בשנים האחרונות ניהול קמפיינים בגוגל הפך לכלי עבודה מרכזי בשיווק העסק. בכלי זה משתמשות חברות רבות כדי לייצר לקוחות חדשים מידי חודש. כיום בכל פינה תוכלו לפגוש פרסומות של גוגל, גם אם אתם לא מודעים לכך שאלה פרסומות של גוגל. בעזרת ניהול קמפיינים בגוגל אפשר להגיע לאלפי לקוחות פוטנציאלים.
ניהול קמפיינים בגוגל בצורה טובה
ניהול קמפיינים בגוגל הוא פרק חשוב בספר האסטרטגיות של שיווק דיגיטלי. דרך כלים כמו "Google Ads", המשווקים יכולים להפיק מודעות שמתוכננות להופיע במקומות ראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות. אחת היתרונות המרכזיות של הפרסום בגוגל היא היכולת להגיע בצורה ממומנת לקהל המטרה הרלוונטי בדיוק בזמן שהם מחפשים מידע או מוצר הקשור לעסק שלכם. בנוסף, גוגל מציעה כלים אנליטיים מתקדמים שמאפשרים לבצע מעקב אחר ביצועי המודעה, החזר ההשקעה והתמדדות עם התחרות. עם זאת, כדי להשיג את התוצאות המיטביות, נדרשת הבנה עמוקה של מנגנוני הפעולה של המערכת, אופטימיזציה מתמידה של הקמפיין ושימור על התאמה בין המודעה לדפי הנחיתה הרלוונטיים.
להגיע לקהל נרחב בעזרת פרסום בגוגל
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, הוא מאגר עצום של לקוחות פוטנציאליים אותם אתם רוצים לפגוש. פרסום עסק בגוגל, היא תורה שלמה שמחייבת אתכם ללמוד את הכלים העומדים לרשותכם ולבצע עבודה מדויקת, לאורך כל הדרך. ניתן לפרוץ את הגבולות הגיאוגרפיים של העסק שלכם ולספק שירות ללקוחות מרחבי הארץ והעולם, בלחיצת כפתור וללא כל קושי בעזרת פרסום בגוגל.
מה הן האפשרויות של ניהול קמפיינים בגוגל
פרסום ממומן ברשת החיפוש של גוגל
את רשת החיפוש של גוגל כולנו מכירים, ברגע שמחפשים שאלה/ מוצר/ שירות מסוים. מוצגות לנו תוצאות החיפוש. 4 המודעות הראשונות בראש הדף ו3 מודעות אחרונות בתחתית הדף אלה הם מודעות ממומנות. איך תוכלו לזהות אותם? מאוד פשוט ליד מודעה ממומנת ישנו טקסט שכתוב אליו "מודעה"
ברגע שנילחץ על המודעה מפרסם המודעה ישלם את המחיר שנקבע מראש מול גוגל.
איך נקבע המחיר לקליק?
לכל מילת מפתח יש את המחיר הממוצע שלה לקליק. מחיר הקליק נקבע על פי רמת תחרות ושטח פרסום. אם למילת מפתח יש ביקוש גדול יותר כך גם המחיר שלה יעלה בהתאם. בעזרת חקר מילות מפתח ב Google ADS נוכל לדעת את העלות המשוערת לקליק.
כמו שאפשר לראות מילת החיפוש "עורך דין פלילי בתל אביב" היא בעלת תחרות גבוה ולכן כל קליק עולה בין 19.38-57.10 ₪ לאומת זאת מאמן כושר עלות לקליק נעה בין 2.41-6.83 ₪. המחירים משתנים במהלך היום לפי התחרות. במידה ומישהו יקליק על המודעה בשעות העומס תשלמו לרוב את המקסימום, במידה ומישהו יקליק אליכם בלילה ישנו סיכויי גבוה שהמחיר ירד משמעותית.
התחילו כבר עכשיו להופיע בתוצאות הראשונות של גוגל >> לפרטים נוספים לחצו כאן
ניהול קמפיינים בגוגל ברשת המדיה של גוגל
לא הרבה יודעים איך המערכת הפרסום של גוגל נמצאת כמעט בכל מקום. המערכת של גוגל נמצאת באתרים הגדולים בארץ. כמו Ynet, mako, וואלה ועוד רבים. האתרים הללו שומרים לגוגל שטחי פרסום כך שתוכל לפרסם אצלהם באתר. בדומה לפרסום ממומן בפייסבוק אתם יכולים להכין מודעות פרסום ולהתחיל להופיע בכל האתרים הגדולים מבלי להוציא הוצאות מפוצצות. כך נראה פרסומת ברשת המדיה של גוגל:
גם כאן המחיר לקליק נקבע על פי התחרות ומספר המפרסמים שרוצים להופיע באותם אתרים פופולריים. פרסום באתרים הגדולים מתחיל משקלים בודדים ויוכל להגיע אפילו לעשרות שקלים לקליק. לעומת זאת פרסום באתרים קטנים עלות לקליק מתחילה ממספר אגורות בודדות ונגמרת בשקלים בודדים.
מה יוצא לאתרים הגדולים בארץ שהם מאפשרים לגוגל לפרסם אצלהם באתר פרסומות?
שאלה מצוינת. כאשר אתר מאפשר לגוגל לפרסם אצלו פרסומות הוא הופך להיות חלק "משותפי הפרסום של גוגל". זאת אומרת שברגע שאתם תלחצו על הפרסום של גוגל בתוך Ynet גוגל תשלם חלק יחסי מהרווח לקליק לYnet.
התחילו כבר עכשיו להופיע באתרים הגדולים בארץ >> לפרטים נוספים לחצו כאן
קמפיין שיחות בגוגל
קמפיין מושלם עבור כל בעלי המקצוע. קמפיין עבור שיחות הוא קמפיין שמתאים בדיוק עבור אותם אינסטלטורים/ חשמלאים/ מנעולנים ועוד. בעזרת אפשרות זאת ניתן לייצר קמפיין שמכוון רק לשיחות. במקום להוציא הוצאות על דפי נחיתה אפשר להגיע ללקוח הסופי בקלות. בדרך כלל לשירותים הללו זקוקים בSOS לכן חשיבות דף הנחיתה היא נמוכה. פחות חשוב ללקוח כמה הדף מעוצב או כמה המילים מרשימות יותר חשוב לו שבעל המקצוע יגיע כאן ועכשיו ויטפל בתקלה.
לפניכם טבלה המתארת את היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיינים בגוגל (בעיקר דרך גוגל אדוורדס):
פרמטר | יתרונות | חסרונות |
---|---|---|
הגעה לקהל | • הגעה לאנשים המחפשים במודעות את המוצר או השירות שלכם. | • ייתכן שלא כל קהל המטרה שלכם משתמשים בגוגל לחיפוש. |
התאמה ממוקדת | • יעוד המודעה למילות מפתח ספציפיות. | • הגבלה למילות המפתח שבחרת, כשיש סיכון לפספוס קהלים. |
תקציב | • שליטה גמישה בתקציב ותשלום לפי לחיצה. | • מחירים יכולים להיות גבוהים למילות מפתח פופולריות. |
מדידה | • אנליטיקה מפורטת עם נתונים על ביצוע הקמפיין. | • ניתוח הנתונים יכול להיות מורכב ודורש הבנה טכנית. |
הגעה לקהל הנמצא בכל מקום | • אפשרות לפרסם לקהלים ברחבי העולם. | • דרישה לתרגום והתאמות תרבותיות לשווקים שונים. |
גמישות | • אפשרות לשנות ולהתאים את הקמפיין בזמן אמת. | • הצורך להיות בפעולה ולבצע התאמות והחרגות של מילות חיפוש באופן יומיומי. |
ניהול קמפיינים בגוגל הוא כלי יעיל כאשר הוא מתבצע בצורה נכונה, מבוססת על מחקר מילות מפתח מדויק, יעוד המודעה לקהל המטרה הרצוי וניטור תדיר של הביצועים.
צוות מקצועי לעבודה המקצועית
ניהול מקצועי של חשבון המודעות שלכם יאפשר לכם להגיע לתוצאות טובות יותר. גדילה חודשית בכמות הלידים הנכנסים ובסגירת עסקאות. במסע פרסום חשוב שתעמוד אסטרטגיה מסוימת, אשר יכולה להתאים לקהלים שונים. הפנייה לקהלים במדיות שונות, מבטיחה לכם מגוון נרחב מאוד של פונים לבית העסק שלכם. ההשקעה הנרחבת בפרסום מקוון, תביא את עצמה לידי ביטוי בעלייה משמעותית ברווחים שלכם והיכרות של קהלים שונים עם המוצרים והשירותים שאתם מספקים ללקוחות שלכם.
אנו מזמינים אתכם לשיחה ללא עלות בה נסביר לכם איך נוכל לעזור לכם להגדיל את כמות הלקוחות שלכם בעסק. השאירו פרטים בטופס למטה ואנו נחזור אליכם בהקדם.
דרכים שיעזרו לכם ניהול קמפיינים בגוגל
ניהול קמפיינים בגוגל זו אכן משימה מאתגרת. משלב ההקמה עד לשלב האופטימיזציה ושיפור הקמפיין. לאחר ניהול מספר רב של קמפיינים שמנו לב שישנן טעויות נפוצות שחוזרות על עצמם. החלטנו לכתוב לכם אותן כך שתוכלו לייעל ולשפר את הקמפיינים שלכם. לפניכם 8 טעויות נפוצות שנתקלנו בהם שנתחיל?
8 טעויות נפוצות בקמפיין בגוגל
לא הוגדרו המרות בקמפיין
או שלא ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין
הפעולה הראשונה בהקמת הקמפיין היא הגדרת המרות, לפני כל קמפיין חשוב "להסביר" לפלטפורמה שאנו מפרסמים בה מה היא ההמרה שלנו. זאת אומרת מה אנחנו רוצים שהמשתמש יבצע באתר/ דף נחיתה שלנו. במידה והמשתמש ביצע זאת תחשיב פעולה זאת בתור המרה (דוגמא להמרה: השארת פרטים, רכישה, חיוג למספר טלפון, זמן שיהיה באתר ועוד). הגדרת המרות לקמפיין הוא חלק בלתי ניפרד למדידת יעילות הקמפיין. כאשר מעלים קמפיין אנו ממליצים לרכוש מספר לניטור שיחות. מה הוא בעצם מספר לניטור שיחות? זהו מספר וירטואלי שתפקידו לבצע הפניית שיחות, ספירה שלהן והקלטה. כאשר לקוח יתקשר למספר הוא ישר יועבר לטלפון שלכם (כך שהתהליך שקוף לחלוטין) ובמערכת תספר שיחה נכנסת 1. בסוף החודש אפשר לראות את כמות השיחות ולבדוק את איכות השיחות. ישנה מערכת CRM בחברה? השתמשו בה לצורך בקרה על הלידים. שימוש במערכת CRM עוזרת לייעל את השירות והמכירה. תוכלו לדעת למה הלידים לא נסגרו ואיך ניתן לשפר זאת. מערת CRM תוכל לשקף לכם תבונות ובדיקת ROI. ללא בקרה על ההמרות בקמפיין לא תוכלו לדעת האם הקמפיין הוא אפקטיבי ומה צריך לעשות כדי לשפר אותו.
שימוש בדאטה בקמפיין בגוגל
איסוף דאטה של לקוחות הוא אחד המקורות הפרסום האפקטיביים ביותר. בפרסום בפלטפורמות השונות אנחנו נרצה למקד את הפרסום כמה שיותר מדויק וכמה שיותר מותאם ללקוח. לפלטפורמות המובילות (פייסבוק, גוגל) ישנם פיקסלים (קוד מעקב) אשר ניתן להטמיעה באתר.
איך בעצם עוזר לנו הפיקסל?
מכירים את זה שאתם מחפשים מוצר מסוים והמוצר הזה לא מפסיק לרדוף אחריכם? כאשר משתמש ניכנס לאתר בוא מוטמע פיקסל הוא נצבע, אותו פיקסל יודע שהמשתמש הזה מתעניין בנו. עכשיו הכוח בידיים שלנו. אפשר לפרסם לאותם אנשים שנכנסו לאתר או לעמודים ספציפיים באתר ולפרסם להם בדיוק את המוצר או שירות המתאים להם. זה עוד לא הסוף אלה רק ההתחלה. בעזרת המשתמשים שנצבעו באתר אנחנו יכולים לייצר קהל חדש על בסיס המשתמשים הללו. כך שהפרסום יפנה למשתמשים שדומים למשתמשים שנכנסו אליכם לאתר.
אסטרטגיה שיווקית עבור ניהול קמפיינים בגוגל
פרסום ללא תוכנית. לפני כל פרסום חשוב מאוד לייצר תוכנית פעולה. במידה והחלטתם באיזה פלטפורמה לפרסם חישבו מי הקהל יעד ומה יניעה אותו לפעולה. העזרו בכלים שיש לכם היום. בעזרת גוגל Google analytics תוכלו לדעת איפה הלקוחות שלכם מבקרים הכי הרבה באתר, באיזה תקופות השירותים שלכם הכי מבוקשים. העזרו ב- Google trends בעזרתו תוכלו לדעת מתי השירותים שלכם הכי פופולריים. מתי כדי להשקיע יותר כסף בממומן ומתי פחות. האם יש טרנדים לפי תקופת זמן ועוד… עשו חקר מילות מפתח בעזרת Google Ads שם תוכלו לבדוק את כמות החיפושים של השירות שלכם. ביצעו חקר מילות מפתח יכול להראות לכם כמה אנשים מתעניינים בחודש במוצר או בשירות שלכם וכך תוכלו לדעת האם ישנו ביקוש מספיק גדול בכדי לצאת למסע פרסום.
בחירת מונחי חיפוש
בחירת מונחי חיפוש נכונים היא אכן משימה מאתגרת. מדוע מאתגרת? ישנם מונחי חיפוש שנראים שהם מונחי חיפוש המדויקות לפרסום אך לאחר שהקמפיין מתחיל לפעול מתגלה שמונחי החיפוש הללו מניבים לידים לא רלוונטיים או לא איכותיים. לצורך הדוגמא מונח החיפוש "אדריכלות ועיצוב פנים" מצד אחד אכן נראה שזה מונח חיפוש רלוונטי עבור אדריכלים אך לאחר שהקמפיין רץ מתגלה שאדריכלות ועיצוב פנים זהו ביטוי שמחפשים כאשר מחפשים לימודי "אדריכלות ועיצוב פנים". איך יודעים האם מונחי החיפוש רלוונטיים? הגדרות נכונות לקמפיין כפי שצוין בסעיף 1 תאפשר לכם לקבל תמונה ברורה במהלך הקמפיין.
ניהול תקציב לא נכון
אחת הסיבות לאי הצלחה של הקמפיין הוא תקציב. תקציב נמוך מידי יכול לא להחזיר את ההשקעה משום שיגיעו מעט לידים אף על פי שאתם אלופי המכירות לא תמיד סוגרים כל עסקה שנכנסת במיוחד אם זה הוא המגע הראשוני שלכם עם הלקוח. הפרסום צריך להספק לפחות 10-20 לידים כך שתוכלו לסגור מספר עסקאות ולקבל תמונה כל כמה שיחות אתם סוגרים עסקה.
תקציב גבוה ללא בקרה
הוא גם גורם לאי הצלחה של קמפיין. בתקציב גבוה יגיעו אלכם הרבה לידים איך ללא בקרה הלידים לא יהיו איכותיים לא יהיו רלוונטיים ולא תוכלו להחזיר את ההשקעה.
איך יודעים כמה תקציב צריך עבור הקמפיין?
בשביל שתוכלו להרגיש את השטח ולהבין כמה עולה לכם ליד אנו ממליצים להתחיל עם 100 ₪ ליום עבור כל קמפיין. כך תוכלו לקבל אינדיקציה כמה עולה לכם ליד וכמה לידים אתם צריכים בשביל לסגור עסקה. במידה ואין לכם את הידע בניהול קמפיינים אנו ממליצים לפנות לחברת פרסום או חברת דיגיטל לקבלת שירות מקצועי שיחסוך לכם כסף בטווח הארוך. שירות ניהול קמפיינים מקצועי מתחיל מ- 1,000 ₪ לחודש וגדל בהתאם לתקציב הכולל. את הסכום הזה תצטרכו לשכלל בתקציב שלכם עבור מסע הפרסום. במידה ואתם עסק חדש והתקציב שלכם מתחת ל- 3,000 ₪ בחודש אנו ממליצים ללמוד איך לעשות קמפיינים ממומנים ולעשות זאת בכוחות עצמכם.
בדקו את יעילות הקמפיין
לאחר שפרסמת במשך חודש, בצעו בדק בית. עברו על כל הלידים שנכנסו החודש. בדקו מי הם היו מה הם חיפשו ובצעו אופטימיזציה לקמפיין ולדף נחיתה. בדיקת הקמפיין וביצוע אופטימיזציה תשפר את הקמפיין מחודש לחודש ותניב לידים איכותיים יותר.
בצעו ניהול קמפיין בגוגל והשיקו כניסוי
אנחנו בטוחים אתם מכירים את הלקוחות שלכם ויודעים בדיוק מדוע הם מגיעים אליכם, אך בדיגיטל הדברים מתנהלים קצת שונה. אנו צריכים לבדוק מדוע הלקוחות שלכם הגיעו אליכם? מה הפריע להם? ועל פי זה לייצר מודעות. כמה מודעות? לפחות 3 לכל "כאב". מדוע אנחנו צריכים ליצר 3 מודעות? כמו שאמרנו לדיגיטל יש חוקים משלו, בדיקת ניסוח מודעות תיתן לנו תמונה איזה "כאב" הכי מושך את הלקוח, איזה מרכיב יותר חשוב למי שמחפש אתכם בגוגל (הניסיון, האיכות, המיקום). לאחר שהפרסום רץ אפשר לבצע אופטימיזציה למודעות ולשפר את אחוז ההמרה.
הוסיפו את "Include google search partners"
בדקו את השותפים של גוגל, פרסום במנועי חיפוש השותפים עם גוגל לעיתים יכולים להניב לכם לידים טובים ואיכותיים. אפשרו לגוגל לפרסם אצל השותפים שלה. לאחר חודש שהקמפיין רץ בדקו את האפקטיביות והרלוונטיות. לפעמיים תופתעו לגלות שהגיעו לידים טובים ואיכותיים מהשותפים של גוגל.
התחילו עכשיו לקדם את העסק שלכם
במידה ועדיין אין לכם קמפיין גוגל באוויר, התחילו עכשיו! קמפיין גוגל מספק לקוחות חדשים כל חודש למגוון רחב של עסקים. קבלת לקוחות פוטנציאלים חדשים מידי יום מגדילה את כמות המכירות החודשית ומגדילה את כמות ההכנסות. יש לכם שאלה? התייעצות? לכל שאלה אנחנו כאן כדי לעזור.
רוצים להתייעץ? אנו מזמינים אותכם לשיחת ייעוץ ללא עלות. כך תוכל לבצע קמפיינים בדרך חכמה ואפקטיבית השאירו פרטים או צלצלו אלינו טלפון כדיי לקבל ייעוץ פרסומי ללא עלות.
שאלות נפוצות
התקציב המומלץ לקמפיין הוא מינימום 100 ש"ח ליום (3,000 ש"ח לחודש).
אם אתה מעוניין לגשת לקהל רחב יותר ולהציג את המודעות שלך באתרים מובילים ברחבי הרשת. לרוב נשתמש ברשת המדיה לקמפיין רימרקטינג בו נציג מסרים משלימים לתוכן שהלקוח ראה.
מומלץ להשתמש במערכת CRM שתנהל לכם את הלידים ושיהיה לכם מעקב אחרי ביצועי הקמפיין.
בקמפיין מכירות ניתן להגדיר ערך המרה ולראות זאת בפאנל הניהול.