכם בשנה אחרונה. תבינו מי הוא הלקוח שאליו אתם רוצים לפנות. מה גיל הלקוח? מי קונה ממכם יותר נשים או גברים? מאיזה אזור קנו ממכם הכי הרבה? האם אתם רוצים לחזק את כמות הלקוחות שבדרך כלל קונים ממכם או שאתם רוצים לפנות לקהל חדש.

 לאחר שהבנו מי קהל היעד שלנו נעבור לשלב הבא.

בניית פרסונה

לאחר שבינינו את קהל היעד שלנו. אנחנו צריכים לדעת למי אנחנו מפרסמים. לאחר שעברתם על רשימת הלקוחות שלכם ופילחתם את הקהל שאתם רוצים לחזק, מתוך הקהל הזה בחרו לקוח אחד. רשמו לכם מי הוא? במה הוא מתעניין? מה הגיל שלו? מה הכאב שאותו פתרתם ללקוח? למה הוא בחר דווקא בכם? מה המצב הסוציו אקונומי שלו? אחרי שבנינו את הפרסונה ועכשיו עומדת למולנו דמות ממשית שאליה נפרסם. נעבור לשלב הבא.

קידום ממומן בפייסבוק פרסונות

יצירת קריאטיבי מנצח

לאחר שהבנו מי קהל היעד שלנו ולמי אנחנו מפרסמים הגיע השלב המעניין. בניית המודעה שמתאימה בול לפרסונה שלכם. איך יוצרים מודעה מנצחת? זאת שאלת המיליון, אף אחד לא יכול לדעת בוודאות איזה מודעה תעבוד יותר טוב או איזה תמונה תייצר יותר פניות. אז מה עושים? בדיקות a/b testing . עשו רשימה של הכאבים של הלקוח שלכם, רשמו מה מפריע לו. על פי רשימה זאת מתחילים לבנות את המודעות. תייצרו 4 תמונות לפחות שפונות לכאב של הלקוח, לדוגמא: אישה בת 60 עם כאבי כאב יכולה להתחבר לתמונה של אישה באזור גיל ה60 מחזיקה את הגב עם הכיתוב "פתרון יעיל ומהיר". אופציה נוספת להראות מישהי בת 60 עושה ספורט או עושה פעילות בקלות. כך תחברו את הלקוח לכאב שלו. בתוכן הפוסט חושב לפנות לכאב של הלקוח, לדוגמא "כאבי הכאב לא עוזבים? לנו יש את פתרון יעיל ומהיר". תייצרו 4 מודעות כך שתוכלו לראות איזה מודעה עובדת טוב יותר. יופי מעולה, הפעלתם את הקמפיין, המודעות עובדות מעולה ואתם מתחילים לקבל לידים.

שלב האופטימיזציה בניהול קמפיין בפייסבוק

המודעות שלכם כבר מתחילות לייצר לידים ואתם מתחילים לקבל לקוחות חדשים, אבל הלידים יקרים, מה עושים? כאן נכנס שלב האופטימיזציה, איך מבצעים אותו? בהקמת הקמפיין יצרנו 4 מודעות ושלחנו אותם לפרסום, לאחר מספר שעות/ ימים/ שבוע (תלוי בתקציב) תוכלו כבר לראות נתונים. תוכלו לראות איזה מודעה מניבה יותר תוצאות. בשלב זה פשוט נכבה את המודעות שלא מניבות תוצאות ומייצרים מודעות חדשות על בסיס המודעות שמניבות תוצאות טובות. לדוגמא: משנים את התוכן של הפוסט/ משנים את מיקום הנעה לפעולה בתמונה וכדומה. נותנים למודעה לרוץ עוד כמה שעות/ ימים/ שבוע וכך הלאה.

תקציב

כמה עולה כל התענוג הזה? אנחנו רוצים לנפץ את המיתוס שפרסום בפייסבוק הוא זול. פרסום בפייסבוק הוא לא זול אבל אחרי עבודה קשה והשקעה נכונה אפשר להגיע לתוצאות טובות ומחיר נמוך לליד. בשביל להריץ קמפיין טוב שאפשר לקבל ממנו מסקנות צריך להשקיע תקציב של מינימום 100  ליום לכל 4 המודעות. חישוב מהיר לחודש צריך תקציב מינימום של 3,000 ₪.

החלטתם שיש הרבה עבודה ותרצו להעביר את העבודה לסוכנות דיגיטל?

עלות דמי ניהול קמפיין בפייסבוק

העלויות נגזרות בדרך כלל מהתקציב הפרסום. הסכומים נעים בין 10-20 אחוז מהתקציב הממומן, האחוזים נקבעים על פי:

התקציב– כמה שהתקציב גבוה האחוזים יורדים.

רמת מקצועיות– לרוב חברות פרסום ייקחו 20 אחוז עבור דמי הניהול, פירלנסר עם לא הרבה ניסיון יגבה 10-12 אחוז מסך התקציב הממומן.

אך לכל חברת דיגיטל או פרילנסר יש את הסכום המינימום שהם גובים עבור הניהול הקמפיינים. הממוצע דמי הניהול המינימלי של החברות פרסום או פרילנסרים עם ניסיון ומקצועיות נע בין 1,500-2,500 ₪ לחודש.

יש לכלול גם את עלויות לעיצוב הפוסטים שנעה בין 150-350 ₪ לפוסט כפול מספר הפוסטים הדורשים.

טבלה של היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בפייסבוק:

פרמטריתרונותחסרונות
חשיפות• הגעה למיליארדי משתמשים בכל העולם.• שינויים תדירים באלגוריתם שיכולים להפחית חשיפה.
גישה לקהל• אפשרות להגדיר את הקמפיין לקהל מסוים בצורה מדויקת.• יתרון גדול למי שיש תקציב גבוה לפרסום.
מדידה• כלים מתקדמים לאנליטיקה ומעקב אחר ההגעה וההשפעה של הקמפיין על העסק.• כמות המידע הגדולה והמורכבת יכולה להיות מבלבלת לאחרים.
תקציב• תמורה טובה למחיר ואפשרות להתאים תקציב ולשנות אותו בהתאם.• כדי להתמודד עם תחרות ומול המתחרים, המחירים יכולים להיות גבוהים.
התאמה אישית• יכולת להגיב בזמן אמת לתגובות ולהתאים את המסרים אישית לקהל.• זמינות גבוהה בכדי להגיב בזמן אמת לכל פידבק, ביקורת או בעיה.
שפת הממשק• ממשק ידידותי וקל לשימוש.• שינויים תדירים בממשק מייצרים בלבול וצורך ללמוד ולהתרגל לשינויים חדשים.

ניהול קמפיינים בפייסבוק הוא כלי רב עוצמה, אך דורש הבנה עמוקה של הפלטפורמה, הכלים השונים והיכולת להתאים את המסרים לקהל היעד באופן אפקטיבי.

האם לעשות את הקידום לבד או עם סוכנות דיגיטל?

שלבי ההקמה של הקמפיין וניהול השוטף של הקמפיין גובים זמן רב. אתם יכולים לנהל את כל זה בעצמכם אבל וזה אבל גדול. רוב הזמן שלכם יוקדש לניהול הקמפיין. במקום לנהל את העסק שלכם ולהקדיש את הזמן לפיתוחו תקדישו לניהול הקמפיינים שלכם. בנוסף לכך אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאין לכם ניסיון עם ניהול קמפיינים. חוסר ניסיון יגרום לזה "שתתגלחו על עצמכם" הכסף שלכם יכול להישרף בלי שתדעו למה. סוכנות דיגיטל מנהלת קמפיינים רבים מידי יום ויודעת מה אפשר לשפר בקמפיין, מבצעת אופטימיזציה לצורך קבלת מחירי ליד טובים יותר ואיכותיים יותר ומעדכנת אתכם על נתוני הקמפיין.

שאלות נפוצות

איך אני יוצר קמפיין בפייסבוק?

כדי ליצור קמפיין בפייסבוק, היכנס למנהל המודעות שלך בפייסבוק, לחץ על "צור" ובחר את יעד הקמפיין שלך (למשל, מודעות, התחשבות, המרה). פעל לפי ההנחיות כדי להגדיר את ערכות המודעות והמודעות שלך בתוך מסע הפרסום.

אילו אפשרויות מיקוד זמינות לקמפיינים בפייסבוק?

פייסבוק מציעה מגוון רחב של אפשרויות מיקוד, כולל נתונים דמוגרפיים (גיל, מין, מיקום), תחומי עניין, התנהגויות ואפילו קהלים מותאמים אישית על סמך נתוני הלקוחות הקיימים שלך.

כמה עליי להקציב לקמפיין בפייסבוק?

התקציב שלך תלוי בגורמים כמו יעדי מסע הפרסום, גודל הקהל והתחרות. התחל עם תקציב שאתה מרגיש בנוח איתו ועקוב אחר הביצועים. פלטפורמת המודעות של פייסבוק מספקת המלצות על סמך היעדים שלך. מומלץ להשקיע מינימום 100 ₪ ליום.

באילו סוגי פורמטים של מודעות אני יכול להשתמש בקמפיין בפייסבוק?

פייסבוק מציעה פורמטים שונים של מודעות, כגון מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה, מודעות מצגות ומודעות סיפור. בחר את הפורמט המתאים ביותר לתוכן ולמטרות שלך.

כיצד אוכל לעקוב אחר הצלחת מסע הפרסום שלי בפייסבוק?

פייסבוק מספקת מדדים כמו טווח הגעה, הופעות, קליקים, שיעורי קליקים (CTR), המרות ונתוני מעורבות. הגדר את פייסבוק פיקסל באתר שלך כדי לעקוב אחר פעולות המשתמש ולבצע אופטימיזציה להמרות.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

דילוג לתוכן