fbpx
קניית קישורים

7 הטעויות של קניית קישורים

משקיעים בקידום אורגני ולא מקבלים טראפיק לאתר? לא עולים במקומות? ניסיתם הכול וכבר התייאשתם? אחד מהטעויות הנפוצות ביותר זה הדגש על הכמות של הקישורים ולא על האיכות. האם אתם יודעים שבאותה מידה שבה קישור יכול לעזור לכם הוא גם יכול לפגוע בכם? הנה הדברים שכדאי לדעת בקשר לתהליך קידום אורגני בגוגל דרך קישורים:

כולם כבר מבינים היום שיש חשיבות רבה לאותם קישורים חיצוניים המפנים אל האתר שלכם כדיי לקדם אותו מה שנקרא קניית קישורים.

גוגל מזהה טראפיק מאתרים אחרים וכך מקדם את האתרים שלכם. איך תוכלו למדוד איכות של קישור? למה זה בכלל חשוב? והאם קניית קישורים זה כל מה שצריך כדיי לעלות בביטויים? הכול על קניית קישורים נכונה במאמר שלפניכם:

קניית קישורים מחו"ל – רק עבור קידום אתרים באנגלית

דבר ראשון שעליכם לעשות זה לגבש אסטרטגיה שיווקית, לאיזה קהל תרצו לפנות בתהליך של קידום אורגני בגוגל. לאחר שהבנתם מאיזו מדינה הוא, עכשיו נותר לכם לבחור את השפה שאותה תרצו לקדם. חשוב לציין שבקניית קישורים חיצוניים SEO באנגלית, האתר יקודם אורגנית בכל העולם בשפה האנגלית. במידה ואתם לא בטוחים, כדאי להיעזר באיש מקצוע כמו משרד פרסום או חברה לקידום אורגני. לאחר שהבנתם באיזו שפה לקדם, נוכל לבצע בניית קישורים איכותיים לאותה מדינה.

קישורים לקידום אורגני – לא מאנגלית לעברית ולא מעברית לאנגלית

מומלץ לא לערבב בין שפות, לדוגמה אתרים באנגלית שיפנו לאתרים בעברית או ההפך. הסיבה – אנו מקשרים דרך האנקור, את אותה מילה שאתה אנחנו רוצים לקדם מעמוד X לעמוד Y. כמובן שאם משתמש אמריקאי לדוגמה יכנס מהאתר באנגלית לאתר בעברית, הוא לא יבין את השפה מה שיגרום לו לנטוש את האתר. גוגל, שמזהה זמני נטישה יכול לחשוב שמדובר בספאם ולהוריד את הדירוג של האתר.

קניית קישורים רק בתחומים עקיפים

קישורים חיצונים הם בעצם מה שמביא טראפיק לאתר שלכם, לכן מומלץ שהקישורים יהיו רלוונטיים לתחום שלכם. לדוגמה אתר שמתעסק באטרקציות בתל אביב יקבל קישור מאתר שמתעסק בתיירות בתל אביב. המשתמשים שיהיו באתר של התיירות מאוד רלוונטיים לאתר של האטרקציות ולכן זה יעזור לקבל טראפיק איכותי ומדויק.

זו לא הכמות, זו האיכות

כלל מספר אחד בקישורים זה להתייחס לאיכות הקישור.

יש הרבה דרכים שבהם משרד פרסום מברר איכות של קישור.

אם אתם עסק או מקדם אתרים פרילנסר, דרך אחת לזהות והיא דרך Ahref.

פשוט שימו את הקישור בתוך האתר הזה:

https://ahrefs.com/website-authority-checker

וקבלו את הציון שלכם.

ציון מתחת ל-10 : נחשב נמוך מבחינת קידום אורגני

ציון בין 10-30: נחשב לבינוני

ציון מעל ל-30: נחשב לגבוה

שימו לב שיש לקחת את זה בעירבון מוגבל. דרך מדויקת יותר לזהות איכות של קישור זה לפי טראפיק שקיים באתר ובכמות הביטויים שבהם הוא מופיע בעמוד הראשון.

השתמשו בביטויים בהפניה ולא בשם של העסק

עדיף לכם שגוגל יתעדף את הביטוי שאותו אתם רוצים לקדם ולא את השם של העסק. אם אתם כבר בתוצאה הראשונה בביטוי של השם של העסק שלכם, כדאי לכם להתמקד יותר בביטויים.

קידום אורגני דרך קישורים

קניית קישורים – לכל החיים או בכלל לא?

הרבה אתרים גדולים בארץ ובעולם מציעים קישורים עבור האתרים שלהם וישנם כאלו הכוללים כתבת תוכן. זה טוב ויפה, וכמו שכבר הבנו הוא עוזר בכל הקשור בתהליך של קידום אתר בגוגל. חשוב לדעת האם הקישורים נשארים לכל החיים או שמה רק לשנתיים או פחות. גוגל מזהה כניסה של קישורים אבל גם נטישה של קישורים דרך עדכון פינגווין. עדכון פינגווין למעשה נועד כדיי להתמודד עם מקדמים שמנסים לבצע מניפולציה על גוגל דרך קידום שחור כמו למשל קישורים לא טבעיים. במידה ותכניסו לאתר שלכם 200 קישורים ביום אחד, וביום אחר יתנתקו 200 קישורים מהאתר שלכם, זה ידליק נורת אזהרה לגוגל מה שיכול לפגוע במיקומים שלכם, בציון האיכות שלכם, ועלול לגרום לעונשים מגוגל. לכן תמיד תקראו את האותיות הקטנות ואל תתביישו לשאול את חברת הפרסום / מקדם האתרים שלכם לגבי תוקף הקישורים.

לאחרונה כמה מהלקוחות שלנו שאלו אותנו האם כדאי להם בנוסף לתהליך של קידום האתר בגוגל איתנו לקנות עוד קישורים. מבדיקה ראשונית שביצענו ראינו שישנם חברות המציעות קניית קישורים לזמן מוגבל של שנה או שנתיים.

חשוב להבין, שמאז עדכון פינגווין של גוגל, ברגע שגוגל מגלה שקיבלתם כמות קישורים גדולה מאתרים רבים ואז לאחר שנה/שנתיים הקישורים האלו מתנתקים, נדלקת נורת אזהרה לגוגל. ברוב המקרים גוגל תפגע לכם בדירוג האתר ותוריד אותכם בתוצאות, לכן מעשה זה אינו מומלץ בכלל.

היזהרו מקישורים שבורים

לפי Ynet ישנם מעל ל-40 אלף עסקים הנסגרים מדי שנה. והנתון הזה עלה בעקבות הקורונה. למה חשוב לדעת את זה? אם אתם מתעסקים בתהליך קידום אורגני ובהנחה ואתם עושים זאת ברמה מקצועית, אמורים להגיע אליכם מאות קישורים חיצוניים בשנה וכך גם לצאת קישורים חיצוניים. אז חשוב מאוד לבדוק שהאתרים שאליהם אתם מקשרים עדיין באוויר מאחר וקישור שבור מוריד לכם נקודות אצל גוגל. כדאי מאוד להתנער מקישורים אלו ולבצע בדיקה פעם ברבעון של קישורים יוצאים וקישורים נכנסים.

בררו כמה קישורים לקידום אתם צריכים

הכול בתהליך של קידום אורגני בגוגל זה לנצח את המתחרים שלכם.

אז בשביל להבין כמה קישורים אתם צריכים, בררו כמה קישורים יש למתחרים שלכם.

אם התחום שלכם לא תחרותי במיוחד, יכול להיות שכל מה שאתם צריכים זה קניית לינקים ותוכלו להיות במקום הראשון.

גם פה מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ לקידום אתרים או חברה לקידום אורגני שיוציאו לכם דו"חות מסודרים הכוללים:

  • מחקר מתחרים
  • מחקר מילות מפתח
  • מחקר שגיאות אתר

המלצה מאתר אחר – עושה עבודה טובה וללא עלות!

לכל חברה לקידום אתרים או חברת פרסום מאגר של אתרים שיכולים להוציא אליכם לינקים כדיי לקדם את האתר שלכם. בחלק מהמקרים יש חברות המשתמשות בהחלפת קישורים כדיי להיות מדויקים ככל הניתן לתחום שלכם. אך זוהי טכניקה שתוכלו לעשות גם לבד, בקשו מחבר / קולגה / מכר שיש לו אתר איכותי להמליץ עליכם דרך מאמר עם קישור לאתר שלכם.
אם האתר מספיק איכותי והמתחרים מספיק קטנים, זה יכול לתת לכם פוש בתוצאות ואפילו לתפוס לכם ביטויי אחד או שניים.
כמובן שברוב המקרים זה לא מספיק, ומומלץ לערב חברה לקידום אתרים כדיי לחסוך זמן ולהפוך את העבודה ליותר מקצועית.

איך לעשות זאת?

בקשו להוסיף לינק לאנשים שהזכירו אותכם בעזרת קישורים חיצוניים.

אם כבר אנשים מזכירים את החברה שלכם בכל מיני מקומות, מומלץ לבקש מאותם אנשים להוסיף לינק לביטוי או לחברה שלכם. אפשר לעשות זאת בעזרת מייל פשוט של "היי X, אני מאוד מוחמא שהזכרת אותנו, רק שתדע ששיתפתי את המאמר בפייסבוק ולינקדאין כדיי להראות את הערכתי. אשמח אם תוכל לצרף את הלינק של האתר שלנו במאמר שלך"
הלקוח ירגיש כבוד שפניתם אליו, ורוב הסיכויים שהוא יקשר. זאת אחת הסיבות שמומלץ לבחור חברה לקידום אתרים בוטיק ולא תאגיד ענקי שלא שם מספיק תשומת לב ללקוחות שלו.
לפעמים פעולות פשוטות כאלו, כמו גם שינוי קטן במבנה האתר שלא לוקח יותר משעה יכול לשפר דרמטית את תהליך של קידום אתר בגוגל.

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר

קניית קישורים איכותיים

אחד הערכים העליונים אצלנו בפוש דיגיטל הוא שקיפות.

גם אם אין לכם זמן וגם אם אין לכם כוח, חשוב לפנות זמן למעקב לפחות פעם בחודש על תהליך קידום האתר בגוגל שלכם ולבדוק:

  • האם אתם עולים במיקומים?
  • האם ישנם שגיאות באתר שגוגל מתריע ולא תופלו?
  • האם התכנים שעולים לאתר מספיק איכותיים? אם כן כמה טראפיק כל מאמר מקבל?
  • האם הקישורים איכותיים? האם הם רלוונטים לתחום שלכם?

אל תפחדו לשאול שאלות את סוכנות הפרסום שלכם. כדיי שלא תשלמו על לרוץ במקום.

המחיר של קידום אתר בגוגל יכול להתחיל במחיר של 1,500 ₪ לחודש ויכול להגיע גם ל6,000 ₪ ומעלה. הכול תלוי תחרות.

ברוב המקרים תוכלו לקבל תוצאה טובה יותר עם משרד פרסום מאשר לבד, וככה תוכלו לחסוך כסף וזמן. חברות הפרסום משלבות בנוסף למערך קישורים שירותים נוספים כמו כתיבת מאמרים SEO, אופטימיזציה לאתר, תיקונים לאתר ועוד.

אנו בפוש דיגיטל מאמינים שכדאי להשאיר את השיווק הדיגיטלי למקצועניים שיודעים הכי טוב ולתת לכם לעשות את מה שאתם יודעים הכי טוב – לנהל את העסק.

לשיחה עם יועץ לקידום אתרים השאירו פרטים או התקשרו

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן