fbpx
פרסום אורגני

פרסום אורגני שחור מול פרסום אורגני לבן

מאז שהוקם פרסום אורגני לבן קם גם פרסום אורגני שחור. גוגל משתמשת בשני אלגוריתמים עיקריים הנקראים פנדה ופינגווין, כדיי לבדוק אתרים אשר מנסים לעשות מניפולציות ומפרים את כללי הסטנדרט של גוגל.

עדכון פנדה – מתמקד יותר על התוכן כמו מאמרים או פרסום כתבה.

עדכון פינגווין – מתמקד יותר בלינקים חיצוניים המופנים מאתרים אחרים לאתר.

בנוסף לעדכונים, גוגל מעסיקה גם עובדים אנושיים כדיי לבדוק שאתרים מבצעים קידום אורגני בגוגל בצורה חוקית.

למה כל כך חשוב לדעת את זה?

הסיבה לכך היא שאתרים רבים מפרים בצורה תמימה או בכוונה את החוקים של גוגל. קידום אורגני תקין פירושו כל הזמן להיות במעקב לא רק על האנליטיקס והתקדמות מילות המפתח, אלא גם להיות במעקב מול גוגל.

מה ההבדלים ולמה זה חשוב?

כמו בכל ענף, תמיד יש את אלו שעובדים בצורה חוקית ואלו שלא.
רבים מהעסקים לא יודעים ולא רוצים לדעת מה המקדם האורגני עושה ובודקים רק את השורה הסופית – להיות בעמוד הראשון.
הידעתם? גוגל התחילה לקנוס ולהפיל אתרים על תהליך קידום שמבוצע באופן שחור.

מה זה פרסום אורגני שחור?

  • מפר את ההנחיות של גוגל במנועי חיפוש
  • מתמקד בטקטיקות מניפולטיביות
  • מתמקד בטווח הקצר לתוצאות מהירות (עד שמגיע עדכון של גוגל ומפיל את האתר)

גוגל מסביר במפורש, מה העקרונות שלו בנושא פרסום אורגני:​

  • תיצור את האתר למשתמש ולא עבור גוגל
  • אל תרמה
  • אל תחקה מתחרים ואל תעתיק

וזה לא היה בתמימות. בקידום אורגני תמיד היו חוקים ברורים, היו אלו שצייתו להם ואלו שהפרו אותם.

מה זה פרסום אורגני לבן?

  • פועל בהתאם להנחיות של גוגל ועומד בהנחיות מנהלי האתרים של גוגל
  • מתמקד בקהל אמיתי אנושי ולא ברובוטים של גוגל
  • מתמקד בטווח ארוך

מהי הדרך לבצע פרסום אורגני בצורה לבנה?

היצמדות להנחיות של גוגל

גוגל ממש מגלה לנו את השגיאות שנעשו בכוונה או בלי כוונה בעזרת שימוש ב Google search console.
Google search console הוא כלי המאפשר מעקב אחר ביצועי האתר והוא מספק לנו אינפורמציה כדי להבין אם אנחנו מבצעים פרסום בגוגל בצורה לבנה. יש חשיבות גבוהה לשגיאות אתר או אופטימיזציה לא נכונה בתהליך שירות קידום אורגני בגוגל. ברגע שנפתור את השגיאות הללו, תהליך הקידום ישתפר באופן משמעותי.

התמקדות בקהל ולא במנוע חיפוש

אחת הטעויות הנפוצות ביותר של מקדמי אתרים ושל חברות פרסום היא לנסות "להתחבב" על ידי גוגל וזאת בעזרת שימוש במילות מפתח שאותן הם רוצים לקדם. זה טוב ויפה, אך בסופו של דבר, אחד הפרמטרים של גוגל הוא האם אתר הוא טוב או לא וזאת בהתאם לאורכו של הזמן שבו הגולש שהה באתר, אם היה ארוך או קצר. אם אחוז הוא הנטישה גבוה, גוגל משער שמדובר בפרסומת, תוכן לא איכותי, או אתר לא ידידותי למשתמש. אם אחוז הנטישה נמוך וזמן השהייה גבוה – גוגל משער שמדובר בתוכן איכותי ואינפורמטיבי והיא תעדיף לקדם עמודים אלו וכך גם אתרים מהסוג הזה.

הפיתרון פשוט – התמקדות בגולש על ידי תוכן רלוונטי

לא רק שזה ישפר משמעותית את תהליך הקידום האורגני ועל ידי פרסום כתבה שהגולש יקרא, תוכלו לשפר את המיקומים שלכם. שיטה נוספת היא לברר מהן השאלות שאותן הגולשים מחפשים בגוגל ולכתוב עליהם מאמרים. קיימים אתרים המספקים מידע ואפשר לגלות זאת על ידי תשאול הלקוחות, או על ידי בדיקה ברשת החיפוש של גוגל.

 בניית אתר איקומרס או אתר תדמית בגוגל

יש חשיבות מכרעת בכל הקשר בין בניית אתר תדמית ל-קידום אורגני SEO. אם האתר בנוי בצורה לא תקינה, לא משנה כמה תשקיעו בקידום, זה פשוט לא יצליח. מעבר לשיפור זמן השהייה, מה שכבר הזכרנו שמשפר את תהליך הקידום, גוגל שמה יותר ויותר דגש שאתרים יהיו:

  • רספונסיביות (התאמה למובייל, טאבלט ומחשב)
  • מהירות האתר (נגרמת בדרך כלל על ידי שרת לא איכותי)
  • מבנה אתר (הכוונה עם כותרות בצורה ברורה)

הטיפ שלנו של שיווק אורגני

תמיד תבחרו את חברת הקידום אתרים שלכם בקפידה, תשאלו שאלות, תבקשו המלצות ותבינו את הדוחו"ת שהם שולחים לכם.

בסופו של דבר אם יהיו עונשים מגוגל אתם אלו שתיספגו את הקנסות או את הפגיעה באתר.

במקרים נדירים גוגל רשאית להוריד את האתר מהאוויר,

ואותו נכס שהשקעתם בו כל כך הרבה ירד לטמיון.

כמו שאתם לא מנסים לטפל לעצמכם בשיניים אלא הולכים לרופא שיניים וכמו שאתם לא הולכים לבד לבית המשפט, חשוב מאוד שיהיה לכם משרד פרסום טוב ואיכותי, בעל ניסיון רב שיעניק לכם שירות מקצועי ויעיל.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה