fbpx
תוכן עניינים
רוצים שמומחה לשיווק יחזור אליכם?
השאירו פרטים בטופס למטה
מדריך לשיווק עסקים קטנים

המדריך שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים תפס תאוצה בשנים האחרונות. בעזרת שיווק דיגיטלי עסקים רבים מצליחים להגדיל את כמות הלקוחות הקבוע שלהם בעסק. במיוחד עבורכם הכנו מדריך לשיווק דיגיטלי לעסקים קטנים.

למה שיווק דיגיטלי חשוב?

אם יש לכם עסק פעיל ואתם רוצים למשוך לקוחות ודאי שמעתם על שיווק דיגיטלי, אתם בוודאי מודעים לעובדה שעליכם לעשות קידום, שיווק, פרסום ופעולות נוספות על מנת שתוכלו להגדיל את החשיפה שלכם ברשת, את היקף המכירות וכמובן את היקף הפעילות העסקית שלכם. אם אין לכם מושג בכל הפעולות שהוזכרו לעיל ואתם מרגישים קצת מבולבלים, תנו לנו לסדר לעשות לכם סדר. אנחנו יכולים להבטיח לכם – כאשר תסיימו לקרוא את המדריך שלנו – אתם כבר תדעו מה ואיך לעשות. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!

שיווק דיגיטלי נמצא במגמת שינוי כל הזמן

וזו בדיוק הסיבה שיש לחשוב כל הזמן מחוץ לקופסה. צריך להיות יצירתיים, למצוא את הפלטפורמות המתאימות לשיווק דיגיטלי ובהן להתמקד, יש לייצר תוכן איכותי עם ערך מוסף וכו'. לשם כך, יש לפנות לאותו משרד פרסום דיגיטלי לעסקים, שיש לו ניסיון וצוות מקצועי שעיקר תפקידו יהיה לייצר רעיונות חדשים ייחודיים לשיווק העסק.

לא מוותרים על נוכחות ברשתות החברתיות

אם יש לכם תקציב פרסום נמוך, אנחנו ממליצים שתתחילו בבניית בדף עסקי ברשת הפייסבוק. באמצעות דף כזה, תוכלו להגיע לקהל גדול של לקוחות פוטנציאליים שיתעניינו במוצרים והשירותים שאתם מוכרים. מעבר לכך, תוכלו גם לבצע קידום ממומן בפייסבוק. קידום זה יאפשר לכם לבצע פילוח של האוכלוסייה לפי גיל, אזור בארץ, השכלה, תחומי עניין וכו'. אגב, מלבד פייסבוק, תוכלו גם לצור דף עסקי ברשת האינסטגרם.

בניית נכסים דיגיטליים

בעבר, כשעסק היה עושה פרסום באינטרנט, אתר אינטרנט לא היה הכרחי עבורו. כיום, אין ספק שרצוי שיהיה אתר שיראה מקצועי, בנוי בצורה הנכונה, עם תכנים מעניינים וממשק ידידותי לגולשים.
בניית אתר לעסק היא משימה מורכבת שכדאי להשאיר למקצוענים בתחום. על כן, נמליץ על חברה לבניית אתרים שיש עליה המלצות וכמו כן שיש לה ניסיון של שנים בתחום. מעבר לכך, חשוב מאוד שיהיו גם נכסים דיגיטליים נוספים, כלומר אתרים עם תוכן, שימשכו משתמשים חדשים לאתר האינטרנט הרשמי של העסק.

פרסום בגוגל

מכירים את המודעות הנמצאות מעל ומתחת לתוצאות החיפוש המוצגות בגוגל? העסק שלכם יכול להופיע במודעות אלה וזאת על ידי בניית קמפיין פרסום בגוגל. אתם יכולים להגדיר את התקציב הכספי שלכם ולקבוע כמה כסף תרצו להוציא על הפרסום מדי יום. במסגרת קמפיין הפרסום שלכם, אתם תקבעו את מילות המפתח הרלוונטיות וכמו כן אתם תייצרו מודעות שיחשפו לגולשים שמחפשים את המוצר או השירות שאתם מפרסמים.

סוגי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

ניתן להשתמש גם בדרכים האלו, על מנת לבצע שיווק דיגיטלי. אלו הן הדרכים האפקטיביות: פרסום ב-Google Maps – דרך מצוינת לגרום לגולשים להגיע אליכם. פרטי העסק יכללו את כתובת אתר האינטרנט, מיקום, דירוג והמלצות, שירותים ועוד. פרסום בבלוג – אפשר ורצוי לתחזק בלוג שיעסוק כולו בתחום שהעסק מתמחה בו. פרסום ביוטיוב – ניתן לעלות סרטונים ליוטיוב. אלו סרטונים שיכולים להציג בהם את המוצרים והשירותים של העסק.

פלטפורמהקהל יעדתוכןאסטרטגיהחסרונות
פייסבוק25-35* תמונות ולינקים
* תוכן אינפורמטיבי
* לייבים
* פניה קהל יעד מקומי
* חיזוק הקשר עם הלקוחות
ככל שהזמן עובר, החשיפה האורגנית קטנה לכן צריך להיות יותר ויראלים מעבר
יוטיוב18-35
כולם
* איך לעשות דברים
* וובינרים
* מיתוג העסק
* שימוש בקידום אורגני ביוטיוב ליצירת לידים
עלות הפקה
אינסטגרם18-34
מילניום
* פרסום חוויתי* מעולה לאתרי חנות
* שימוש במשפיענים
עלות לפרסום גבוהה
טוויטר25-49
קהל יעד מלומד
* חדשות
* שיח
* הומור
* פרסום חדשותי / פוליטיקהל יעד מצומצם
לינדקאין46-55
קהל יעד שמורכב ממומחים
* ערכים מקצועיים
* תוכן ארוך
* חיזוק הבראנד
* אורגני
* B2B
* תוכן בינלאומי באנגלית
פרסום יקר יותר מפלטפורמות אחרות
טיקטוק25-35* תוכן מצחיק
* תוכן מהנה
* אתגרים
* משפיעניםהמיקוד של קהל היעד עדיין לוקה בחסר (נכון לשנת 2023)
סנאפצאט13-34
ילדים
* הומור
* טרנדים
* פרסום אפליקציות
* פרסום סרטונים מקומיים
בניית מותג

דוגמאות לשיווק דיגיטלי

1. עלייתו של שיווק תוכן: שילוב של חינוך ובידור


שיווק תוכן הפך לאבן יסוד באסטרטגיות דיגיטליות, וחולל מהפכה באופן שבו מותגים מתקשרים עם הקהלים שלהם. מקרה דוגמה אחד הוא השותפות בין Airbnb למגזין Airbnb. על ידי סיפורי טיולים מעוררי השראה וחוויות מקומיות. הצלחתה של גישה זו מדגישה את האפקטיביות של אספקת תוכן בעל ערך שחורג מהצעות מכירה, תוך יצירת קשר אמיתי עם הצרכנים.

2. התאמה אישית: המסע של Spotify לשליטה מוזיקלית


ההתאמה האישית צברה במהירות כוח, והפכה את האופן שבו עסקים מתאימים את ההצעות שלהם להעדפות האישיות. Spotify, ענקית הזרמת המוזיקה, שלטה באסטרטגיה זו על ידי אצור רשימות השמעה מותאמות אישית למשתמשים על סמך היסטוריית ההאזנה שלהם. על ידי ניצול הכוח של ניתוח נתונים, Spotify לא רק משפר את חווית המשתמש אלא גם משאיר אותם מעורבים לתקופות ארוכות יותר, מטפח נאמנות והסברה למותג.

3. אפקט הדומינו: מעורבות במדיה חברתית והעצמת לקוחות


דומינו'ס פיצה תזמרה תפנית יוצאת דופן על ידי מינוף השפעת המדיה החברתית. הם יזמו מסע פרסום גלוי שהכיר בבעיות קודמות של איכות המוצר שלהם ונשבעו להשתפר. באמצעות גישה שקופה זו, Domino's לא רק זכתה בחזרה לאמון הלקוחות אלא גם יצרה תקדים לאופן שבו מותגים יכולים להשתמש בפלטפורמות מדיה חברתית כדי ליצור קשר ישיר עם הצרכנים ולטפל בחששות.

4. איך HubSpot הצליחה בעזרת קידום אורגני בגוגל


HubSpot, פלטפורמת שיווק נכנסת מובילה, ניצלה את האסטרטגיה של קידום אורגני בגוגל על ידי יצירת ספרייה נרחבת של תוכן איכותי ואינפורמטיבי. באמצעות פוסטים ומשאבים בבלוג שנחקרו בקפדנות, HubSpot לא רק ביססה את עצמה כסמכות בנישה שלה, אלא גם מדורגת באופן עקבי גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש, ומביאה תנועה אורגנית והמרות.

5. סיפור חזותי: ההשפעה של אינסטגרם וגלוסייר


פלטפורמות חזותיות כמו אינסטגרם הגדירו מחדש את האופן שבו מותגים מתקשרים את הסיפורים שלהם. Glossier, מותג טיפוח וקוסמטיקה, שגשג על ידי עידוד תוכן שנוצר על ידי משתמשים (UGC). על ידי הצגת לקוחות אמיתיים המשתמשים במוצרים שלהם, גלוסייר אימצה את האותנטיות ואפשרה לצרכנים להפוך לתומכי המותג, תוך הקמת ערוץ שיווק רב עוצמה מפה לאוזן.

15 טיפים – איך לעשות שיווק דיגיטלי

1.הגדר את המטרות שלך: הגדר יעדים ברורים ובר-השגה למאמצי השיווק הדיגיטלי שלך. בין אם זה הגדלת תעבורת האתר, הגדלת מנויים בדוא"ל או הגברת המכירות, יעדים ספציפיים ינחה את האסטרטגיה שלך

2. הכר את הקהל שלך: הבן את ההעדפות, ההתנהגויות ונקודות הכאב של קהל היעד שלך. התאם את התוכן והמסרים שלך כך שיהדהדו איתם ביעילות.

3. בצע אופטימיזציה לקידום אתרים: יישם אסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות של האתר שלך במנועי החיפוש. השתמש במילות מפתח רלוונטיות, צור תוכן באיכות גבוהה ובצע אופטימיזציה של מטא תגים ותיאורים.

4.מנף מדיה חברתית: בחר את פלטפורמות המדיה החברתיות שבהן הקהל שלך פעיל ביותר וצור איתם קשר באופן קבוע. פרסם שילוב של תוכן בעל ערך, כולל מאמרים, תמונות, סרטונים ומבצעים.

5.צור תוכן בעל ערך: התוכן הוא המלך. הפק תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומרתק שיענה על צרכי הקהל שלך. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה ועוד.

6.אמץ שיווק בדוא"ל: בנו רשימת דוא"ל ושלחו מיילים ממוקדים ובעלי ערך למנויים שלכם. שתף עדכונים, מבצעים, תוכן חינוכי והצעות בלעדיות כדי לטפח מערכות יחסים.

7.השתמש בפרסום בתשלום: התחל עם תקציב צנוע וחקור פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) בפלטפורמות כמו Google Ads ומודעות במדיה חברתית. מקד לנתונים דמוגרפיים ספציפיים ועקוב אחר תוצאות כדי לחדד את מסעות הפרסום שלך.

8.מטב את חוויית המשתמש באתר: ודא שהאתר שלך ידידותי למשתמש, מגיב בכל המכשירים ונטען במהירות. חווית משתמש חיובית יכולה להוביל למעורבות והמרות גבוהות יותר.

9.עודד ביקורות ועדויות: ביקורות חיוביות באינטרנט ועדויות מלקוחות מרוצים יכולות להשפיע באופן משמעותי על קונים פוטנציאליים. עודדו לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות בפלטפורמות כמו Google לעסק שלי, Yelp ומדיה חברתית.

10.מדידה וניתוח: עקוב באופן קבוע אחר מדדי ביצועים מרכזיים באמצעות כלים כמו Google Analytics. נתח נתונים על תנועה באתר, מעורבות, שיעורי המרות ועוד כדי להבין מה עובד ומה טעון שיפור.

11. הישאר עקבי: עקביות היא המפתח בשיווק דיגיטלי. שמרו על לוח זמנים קבוע של פרסום, הגיבו מיידית לתגובות והודעות, ושמרו על מיתוג והודעות קוהרנטיות בכל הפלטפורמות.

12. צור קשר עם הקהל שלך: טפח אינטראקציות אמיתיות עם הקהל שלך. השב לתגובות, הודעות וביקורות באופן מיידי. בניית קהילה סביב המותג שלך יכולה להגביר את הנאמנות וההסברה.

13. שיתוף פעולה עם משפיענים: זהה משפיענים מקומיים או נישה שמתיישרים עם ערכי המותג שלך. שיתוף פעולה איתם יכול להרחיב את טווח ההגעה ואת האמינות שלך בתוך קהל היעד שלך.

14. בדיקה וחזרה: אל תפחד להתנסות באסטרטגיות שונות. קריאייטיבים של מודעות A/B, שורות נושא בדוא"ל ודפי נחיתה כדי לזהות מה מהדהד הכי טוב עם הקהל שלך.

15. קידום אתרים מקומי: אם יש לך נוכחות פיזית, בצע אופטימיזציה לקידום אתרים מקומי. תבע את הרישום שלך ב-'Google לעסק שלי', עודד ביקורות מקומיות וכלול מילות מפתח ספציפיות למיקום.

זכרו ששיווק דיגיטלי הוא תהליך מתמשך. היו סבלניים, הסתגלו לשינויים בנוף הדיגיטלי, והיו פתוחים ללמידה ולחידוד האסטרטגיות שלכם לאורך הדרך.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה