היום נתקלים בשמות רבים של משרדי פרסום כמו: משרד פרסום / סוכנות קריאייטיב / חברת פרסום / סוכנות פרסום דיגיטלי.
מה התפקידים של משרד פרסום? כמה יעלה לכם? ואילו משרדים קיימים? הכול במאמר הבא:
מהו משרד פרסום?
משרד פרסום היא חברה או ארגון המתמחה ביצירת, תכנון וניהול מודעות פרסומיות בשביל לקוחותיה. היא משמשת כגשר בין המותג או העסק לבין הקהל המיועד אליו הפרסום מכוון. סוכנויות פרסום רבות מציעות שירותים מגוונים הכוללים אסטרטגיה שיווקית, תכנון פרסום במדיה שונות, יצירת מודעות וקמפיינים ואף ייצוג המותג באירועים ובאקטיבציות שונות. בעידן הדיגיטלי, סוכנויות רבות התמקצעו גם בשיווק דיגיטלי, ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות ואופטימיזציה למנועי חיפוש. ההצלחה של משרד פרסום נמדדת לא רק ביכולתה ליצור פרסומות ייחודיות ויצירתיות, אלא גם ביכולתה להבין את הצרכים והאתגרים של הלקוח ולהציע לו פתרונות שמתאימים בדיוק למטרותיו ולתקציבו.
במה מתעסק משרד פרסום או חברת פרסום?
משרד פרסום היא חברה שמטרתה יצירה, תכנון וטיפול בכל הקשור לשירותי פרסום ומיתוג של העסק. משרד פרסום יכול להתעסק בשני סוגים של פרסומים:
פרסום מסורתי כגון: פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו, פרסום בעיתון, פרסום כתבות, פרסום בשלטי חוצות ועוד
פרסום חדשני ודיגיטלי כגון: ניהול קמפיינים, קידום אורגני מקצועי, בניית אתרים ועוד
משרד פרסום יכול להיות מחלקה פנימית בתוך עסק או סוכנות חיצונית המספקת שירותים למכירת המוצרים / השירותים של הלקוח.
בשנים האחרונות נראה כי בעלי עסקים מעדיפים משרד פרסום אחד לכל המעטפת השיווקית החל מאותו התפקיד של הסמנכ"ל שיווק ולעיתים גם תפקידים אחרים כמו סמנכ"ל מכירות, צילום ועריכת וידאו ועוד.
הלקוחות של משרדי פרסום כוללים בעלי עסקים קטנים וגדולים (תלוי במשרד), עמותות, ארגונים ללא מטרות, יח"צ ועוד.
האם יש לכם כבר נכסים דיגיטליים או שצריך ליצור עבורכם?
האם יש לכם אתר תדמית או דף נחיתה איכותי ומותאם לנייד או שצריך או שאתם זקוקים לבניית אתר? מה לגבי עמודי מדיה חברתית וקהל עוקבים שהולך וגדל? בלוג ואסטרטגיית תוכן? ככל שיש לכם יותר נכסים דיגיטליים ישנה יותר עבודה על כל נכס בנפרד.
כמה עולה חברת פרסום?
אם אתם רוצים לדעת את המחיר התשובה היא – זה תלוי. לפני שניכנס לעלויות, חשוב להבין מה היעדים שלכם. משרד פרסום שאינו מבין מה היעדים שלכם, לא יוכל להתאים לכם את החבילה המתאימה צרכים שלכם והוא אינו משרד פרסום מקצועי.
לכן חשוב מאוד שתבחרו באותו משרד פרסום / חברת פרסום שנשמעת לכם הכי מקצועית ושהכי הבינה את הראש שלכם.
האם אתם מחפשים צמיחה בשוק המקומי? מה לגבי השוק הגלובלי? האם המטרה היא לידים כאן ועכשיו, או יותר אסטרטגיה לטווח ארוך?
שאלות אלו ואחרות, הם אלו שישפיעו על התקציב והאסטרטגיה שחברת הפרסום תמליץ לכם.
עלויות של משרד פרסום
מתקציב מסויים, רוב הסוכנויות עובדות לפי מודל של עמלות אשר מתבססות על אחוז מהתקציב שהלקוח משלם למדיה. לדוגמה לקוח שהתקציב שלו עומד על 5,000 ₪ בחודש ישלם בממוצע מחיר של בין 1,000-2,000 ₪ דמי ניהול לא כולל הקמה. בעוד שלקוח שמשלם 100,000 ₪ בחודש ישלם כ-10,000 ₪ דמי ניהול.
הרעיון הוא פשוט, ככל שיש יותר תקציב, יש יותר דאטה ויש יותר עבודה.
לכן הסוכנות יגבו אחוז מהתקציב הממומן לדוגמה:
2,500 ש"ח עבור תקציבים עד 9,000 ₪
12% עבור תקציבים עד 50,000 ₪
10% עבור תקציבים עד 100,000 ₪
ייעוץ ופיתוח עסקי
תעריפים לשעת עבודה נקבעים על פי ניסיון ומקצועיות של אותו משרד פרסום. סוכנויות מסוימות יכולות לגבות 200 ₪ לשעה בעוד שאחרות יגבו 400 ₪ לשעה.
שירותי מדיה
גם שירותי מדיה הכוללים עיצוב, קופירייטינג, עיצוב אתרים ועוד, מתומחרים על פי הניסיון והמקצועיות של אותו מעצב אתרים או קופירייטר. מעצב מתחיל ייקח 50-100 ₪ לעיצוב, ומעצב מנוסה שיורד לפרטים הקטנים יתחיל את השירות שלו מ- 250 ₪.
ניהול עמוד פייסבוק
ניהול עמוד פייסבוק / ניהול עמוד אינסטגרם / ניהול עמוד לינקדאין חייב להיכנס לתוכנית חודשית קבועה עם גאנט מסודר שנועד לתפוס את העין של הגולש ולהניע אותו לפעולה. ניהול עמוד נכון ייצור לכם מעורבות גבוהה יותר עם הקהל שאליו תרצו להגיע וכך גם ליותר רכישות. התעריפים כמובן תלויים בכמות הפוסטים ובכמות השירותים, אך רוב החבילות נעות בין 2,000 ₪ – 2,500 ₪ לחודש.
אילו משרדי פרסום / סוכנויות פרסום קיימים?
משרד פרסום גדול
משרד פרסום גדול עוסק בכל תחומי הפרסום.
האנשים שם מתחלקים למחלקות שונות כמו מחלקת גרפיקה, מחלקת תוכן, וכל העבודה עובדת כמעין מפעל.
היתרון – לחברות הגדולות יש את המקצועיות הנדרשת, והכול מתקתק כמו שעון.
החסרון – לעיתים העובדה שלאותו משרד פרסום גדול יש מאות לקוחות, אין דגש על היחס האישי, דבר שיכול להתבטא בחוסר הגדלת ראש, חיובים על כל דבר קטן וניגוד אינטרסים מאחר ויש מאות לקוחות שהם בעצם מתחרים אחד של השני.
מקדם אתרים / פרילנסר
מדובר באדם שעובד מהבית או ממשרד. ישנם פרילנסרים שיודעים לעבוד בכמה אפיקי שיווק וכאלו שיודעים לעבוד רק באפיק פרסום אחד.
היתרון – הפרילנסר בא במוטיבציה שיא, ולעיתים גם מרגיש כשותף מהעסק. יענה לכם בדרך כלל בכל שעה ובכל יום.
החיסרון – קשה מאוד לעסקים גדולים להסתמך על פרילנסרים. אם הפרילנסר חולה עם מי ידברו? אם הוא פושט רגל מה יעשו?
העובדה גם שאין אדם שיכול להיות מומחה גם בעיצוב מדיה (דבר שלוקח 4 שנים ללמוד), גם בניהול קמפיינים (דבר שלוקח עשרות קמפיינים ותקציבים של מאות אלפי שקלים כדיי לרכוש ניסיון) וגם בקופירייטינג (דבר שלוקח שנים ללמוד איך לדבר לקהל יעד ולהניע אותו לפעולה) גורמות לכך שפרילנסר או מקדם אתרים יכול להיות אופציה טובה לאותו עסק מתחיל, אבל פחות לחברה גדולה שרוצה להתפתח ולהתרחב.
משרד פרסום קלאסי – אנחנו!
מדובר על אותו משרד המורכב בדרך כלל מכמה אנשי צוות שכל אחד בעל ניסיון ומומחה בתחומו.
במקרה שלנו; מקדם אתרים, קמפיינר, מעצב, קופירייטר ומתכנת.
נעשה שימוש בכל הכלים הדיגיטליים הכוללים ייעוץ וליווי הלקוח בכל שלב בתהליך.
היתרון – משרד פרסום שהוא בול באמצע, עם מספיק יחס אישי ללקוח, ובנוסף כל ארגז הכלים של כל בעל מקצוע במומחיות שלו.
משרד פרסום המתמחה בנישה אחת
מדובר במשרד פרסום שמתמחה בנישה אחת ספציפי כמו משרד פרסום של קידום אתרים או של ניהול קמפיינים בלינקדאין.
יתרון – בדרך כלל משרדים אלו מאוד יצירתיים וחדשניים, ועצם העובדה שהם מתמחים בנישה אחת הופכת אותם למומחים בתחום הזה.
חיסרון – יש אפקטיביות גדולה יותר בשילוב של כמה פלטפורמות ביחד מאשר ערוץ שיווקי אחד.
משרד פרסום פנימי
ארגונים גדולים לפעמים מעדיפים שאותו משרד פרסום ישב אצלהם בעסק ונותנים לו לטפל בכל השיווק שקשור לעסק שלהם.
היתרון – אותו משרד פרסום מכיר את העסק על בוריו ברמה הגבוהה ביותר שאפשר לדמיין.
החיסרון – משרד פרסום בבית העסק פירושו מחיר יקר מאוד עבור כל עובד ועבור משרד
האם כדאי לי להשתמש בשירותי משרד פרסום דיגיטלי או לעשות פרסום לבד?
אם תשאלו אותנו, כל אדם שפותח עסק בין אם עסק פטור, מורשה או בע"מ חייב משרד פרסום שילווה אותו. אחרי הכול, שיווק זה הבשר ודם של כל עסק. ללא שיווק טוב, לא יהיו לקוחות, וללא לקוחות, לעסק לא יהיו חיים.
אבל גם חשוב לדעת – לא חייבים להגזים בתקציבים, אבל גם צריך לזכור שהזול עולה ביוקר!
בתקציבים קטנים ההמלצה של פוש דיגיטל היא דגש על האסטרטגיה לטווח הקצר ולא הארוך, כלומר דגש על ניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות כגון:
- פייסבוק
- אינסטגרם
- גוגל
- יוטיוב
- אאוטבריין
- טאבולה
- לינקדאין
- טיקטוק
אנו בפוש דיגיטל גובים מחיר של 1,500 ₪ דמי ניהול / 17% מסה"כ הממומן – הגבוה מבין השניים.
באסטרטגיה זו, תוכלו להנות מלידים שיתורגמו ללקוחות עוד היום, ולאחר מכן יהיה לכם תקציב נוסף שתוכלו להשקיע באסטרטגיה לטווח הארוך.
אסטרטגיה לטווח ארוך כוללת:
- קידום אורגני בגוגל
- עיצוב מחדש לאתר אינטרנט
- ניהול עמוד פייסבוק / אינסטגרם / לינקדאין
- מיתוג
אנו בפוש דיגיטל מתאימים את החבילה ללקוח בכל אחד מהשירותים, ולכן המחיר משתנה בהתאם.
אסטרטגיה לטווח הארוך תעזור לכם לשפר את יחס ההמרה שלכם וליצור לכם חשיפה שתתורגם ללידים ללא צורך בעלות ממומנת גבוהה.
ככול שעוברות השנים, כך גם בעלי העסקים הקטנים והבינונים לומדים להעריך את השירותים החיוניים אותם מספק משרד פרסום מקצועי. אם בעבר רק חברות גדולות נדרשו לשירותי פרסום, כיום כל אחד יכולי לפקוח בקמפיין פרסום בגוגל ורוצה לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. היכולת להשתמש בשירותי פרסום דיגיטלי היא מקפצה משמעותית לכל מנהל ובעל עסק, שיכולה להוות ערוץ שיווק חזק ואיכותי במיוחד.
על כן, אין זה מפתיע לגלות כי טכניקות פרסום ממומן הולכות ומפתחות בקצב מהיר במיוחד כדי לתת מענה למגוון צרכים נרחב מאוד.
איך תבחרו משרד פרסום או חברת דיגיטל לעסק שלכם
כדי שתוכלו לבחור חברת פרסום מקצועית ומיומנת לליווי העסק שלכם, מומלץ לבחון את בעל העסק על פי שלושה פרמטרים מרכזיים:
ניסיון
ככל ויש לחברה שבחרתם יותר ניסיון בעבודת פרסום עסקים, כך תוכלו לדעת שאתם נמצאים בידיים טובות יותר.
אסטרטגיית פעולה
פרסום עסק בדיגיטל הוא משימה שמחייבת אסטרטגיה איכותית ומיומנת עם חשיבה לטווח הארוך. שימוש נכון ואפקטיבי בפלטפורמות השונות ברשת, היא המשימה המרכזית של החברה בה בחרתם להסתייע.
תקשורת חיובית ואפקטיבית
כדי להעביר את כל המסרים הנכונים ללקוחות שלכם, אתם רוצים תקשורת אפקטיבית ומיטיבה עם חברת הפרסום שלכם. רק כך תצליחו להעביר לגולשים את המסרים המדויקים והממרים ביותר.
יתרונות נוספים תוכלו למצוא במאמר שלנו של קידום עסקים בדיגיטל.
משרד פרסום שמלווה אתכם כל הדרך להצלחה!
בין שלל המשימות הקבועות בבית העסק שלכם, אתם לא תמיד יכולים להשקיע משאבי זמן בניהול קמפיינים ממומנים אפקטיביים. למרות כל הרצון הטוב, אם אתם מעוניינים להביא את התוצאות הכי נכונות לעסק שלכם, ולשמור על תקציב סביר, אתם צריכים לפנות למשרד פרסום בעל ניסיון מתאים. התקשורת שלכם אל מול קהל הלקוחות, הן ברשתות החברתיות והן במנוע החיפוש הגדול בעולם היא האסמכתא להצלחת העסק בחיים האמיתיים. כל פרט, ולו הקטן ביותר בקמפיין הפרסום שלכם, משפיע על אחוזי ההמרה. רק אנשי פרסום מנוסים יצליחו ליצור את הקמפיין הממיר שימשוך את עינו של הלקוח ויאפשר לכם להגיע לתוצאות הרצויות, בפרק הזמן הקצר ביותר.
לסיכום,
אם אתם בודקים כרגע מחירים של משרדי פרסום, כנראה שיש לכם הרבה מאוד אינפורמציה ואתם לא בטוחים איזה משרד פרסום הוא המתאים ביותר עבורכם. רוב הסוכנויות פרסום נרתעות מלדבר על תמחור עד שהם יודעים כמה כסף יש לך להשקיע. אנחנו לדוגמה, מאמינים בשקיפות מול לקוחותינו ומאמינים בלתת ללקוחות את מה שהם צריכים ולא את מה שהם רוצים. ועל מנת לדעת בדיוק מה אתם צריכים, אנו צריכים שתהיו פתוחים איתנו בכל המידע על העסק, ואם אנחנו לא נהיה פתוחים איתכם איך תוכלו להיות פתוחים איתנו?
אחרי הכול,
שיווק טוב מגיע מאותו שותפות חזקה, שותפות בין משרד פרסום לבין הלקוח. הוא מתחיל בהבנת הצרכים ובניית אסטרטגיה ולאחר מכן בפידבקים ובתקשורת קבועה.
דברו אתנו, כך נוכל לייצר עבורכם תוכנית שתוריד ממכם את עומס הפרסום ועל הדרך תיתן לכם תוצאות טובות יותר.
התקשרו אלינו עכשיו לקבלת פרטים >>> 077-997-7786
שאלות נפוצות
משרד פרסום הוא שירות מקצועי היוצר ומנהל קמפיינים פרסומיים לעסקים. הם מטפלים בהיבטים שונים, כולל אסטרטגיה, עיצוב יצירתי, תכנון מדיה וביצוע קמפיינים.
שכירת סוכנות יכולה להביא מומחיות, יצירתיות ויעילות למאמצי השיווק שלך. הם יכולים לספק נקודות מבט חדשות, גישה למגמות בתעשייה והמשאבים הדרושים לקמפיינים מוצלחים.
בחירת הסוכנות הנכונה כרוכה בהערכת המומחיות, הניסיון בתעשייה, תיק העבודות, הצוות, סגנון התקשורת שלה, ועד כמה הם מתאימים לערכים ולמטרות של המותג שלך.
משרדי פרסום מציעים מגוון שירותים, לרבות מיתוג, שיווק דיגיטלי, ניהול מדיה חברתית, יצירת תוכן, קניית מדיה, עיצוב גרפי, קופירייטינג ועוד.
התהליך כולל בדרך כלל ייעוץ ראשוני להבנת המטרות שלך, ולאחר מכן פיתוח אסטרטגיה, יצירת קונספט יצירתי, ביצוע מסע פרסום, ניטור ודיווח.
העלויות משתנות בהתאם לגורמים כמו המומחיות של הסוכנות, השירותים המוצעים, היקף העבודה ומורכבות הקמפיין. סוכנויות מסוימות גובות תשלום קבוע, בעוד שאחרות עובדות על בסיס ריטיינר או פרויקט.
כן, משרדי פרסום פונים לעסקים בגדלים שונים, החל מסטארטאפים ועד ארגונים גדולים. סוכנויות רבות מציעות פתרונות מותאמים לצרכים הייחודיים של לקוחות שונים.
כן, סוכנות בעלת מוניטין תשתף איתך פעולה באופן הדוק כדי להבטיח שהמסרים והכיוון של המותג שלך יישמרו. שקיפות ותקשורת פתוחה חיוניות לשותפות מוצלחת.
משרדי פרסום משתמשים במדדי ביצועים מפתח (KPI) הרלוונטיים ליעדי הקמפיין שלך, כגון שיעורי קליקים, שיעורי המרות, מדדי מעורבות, החזר על השקעה (ROI) ועוד.
כן, עסקים מסוימים בוחרים בסוכנויות מיוחדות לשירותים ספציפיים, כגון שיווק דיגיטלי, עיצוב יצירתי או קניית מדיה. עם זאת, תקשורת ותיאום יעילים הם חיוניים כאשר עובדים עם מספר סוכנויות.
כן, סוכנויות רבות בשירות מלא מטפלות בפרסום מקוון וגם לא מקוון. הם יוצרים קמפיינים משולבים המשתמשים בערוצים שונים כדי להגיע לקהל היעד שלך ביעילות.
סוכנות בשירות מלא מציעה מגוון מקיף של שירותי שיווק, בעוד שסוכנות מתמחה מתמקדת בנישה ספציפית, כגון שיווק דיגיטלי, מדיה חברתית או עיצוב יצירתי.
מסגרת הזמן לתוצאות משתנה בהתאם לגורמים כמו סוג מסע הפרסום, התעשייה והיעדים. מסעות פרסום מסוימים עשויים להראות תוצאות מידיות, בעוד שאחרים דורשים יותר זמן למודעות למותג ולצמיחה בהמרות.
רוב חוזי הסוכנות מתארים תנאי סיום. חיוני לעיין בחוזה לפני החתימה כדי להבין את מדיניות הביטול, תקופות ההודעה והעמלות הנלוות.
כן, סוכנויות בעלות מוניטין מספקות ניתוח ודוחות קבועים המפרטים את ביצועי הקמפיינים. דוחות אלו עוזרים לך להבין את ההשפעה של מאמצי הפרסום שלך ולקבל החלטות מושכלות.