fbpx
ניהול רשתות חברתיות

ניהול רשתות חברתיות

ניהול רשתות חברתיות בהחלט תפס תאוצה בשנים האחרונות, אך בשביל מה אנחנו צריכים ניהול רשתות חברתיות? איך העלאת פוסטים ושיתופים יעזרו לנו בפיתוח העסק? על כך נדבר במאמר הזה.

ניהול רשתות חברתיות הוא אמנות ומדע בו זמנית

הניהול דורש מיומנות בתקשורת דיגיטלית והבנה עמוקה של הקהל המטרה. בעידן בו האינטרנט הוא הבמה הראשית לבניית מותג, פרסום של חברה ברשתות החברתיות יכול להגדיר ולייצב את החברה. ניהול רשתות חברתיות דורש יצירת תוכן איכותי, יציב ומגוון, התמודדות עם תגובות וביקורות בצורה מקצועית והבנה של המטריקות השונות למיטוב הביצועים. זהו תהליך דינאמי שדורש התחדשות תדירה, הקשבה לפידבק והסתגלות לשינויים במהירות האור.

ניהול רשתות חברתיות בעידן החדש

בשנים האחרונות ישנה תאוצה של רשתות חברתיות רבות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. אנחנו מבלים את רוב היום שלנו בטלפון גוללים פידים בלי לשים לב לשעון. התופעה הזאת בא לטובתנו ולרעתנו בו זמנית.

היתרון- שגולשים רבים מבלים את מרבית היום שלהם בפלטפורמה מסוימת יש לנו את האפשרות לפרסם ללקוחות חדשים את השירותים והמוצרים שלנו.

החיסרון- מלבדנו ישנם עוד המון בעלי עסקים שמפרסמים, הגולש רואה כל כך הרבה פרסומים ביום שהעין שלו מסננת פרסומות.

אז איך יוצרים דף מוביל ברשתות החברתיות?

חישבו מחוץ לקופסה

אנחנו יודעים שחשוב לכם לפרסם לכולם את המבצעים שלכם, אבל עצרו!

חשבו על הלקוח שלכם, אם הייתם עוברים ברחוב ומישהו היה ניגש אליכם ומציע לכם לקנו רכב במחיר מבצע שאסור לכם לפספס, האם הייתם קונים? אנחנו משערים שלא.

כך גם בעולם הדיגיטל, בלי שהלקוח יכיר אתכם לא תוכלו להגיע למכירות. בנו את המותג שלכם, ספרו את הסיפור שלכם ואת ערכי המותג. שתפו את הלקוחות שלכם בסטורי מהרגעים שלכם ביום יום אל תפחדו לעשות פדיחות גם ככה זה נמחק אחרי 24 שעות 🙂

איך לבצע ניהול רשתות חברתיות

בשביל לבצע ניהול עמוד נכון צריך לגבש אסטרטגיה. מה המטרה שבשבילה אנחנו מקימים עמוד ברשתות החברתיות? מה המטרה שלו? האם זה לעלות עדכונים או לספק ערך מוסף ללקוח?

ניקח לדוגמא את עמוד הפייסבוק של הוט. עמוד הפייסבוק שלהם נוצר בעיקר בשביל לתת שירות מהיר ללקוחות, במקום לחכות בטלפון הלקוחות יוצרים קשר בפייסבוק ומקבלים מענה מהיר בצ'אט. הוט ממנפת את העמוד גם בשביל קידום מכירות של חבילות אך עיקר העמוד הוא שירות לקוחות.

דוגמא נוספת היא עמוד פייסבוק של חנות תאורה, בתהליך קניית תאורה לבית ישנם מספר התלבטויות ולא תמיד יודעים מה לבחור. חנות התאורה יכולה לפרסם טיפים ומדריכים ללקוחותיה, זה מייצר חיבור בין הלקוח לחנות ותהליך המכירה יהיה פשוט יותר וממוקד יותר, הלקוח לא ישאל שאלות כי את התשובות הוא קיבל כבר במאמר.

צריכים עזרה בגיבוש אסטרטגיה מנצחת? אנחנו נשמח לעזור לכם צרו קשר עוד היום והתחילו לתפוס נוכחות ברחבי הרשתות החברתיות.

מה זה ניהול רשתות חברתיות?

הגעתם להחלטה שאתם רוצים להיכנס למגרש של הגדולים ולפתוח עמוד ברשת חברתית. בניתם אסטרטגיית תוכן ואתם יודעים מה אתם תפרסמו במהלך כל החודש. מה עכשיו?

  1. פתחו עמוד.
  2. הוסיפו את הלוגו שלכם.
  3. הוסיפו תמונות נושא, השקיעו בתמונה היא הפנים של הדף כל גולש שיכנס זה הדבר הראשון שהוא יראה.
  4. כתבו מידע על העסק שלכם. כתבו בהרחבה מי אתם ומה מיוחד בכם.
  5. מלאו את כל פרטי העסק- טלפון, כתובת, שעות פעילות. בפייסבוק כמה שתמלאו יותר פרטים כך פייסבוק תראה אתכם "אמינים" יותר.
  6. הקפידו לפרסם 2 פוסטים בשבוע. הרשתות החברתיות אוהבות שיש פרסום קבוע בפלטפורמה הציבו לעצמכם רף של פוסטים שאתם יכולים לעמוד בו במהלך החודש. עדיף שתעלה פחות פוסטים מאשר שחודש תפרסמו 20 פוסטים וחודש אחריו תפרסמו רק 8, האלגוריתם לא אוהב את זה.
  7. פרסמום פעם בשבוע פוסט שיווקי.

אילו ניהול רשתות חברתיות קיימות כיום?

ניהול רשתות חברתיות הינו תחום מרכזי בעולם השיווק הדיגיטלי של היום. זהו תחום המתעסק ביצירה, קידום, וניהול של תוכן ברשתות החברתיות השונות ובאינטראקציה עם הקהל. לכל רשת חברתית יש את האופי, היתרונות והאתגרים המיוחדים לה:

  1. פייסבוק – היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, המצריכה שימוש בתוכן מגוון הכולל וידאו, תמונות, פוסטים ואפשרות לביצוע פרסום ממומן.
  2. אינסטגרם – מתמקדת בויזואליה, תמונות, וידאו וסטוריז, ומצריכה אסטרטגיה שיווקית ויזואלית.
  3. טוויטר – פלטפורמה המתמקדת בטקסטים קצרים, ומתאימה לחדשות, עדכונים ואפשרות לתגובה מהירה למקרים ואירועים.
  4. לינקדאין – רשת חברתית מקצועית המיועדת לבניית קשרים מקצועניים, ולכן התוכן המתאים הוא מקצועי ואקדמאי.
  5. טיקטוק, סנאפצ'אט ורשתות נוספות – מתמקדות בתוכן ווידאו קצר ודינאמי, המיועד בעיקר לקהל הצעיר.

ניהול רשתות חברתיות אפקטיבי דורש הבנה עמוקה של הקהל המטרה, אסטרטגיה מתוחכמת וכמובן, יכולת להגיב בזריזות למשתנה בכל רשת.

לפניכם טבלה המתארת את היתרונות והחסרונות של ניהול רשתות חברתיות:

פרמטריתרונותחסרונות
הישגים• גישה ישירה לקהל היעד ואפשרות להתמקד בתקומה המתאימה.• קשה להתבלט בקרב התחרות הגבוהה ברשתות.
יצירת דיאלוג• הזדמנות מעולה ליצור דיאלוג עם הקהל ולהבין את צרכיו.• נדרשת תגובה מהירה לשאלות או תגובות, מה שיכול להיות מאתגר.
תכנון ויצירת תוכן• הזדמנות להצגת המותג בצורה ייחודית ויצירתית מול המתחרים.• דרישה של יצירת תוכן תדירה ואיכותית, הדבר יכול להיות מפרך ומורכב.
מדידה ואנליטיקה• יכולת למדוד במדויק את הגעת המסר אל הקהל ולבצע אופטימיזציה.• עומס של מידע מהרשתות יכול להיות לחלק מהאנשים מבלבל וקשה לפענוח.
תקציב• בהשוואה לכלים אחרים של שיווק, פרסום ברשתות חברתיות יכול להיות פחות יקר.• הצורך ביצירת תוכן איכותי ובאינטראקציה תדירה יכול לדרוש השקעה גבוהה של זמן ומשאבים.
אפשרות לשיתוף• יש אפשרות לשתף את התוכן ולהגיע לקהל רחב באופן ויראלי.• ישנה חשיפה לסיכון של ביקורת ציבורית או תגובות שליליות המתפרסמות ברשתות.

ניהול רשתות חברתיות הוא כלי רב עוצמה לקידום מותגים, אך הוא דורש מחויבות, יצירתיות והבנה של המטרות והצרכים של הקהל.

ניהול קמפיינים דיגיטליים

כיום בשל העומס שיש על הרשתות החברתיות לפעמיים רק לעלות פוסט לא מספיק. בשביל לייצר קהל משלכם אתם בהתחלה תצטרכו לבצע ניהול קמפיינים דיגיטליים. קמפיינים שיעזרו לכם להפיץ את הדף שלכם לכמה שיותר גולשים. לאחר שתצברו קהל לקוחות משלכם תוכלו לפרסם פוסטים ולקבל תנועה אורגנית לחנות שלכם.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן