fbpx
שאלות לפני שמתחילים שיווק אורגני בגוגל

מספקים שיווק אורגני ללקוחות?

גם אם אתם לא מומחה לקידום אתרים עם ניסיון רב שנים, יש דבר אחד שברור לכם מהרגע שמישהו מתחיל לשוחח אתכם על שיווק אורגני – מילות מפתח הן באמת המפתח להצלחה. כל קמפיין קידום אורגני בגוגל מבוסס עליהן וההצלחה לא יכולה להגיע מבלי שתדעו איך לבחור אותן בקפידה. וכמו כל החלטה, גם כאן יש כמה שיטות ייחודיות שיכולות לעזור לכם למצוא את מילות הקסם לקמפיין שלכם.

לפני שמתחילים תהליך שיווק אורגני מומלץ לשאול את הלקוח את 8 השאלות שאליהם נדבר במאמר. השאלות האלו יחסכו לכם זמן, כסף, ויחסים טובים מול הלקוח.

חמשת כללי הזהב לבחירת מילות מפתח בתהליך שיווק אורגני

כדי להביא את האתר שלכם לעמוד תוצאות החיפוש הראשי בגוגל חשוב לפעול על פי חמשת הדרכים הבאות לחיפוש מילות מפתח איכותיות:

מיפוי הנישה 

אי אפשר למצוא מילות מפתח, מבלי להכיר את הנישה בה אתם רוצים לבצע קידום אתרים אורגני. ככל וברורה לכם מה היא הנישה, כך תוכלו למקד את החיפוש שלכם למילים בהן אתם רואים מתחרים רלוונטיים.

התייחסות למתחרים 

אל תחששו להסתכל על עמודי המכירה או הבלוגים של המתחרים. שם תמצאו מידע רב משמעות, שמקדם אתכם עוד צעד אחד אל עבר המטרה המיוחלת. אתם רוצים לראות מה הן המילים שחוזרות על עצמן בטקסטים ואילו קישורים או תכנים ויזואליים עולים לאתרים המתחרים, ולהתאים אותם לאתר שלכם (מבלי להעתיק כמובן – גוגל ממש לא אוהבת אתרים שמעתיקים מידע!).

תנועת גולשים

חשוב מאוד להבין, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא תהליך שמתבסס על תנועה ערה של לקוחות. ולכן אתם רוצים למצוא מילים שיש להן נפח חיפושים טבעי גדול מאוד. בהתאמה יהיו לכם יותר גולשים שמתעניינים באתר ומעלים את ערכו אל מול האלגוריתם של גוגל בזכות מילות המפתח החזקות.

קישורים איכותיים

מילות מפתח חזקות שמקושרות לאתרי מידע חיצוניים או לעמודים מתוך האתר שלכם, שוות זהב. האלגוריתם של גוגל מחזק משמעותית מילות חיפוש עם קישורים ומאפשר לכם להקפיץ בכמה שלבים קדימה כל תהליך קידום אתרים אורגני.

שילוב טבעי בטקסט

מילות מפתח מנצחות הן מילים שהקורא לא מבחין בהן בטקסט. ככל והמילה זורמת באופן טבעי יותר והקורא מצליח להנות מהכתוב, כך התגובה למאמר היא טובה יותר ואתם מצליחים לשמור על הקורא באתר שלכם לפרק זמן ארוך יותר.

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר

#1 באיזה פלטפורמה האתר בנוי?

במקרים בהם האתר בנוי בוורדפרס או בוויקס. כל משרד פרסום או מקדם אתרים יודע לעבוד עם אתרים כאלו. במקרים בהם האתר בנוי בקוד או בפלטפורמות פחות מוכרות כמו ג'ומלה, מומלץ לבדוק מראש כדיי לתמחר נכון.

בעזרת תוסף wappalyzer תוכלו לדעת איך האתר בנוי ולהימנע מבעיות.

במקרים בהם האתר בנוי במערכת קוד סגור יש לשאול את הלקוח מול מי אתם הולכים לעבוד ולציין בחוזה שעבודת קידום אורגני כרוכה במתן שיתוף פעולה מלא מול הגורם המתאם.
אפשר לשאול את הלקוח האם הוא מרוצה מהאתר החדש או רוצה לבצע על הדרך רענון לאתר או בניית אתר תדמית חדש.

#2 גישה לחשבונות גוגל

במידה ויש ללקוח כבר Google analytics, Search console ו/או Google ads מומלץ לקבל גישה לחשבונות ולא לפתוח חדש.
זאת כדיי לקבל אינדיקציה ותובנות על קהל היעד וכל הדאטה שהחשבונות מכילים בתוכם

  • מה הם העמודים הנצפים ביותר?
  • האם יש תקופה בה יש יותר תנועה או פחות?
  • מי קהל היעד מבחינת גיל / מין / אזור גאוגרפי?
  • האם הטראפיק מגיע יותר דרך המובייל או דרך המחשב?
  • האם יש שגיאות באתר?

#3 הגדרת יעדים

חשוב לעשות עם הלקוח תיאום ציפיות:

  • כמה ביטויי מפתח הוא מצפה לראות בתוצאות הראשונות באיזה תקופת זמן של הקידום?
  • כמה המרות הלקוח צופה לראות בעזרת הקידום האורגני
  • כמה טראפיק לאתר הלקוח מצפה לראות בעזרת קידום האתר
  • דירוגים

זאת אחת השאלות החשובות ביותר מאחר והיא תעזור לאותה חברה לקידום אתרים להרכיב אסטרטגיה נכונה וללקוח להיות מרוצה.

#4 האם היה ללקוח מקדם אתרים לפני

במידה והיה לו חברה לקידום אתרים / משרד פרסום או מקדם אתרים והוא לא היה מרוצה ממנו, חשוב להבין למה.
זה יעזור להבין איך אפשר לשפר.
במידה וללקוח בוצע ניהול קמפיינים בפייסבוק או ניהול קמפיינים בגוגל, למה זה לא הצליח?

  • האם התקציב היה נמוך מדיי?
  • האם האסטרטגיה היתה לא נכונה?
  • האם הקופי לא היה מספיק מניע לפעולה?
  • האם העיצוב לא תפס את העין?
  • האם הקמפיינר פשוט לא היה טוב?

ישנם עשרות סיבות למה קמפיין יכול לא להצליח וחשוב מאוד להבין מה הסיבה הייתה כדיי שזה לא יקרה שוב.

#5 בניית אסטרטגיה שיווקית

יש לעשות מחקר מעמיק וללמוד את התחום של הלקוח:

  • למידה על המוצר / שירות
  • למידה על המתחרים
  • למידה על התחום
  • הבנת הייחודיות של הלקוח ומי הלקוח האידיאלי שלו

ללא הבנה על המוצר/השירות של הלקוח לא תוכלו לקדם אותו בצורה אפקטיבית , לכן חשוב מאוד לא לדלג על השלב הזה.

#6 האם יש לו משרד פרסום / חברת פרסום

שילוב כוחות עם משרד פרסום זה צעד נכון לשני הצדדים. השילוב בין שיווק אורגני בגוגל לשירותי ניהול קמפיינים בגוגל הוא אפקטיבי ביותר.
משרד פרסום המתעסק בשירות של שיווק אורגני בגוגל ירצה לקבל כמות טראפיק גדולה ככל הניתן מהקמפיינים כדיי לשפר את תהליך הקידום, בעוד שאותו משרד פרסום המתעסק בשירותי ניהול קמפיינים בגוגל או ניהול קמפיינים בפייסבוק ירצה לקבל תובנות וירצה שהאתר יהיה מקודם ככל הניתן.
הסיבה לכך היא שלגוגל לא רק חשוב הכסף בניגוד לפייסבוק, אלא גם הרלוונטיות.
זאת תוכלו לקרוא המאמר של מה זה בעצם פרסום בדיגיטל.


מומלץ להיות בקשר עם אותו משרד פרסום מאחר והמטרה היא משותפת ולהיות מדויק ותמציתי ככל הניתן כדיי לשמור על יחסים טובים ולהראות מקצועיות.

#7 ניהול שוטף ותקשורת

מאחר ולא תוכלו להתאים את העסק לשירות שלכם, עדיף לכם להתאים את עצמכם לעסק.
זה גם יצור יחסים טובים יותר.
יש לשאול את הלקוח איך הוא מעדיף לתקשר :

  • וואטצאפ
  • טלפון
  • מיילים
  • פגישה רבעונית

#8 היסטוריית האתר

יש לשאול את הלקוח האם הוא הי פעם האתר שלו נענש?
האם הוא ביצע קניית קישורים? (למידע נוסף על קניית קישורים לא נכונה תוכלו להיכנס למאמר 7 הטעויות שאתם עושים בהקשר של קניית קישורים)

טיפ אחרון לסיום

בכל מה שקשור לתהליך קידום עסקים באינטרנט, על אחת כמה וכמה בתחום האורגני, העבודה מחייבת סבלנות ועקביות. מהניסיון שלנו, שווה לעצור ולהבין האם אתם מצליחים לקלוע למטרה, בשלבים שונים של תהליך הקידום, כדי לשפר ביצועים ולהגיע לשיא ההצלחה ביעילות.

הערך החשוב ביותר שלנו הינו אמינות. לכן לא ניקח אף אתר לקידום אם אנחנו לא בטוחים ב-90% ומעלה שנוכל לקדם אותו, וגם לכם לא. למה?
מאחר ולקוח שלא יצליח לעלות במיקומים, הוא יפסיד כסף ואתם תפסידו זמן ואת השם שלכם. מחפשים משרד פרסום בוטיק לקידום אורגני? צרו איתנו קשר או השאירו פרטים ונדבר איתכם על הכול.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן