המילון של קידום SEO

קידום אורגני

תוכן עניינים

לא מצליחים להבין את משרד הפרסום שלכם? לומדים לבד ולא מצליחים להבין מה גוגל רוצה ממכם? פוש דיגיטל עשתה לכם סדר והכינה לכם מילון של קידום SEO ככה שתוכלו לדבר בשפה שלנו

הביטויים שאתם חייבים להכיר בהקשר של קידום SEO

10 קישורים כחולים: 10 התוצאות האורגניות ברשת החיפוש

קידום בכובע שחור: קידום שמפר את ההנחיות של גוגל וצפוי להיענש

קידום בכובע לבן: קידום שמתבצע בדיוק לפי ההנחיות של גוגל

אינדוקס: תהליך שבו מנועי החיפוש סורקים את הדפים של האתר שלכם

אינדקס: כל אותו התוכן והדפים שאונדקסו

ביטול אינדקס: מבצעים כאשר רוצים שגוגל לא יתייחס לדף מסויים (בעיקר מסיבות טכניות טכניות או עיצוביות)

קטעים מומלצים: תשובות אוטומטיות ברשת החיפוש שעונות על שאלות של משתמשים לפני כניסה לאתר

גוגל מיי ביזנס: רישום למפה של גוגל, התוצאה תיראה בצד שמאל עם כל הפרטים של העסק

קרוסלת תמונה: אם תמונה מאונדקס כמו שצריך, לפעמים היא תיראה ברשת החיפוש לפני אתרים

כוונה: כאשר גולש מחפש X אבל בעצם מתכוון לחפש Y. כמו לדוגמה אם מחפשים "אינסטגרם" כנראה שהגולש רוצה להוריד אינסטגרם או לעשות קמפיין באינסטגרם.

KPI: קובע כמה המטרה הושגה (יכולה להתייחס לאותו ניהול קמפיינים או קידום אורגני)

חבילה מקומית: תוצאות שמוצגות באזור המיקום שלכם כמו מסעדות / מוסכים

ביטויים אורגנים: ביטויים שמוצגים בצורה אורגנית בניגוד לביטויים שמוצגים בתשלום

"אנשים שגם שאלו": בדרך כלל שאנשים מחפשים X אבל התכוונו למצוא Y , אז לאותם אנשים מוצגים תוצאות נוספות

שאילתה: מילים שהקלידו בסרגל החיפוש.

דירוג: סדר התוצאות של החיפוש לפי הרלוונטיות לאותה שאילתה.

מנוע חיפוש: תוכנה המשמשת לאחזור מידע אשר מבצעת חיפוש במסד נתונים לפי בקשת המשתמש לדוגמה גוגל או בינג

תכונות SERP: אותם תוצאות אשר מוצגות בפורמט לא סטנדרטי

SERP: הדף שאתם רואים אחרי שביצעתם חיפוש

תנועה: כמות מבקרים באתר

כתובת URL : הכתובת המציגה את כתובת האתר שלכם או עמודים מהאתר שלכם

https://www.youtube.com/watch?v=fi9ySn1tbRg

איך מנוע חיפוש עובד?

קוד 2XX: מעדכנת שבקשה לדף הצליחה

קוד 4XX: מעדכנת שהבקשה לדף הובילה לשגיאה

קוד 5XX: מעדכנת שהשרת לא יכול לבצע את הבקשה

אופרטורים לחיפוש מתקדם: פקודות מיוחדות שבהם תוכלו להקליד בסרגל החיפוש כדי למקד עוד יותר את השאילתה שלכם

אלגוריתם: נוסחה שעוזרת לאחזר מידע ולסדר אותו בדרך מסויימת

קישורים נכנסים: אותם קישורים שאתרים אחרים מפנים מיהם אליכם

קישורים יוצאים: קישורים שיוצאים מהאתר שלכם אל אתרים אחרים

עכבישים: נקראים גם בוטים אשר סורקים את האינטרנט במטרה למצוא תוכן, התפקיד שלכם זה לספק לכם אותו

קפאין: מערכת האינדקס של כל גוגל, אותה מספקים אותם ה"עכבישים"

שמירה במטמון: גרסה ישנה שמורה של הדפים של האתר שלכם באינטרנט שלכם

ציטוטים: הפניה של אינטרנט לשם העסק, כתובת העסק ומספר הטלפון שלו

הסוואה: יש אפשרות להציג תוכן שונה לגוגל מהתוכן שמוצג למשתמש – מדובר בקידום שחור

תקציב סריקה: כמות הפעמים ש"עכבישים" סורקים את הדפים באתר שלכם

הנחיות סריקה: הסבר לאותם "עכבישים" מה כן לסרוק ומה לא

מרחק: מתייחס לחבילה מקומית, כאשר אתם קרובים לעסקים

מעורבות: הכמות בה הגולשים מבצעים אינטראקציה עם האתר, לדוגמה מקליקים עליו או משאירים פרטים

הנחיות האיכות של גוגל: גוגל מעדכנת כל הזמן מה מותר ומה אסור לבצע, קשור לקידום אורגני שחור ולקידום אורגני לבן

Google Search Console: תוכנה חינמית שבה אפשר לראות את הביצועים של האתר וגם שגיאות שגוגל מעדכנת

HTML: שפת קוד המשמשת ליצירת דפי אינטרנט

דוח כיסוי אינדקס: דוח הנמצא ב-Google Search Console שבו אפשר לראות את סטטוס ההוספה לאינדקס של הדפים באתר שלכם

קישורים פנימיים : קישורים באתר שלכם שמפנים לדפים אחרים באותו האתר

JavaScript: שפת תכנות שבאמצעותה אפשר לשלב אלמנטים דינמיים לאתר

טפסי התחברות: מתייחס לאתרים שמחייבים התחברות לפני שפותחים את האתר

עונש ידני: מתייחס לפעולה ידנית שבה עובד אנושי של גוגל מעניש על קידום שחור

תגי מטא: קטעי קוד שמסבירים ל"עכבישים" איך לסרוק את הדפים

ניווט: רשימה של קישורים שעוזרים לגולש ולגוגל להבין איך האתר בנוי, יכול להיות בתחתית העמוד, בצד השמאלי או למעלה

תג No Index: מטא תג שמסביר לגוגל לא לאנדקס (לסרוק) את אותו הדף

PageRank: תוכנה שמנתחת את איכות הדף על ידי האופטימיזציה שלו וכמות הקישורים המופנים אליו

התאמה אישית: מתייחס לאותם תוצאות שיהיו שונות מגולש לגולש לפי ההיסטוריה שלו ותחומי העניין

Rank Brain: הוא זה שקובע את הדירוג בתוצאות החיפוש, נקרא גם הליבה של גוגל

רלוונטיות: בקשר של החבילה המקומית, הרלוונטיות תקבע כמה עסק מקומי רלוונטי למה שהגולש חיפש

Robots.txt: קובץ שאומר לגוגל מה לאנדקס ומה לא

טפסי חיפוש: מתייחס לסרגל חיפוש או פונקצית חיפוש באתר שמסייעת למשתמש למצוא את מה שהוא מחפש

הנחיות לדירוג איכות חיפוש: הנחיות לעובדים של גוגל אשר קובעות איזה אתר איכותי ואיזה לא

מפת אתר: רשימה של כל הURL שלכם באתר כדיי לאפשר לגוגל להוסיף את התוכן בקלות לאינדקס

טקטיקות ספאמי: קשורים לקידום אורגני שחור, טכניקות שמשתמשות בספאם כדיי לקדם את האתר

תיקיות כתובות אתרים: כל דבר שמופיע אחרי ה- / לדוגמה באתר שלנו https://push-digital.co.il/ניהול-קמפיינים-בגוגל ניתן לומר ש"ניהול קמפיינים בגוגל" זה תיקיה

פרמטרים של כתובת אתר: שינוי פרמטר פעיל או פסיבי כמו תוכן הדף או מידע מעקב

X-robots-tag: תג זה מסביר ל"עכבישים" איך לסרוק את הדפים

מחקר מילות מפתח

כוונה מעורפלת: ביטוי שהמשתמש חיפש ואינו נמצא ולכן מצריך חיפוש נוסף

שאילתה חקירה מסחרית: כאשר המשתמש מחפש להשוואות בין מוצרים

שאילתת מידע: כאשר המשתמש מחפש תשובה לשאלה שלו

קידום אורגני SEO

קושי מילת מפתח: ציון הקובע כמה יהיה קשה לתפוס מילת מפתח

סייר מילות מפתח: כלי שעוזר לקבל תובנות על מילות מפתח כאלו ואחרות

שאילתות מקומיות: כאשר משתמש מחפש עסקים קרובים אליו

מילות מפתח עם זנב ארוך: ביטויים עם יותר מ-3 מילים, בדר"כ יותר קל לתפוס אותם, אך בדר"כ נפח החיפוש שלהם קטן יותר

מילות מפתח אזוריות: ביטויי מפתח באזור ספציפי כמו מדינה מסויימת

נפח חיפוש: כמות החיפושים החודשיים הממוצע שהמשתמשים חיפשו ביטוי זה

מגמות עונתיות: מתייחס לביטויים שמשתמשים חיפשו כמו לדוגמה בפורים "תחפושות" יהיה הרבה יותר גבוה מן הסתם

מילות מפתח זרע: מתייחס למילים המרכזיות שאותם יחפשו בביטוי מסויים

אופטימיזציה באתר

טקסט חלופי: מופיע בקוד HTML ומתאר את התמונה

טקסט עוגן: ביטוי שמקשר לדפים אחרים

תוכן שנוצר באופן אוטומטי: תוכן שנוצר על ידי מחשב ולא על ידי בן אדם – קידום שחור

תוכן כפול: יכול להיות קיים באותו אתר או בין 2 אתרים שונים

שינויים גיאוגרפיים: ביטויים שמשתנים ממקום למקום, לדוגמה "המבורגר" לא ישתנה כאשר משתמש יחפש, אבל "המבורגר בתל אביב" ישתנה

תגיות כותרת: קוד HTML שמסביר על הכותרת

דחיסת תמונה: פעולה שמכווצת את התמונות כדיי לשפר את מהירותם

מפת אתר תמונה: מפה שמכילה את כל התמונות באתר

מילוי מילות מפתח: טכניקה של קידום אורגני שחור שנועדה לכתוב הרבה פעמים את הביטוי וכך להתקדם בו

נגישות קישור: כמה קל למשתמש או לגוגל למצוא את אותו קישור

הון עצמי: כמה סכמות קישור יכול להביא עד שהוא מגיע ליעד שלו

נפח קישורים: כמות הקישורים בעמוד מסויים

סכימה עסקית מקומית: מסייע ל"עכבישים" להבין על העסק

מטא תיאורים: מתאר את תוכן הדף שבו הם נמצאים

פנדה: עדכון של גוגל שמוריד או מעלה אתרים עם תוכן לא איכותי או איכותי

פרוטוקול: https/httpקובע את צורת העברת הנתונים מהשרת לדפדפן

הפנייה מחדש: כאשר רוצים לנתב כתובת אחת לכתובת אחרת, בדר"כ עם הפניית 301

canonical: תג שמאפשר להסביר לגוגל מה הכתובת אתר המקורית וכך למנוע מגוגל לחשוב שמדובר בכפילויות

תוכן מגורד: לקיחת תוכן מאתר שלא שייך לכם

אישור SSL: מצפינה את הנתונים שמועברים מהשרת והדפדפן של המשתמשים

תוכן דק: תוכן שמוסיף מעט ערך אם בכלל

תמונות ממוזערות: תמונה ממוזערת של תמונה גדולה יותר

תג כותרת: קוד HTML שמסביר מה הכותרת של הדף

אופטימיזציה טכנית של קידום SEO

AMP: דפים שמואצים יותר לנייד כדיי להפוך את חווית הצפייה למהירה יותר

אסינכרוני: כשהדפדפן לא צריך לחכות לסיים משימה לפני שמתחיל משימה חדשה

דפדפן: תוכנה שמאפשרת לכם לגשת למידע באינטרנט

צרור: שילוב משאבים למשאב אחד

ccTLD: מתייחס לדמיינים לפי מדינות, לדוגמה ru זה רוסיה

רינדור בצד הלקוח ובצד השרת: מתייחס למקום שבו הקוד מופעל, אם זה בצד הלקוח הכוונה לדפדפן

נתיב עיבוד קריטי: רצף השלבים שהדפדפן עובר עד שהוא מציג לכם את הקוד כדף רגיל

CSS: הקוד שגורם לאתר להיראות בצורה מסויימת

DNS: תפקידו הוא לתרגם שמות דומיין לכתובת IP כדיי לשפר מהירות

DOM: מתייחס למבנה של מסמך HTML וקובע איך ניתן לגשת ולשנות אותו

רשם שמות מתחם: חברה המנהלת רשימות דומיינים שאפשר לרכוש ממנה כמו Go Daddy

ניווט צדדי: מתייחס למיון וסינון בעיקר באתרי חנות כדיי לשפר את חווית המשתמש

כלי אחזור ועיבוד: מאפשר לראות ב-Google Search Console איך גוגל רואה את הדף אינטרנט שלכם

דחיסת קבצים: תהליך קידוד מידע המשתמש בפחות ביטים כדיי להקטין גודל של קובץ

Hreflang: תג שמסביר ל-Google באיזו שפה התוכן קיים

כתובת IP: מחרוזת מספרים ייחודית עבור כל אתר

JSON-LD: מתייחס לפורמט מבנה הנתונים שלכם נחשב לפורמט המועדף על ידי גוגל

טעינה עצלה: מאפשר לדפים להיטען מהר יותר בכך ששומר היסטוריה וכך משפר את המהירות באתר

הקטנה: מתייחסת להסרה של דברים לא רלוונטים בניגוד לדחיסה שהופכת דברים לקטנים יותר

הוספה לאינדקס לנייד: החל משנת 2018 גוגל מבקשת גם סריקה של האתר בנייד ולא סריקה של נייח

עימוד: מאפשר לשלוח את הגולש לחלק מסויים בעמוד במקום לאפשר לו לגלול הרבה זמן

שפת תכנות: כתיבת הוראות באופן כך שהמחשב יוכל להבין כמו לדוגמה שפת JavaScript

עיבוד: מתייחס לתהליך שבו דפדפן הופך קוד לדף שניתן לצפייה

סקריפטים חוסמי רינדור: סקריפט שמאלץ את הדפדפן להמתין לאחזור לפני שניתן יהיה לעבד את הדף

עיצוב רספונסיבי: עיצוב שמתאים למובייל וכך מקבל תיעדוף מול גוגל

Snippet: מתייחס לאותו תצוגה מקדימה של הכותרת והתיאור המופיעים במנוע החיפוש

Schema.org : קוד שמכיל אלמנטים של דף מסויים כדי לספק לגוגל מידע נוסף לגביו

SRCSET: מסביר לגוגל לאיזו גרסה של התמונה צריך להציג עבור כל מצב

קידום אורגני – קישורים

תוכן פי 10: הומצא על ידי רנד פישקין, אסטרטגיה שבה לוקחים אתר מסויים שקיבל דירוג גבוה ועושים לו תוכן פי 10 יותר טוב

הגברה: פרסום של העסק בצורה גבוהה יותר, מתייחס בדרך כלל לשירותי ניהול קמפיינים כמו ניהול קמפיין בפייסבוק או ניהול קמפיין בגוגל

Domain Authority (DA): מדד שקובע ציון איכות של אתר, כך תוכלו לדעת אם כדאי לקבל ממנו קישור

ביטול אינדקס: כאשר כתובות הוסרו מהאינדוקס של גוגל, בדר"כ נגרם כתוצאה מעונש מסויים

קישורי ספריות: מתייחס לאותם עסקים מקומיים הכוללים בדר"כ את אותו שם

קישורי עריכה: כאשר נותנים לכם קישור באופן טבעי ולא ב"כפייה"

עקוב: מצב ברירת המחדל של הקישור המגיעים אליכם לאתר

גוגל אנליטיקס: כלי שמאפשר לראות תנועה כמו איך המבקרים שלכם מגיעים, מאיפה, ומתי

אופרטורים של חיפוש גוגל: מתייחס לאותו טקסט מיוחד שמוסיפים לשאילתה שלכם בכדי לציין אילו סוגי תוצאות אתם מחפשים

בלוג אורח: משתמשים בו בדרך לאסטרטגיה של קידום אורגני ובניית קישורים, כאשר אתם כותבים מאמר באתר או בבלוג של מישהו אחר ומקשרים אליכם

בניית קישורים : תהליך שבו אתם מקבלים קישורים לאתר שלכם, מומלץ לעשות זאת בצורה הדרגתית

חילופי קישורים: שיתוף פעולה בין שני אתרים כדיי ששניהם יקודמו בביטויים

סייר קישורים : כלי לניתוח קישורים

פרופיל קישור: מתייחס לתיאור כל הקישורים המפנים לאותו דומיין

ציטוטים לא מובנים מקושרים: הפניות לפרטי קשר לאתר בפלטפורמה שונה כמו חדשות

NoFollow: קישורים אלו לא מקבלים דירוג דף, מומלץ כאשר בוצע תשלום עבור אותו קישור

PA: דירוג של דף בודד

תנועה מוסמכת: מתייחס לתנועה רלוונטית לדף מסויים

תנועת הפניות: תנועה שמגיעה מאתר אחר לדוגמה דרך ניהול עמוד פייסבוק

דפי משאבים: מתייחס בדר"כ לבניית קישורים, כולל רשימה של קישורים רלוונטים לאתרים אחרים

סנטימנט: מתייחס לצורה בה משתמשים מרגישים לגבי המותג שלך

ציון דואר זבל: מתייחס לציון של אתר אשר שולח מיילים ספאם

קישורים לא טבעיים: קישור חייב להיות רלוונטי לתחום, כמו לדוגמה לא מומלץ שאתר של בגדים ימליץ על קבלן איטום

פרסום אאוטבריין מול פרסום בגוגל

קידום אורגני SEO

API: ממשק תכנות יישומים שמאפשר גישה לתכונות או לנתונים מסוימים

שיעור יציאה מדף כניסה: אחוז האנשים שנכנסו ויצאו ללא ביצוע מעורבות

ערוץ: דרך בה ניתן להשיג טראפיק כמו קידום אורגני או ניהול עמוד פייסבוק

שיעור קליקים: היחס שבין כמות ההופעות לכמות הקליקים

שיעור המרה: היחס שבין כמות הביקורים לכמות ההמרות

לידים מתאימים: לקוחות פוטנציאליים שהסבירות שלהם להפוך ללקוחות היא גבוהה

יעדי Google Analytics: הגדרה של אותם פעולות שאתם מתכננים שמשתמשים יבצעו באתר שלכם

מנהל התגים של גוגל: מרכז בתוכו את כל קודי המעקב של האתרים

Googlebot: הסריקה של האינטרנט בעזרת ה"עכבישים"

Kanban: מערכת תזמון

דפים לביקור: מתייחסים למספר הדפים הממוצע שבהם משתמשים צופים באתר שלכם בפעם אחת

מהירות עמוד: מורכב מפרמטרים כמו תמונות, פיצ'רים, קוד ועוד

גיזום: כאשר יש לכם דפים שגיליתם שהם באיכות נמוכה מומלץ להתנער מיהם, פעולה זאת נקראית גיזום

עומק גלילה: שיטה שבה אפשר להבין כמה משתמשים גוללים בדפים שלכם

לוח Scrum: שיטה שבה ניתן לעקוב אחר משימות שצריך כדיי להשיג את היעד שלכם

תנועת חיפוש: טראפיק שהגיע ממנועי חיפוש כמו גוגל לאתר שלכם

זמן בדף: מתייחס למשך הזמן שמשתמש בילה בדף שלכם

קוד UTM: קוד פשוט שתוכלו לצרף לסוף הכתובת של האתר שלכם כדיי למדוד פרמטרים שונים כמו מקור

שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר
בניית פרופיל קישורים לאתר
קידום אתרים בגוגל

בניית פרופיל קישורים לאתר- למה זה חשוב?

בניית פרופיל קישורים לאתר הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר עבור קידום אתרים בגוגל, אם לא החשוב ביותר שביניהם. הסיבה לכך היא שמלבד איכות התוכן עצמו

טיפים לעיצוב פליירים
טיפים לעסקים

טיפים לעיצוב פליירים לעסק שלכם

פליירים מהווים דבר חשוב מאוד עבור כל עסק אשר מעוניין לחשוף את עצמו בצורה רחבה ומשמעותית ובעיקר במסגרת תקציבית הגיונית. מכיוון הפליירים יכולים להיות אמצעי

Call Now Button דילוג לתוכן