fbpx
פרסום ברדיו

פרסום ברדיו

בחיינו כשהכול נמצא בדיגיטל ניתן לחשוב שפרסומים כמו פרסום ברדיו הם ישנים וכבר לא מתאימים לעולם השיווק.

אחרי הכול הפרסום בדיגיטל שונה מהפרסום המסורתי מאחר שהוא מדיד, מטורגט וקל להמרה.

אך פרסום ברדיו טומן בחובו פוטנציאל רב בכל הקשור להגברת מודעות וייצור אישיות למותג.

כמה עולה פרסום ברדיו – איך מפרסמים ומה מקבלים?

פרסומות ברדיו מתחלקות ל2 קטגוריות:

פרסום ברדיו אזורי

ברדיו אזורי יש אפשרות לבצע פרסום של תשדירים, דיווחי תנועה ועוד, על פי המיקום של תחנת הרדיו אפשר למקד את הפרסום באופן נקודתי לפי עיר או סביבת מגורים כמו לדוגמה רדיו תל אביב, או רדיו חיפה. מכיוון שפילוח הקהל נחשב מדויק מאוד, אפשר לשלב ולבצע פרסומים במקביל בכמה אזורים גיאוגרפיים, אם לרשת מסוימת יד כמה סניפים שממוקמים באזורים הספציפיים הללו.

פרסום ברדיו ארצי

גם כאן הפרסום מתחלק ל-2 סוגים: עמותות / מלכ"רים (עסקים ללא כוונת רווח) יכולים לפרסם פרסומות של תשדירים,
חברות בע"מ לעמותם, רשאיות לפרסם בעיקר חסויות ודיווחי תנועה.

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר

יתרונות פרסום ברדיו

עלות

הפרסום נחשב לפרסום זול לעומת פלטפורמות אחרות כמו פרסום בטלוויזיה. פרסום בטלוויזיה לדוגמה מחייב הפקה של תפאורה, שחקנים ולכן עלות ההפקה תהיה יקרה פי כמה וכמה.
קידום ברדיו לעומת זאת, לא מצריך יותר מאשר קריינות איכותית ועברית רהוטה, כדיי להעביר את המסר בצורה מדויקת וקצרה.

מיתוג

החשיפה לקהל יעד היא אדירה. לפי ההערכות יותר מ-80% מהישראלים מאזינים לרדיו.
כל אותן פרסומות ברדיו מסייעות לייצר מיתוג סביב המוצר והן מחדירות את היתרונות ואת מאפייני המוצר ישירות לקהל היעד. אם שאלתם פעם איך כולם מכירים את העסק של המתחרה שלכם, היום אתם יודעים למה.


אנו נמליץ מאוד בעיקר למוצרים או שירותים המנסים לפרוץ לשוק בגדול. לאחר מכן, בהתאם לאסטרטגיה, נמליץ בדרך כלל גם על פרסום בדיגיטל שיותר יניע לפעולה.
חשוב מאוד להבין, הפרסום גם גורם לאנשים לזכור את המותג מאחר והסאונד פחות נשכח מאשר פרסומת רגילה במיוחד אם הוא משלב פרסום משפיענים.

קהל שבוי

בשונה מפרסום בטלוויזיה או פרסום ביוטיוב, לא מאפשר למאזין לדלג על הפרסומת וברוב המקרים הוא יאזין עד הסוף של התשדיר. המאזין נמצא בדרך כלל במשרד או בנהיגה, בדרך זו הוא מקבל מסרים תת הכרתיים שיגרמו לו לא לשכוח את המוצר / השירות שלכם.

כאשר אנשים נמצאים ברכב שלהם או במשרד, הם אינם יכולים שלא להקשיב.

זה כמעט בלתי אפשרי לא להקשיב לפרסומת שרצה ברקע בניגוד לפרסום מסורתי כמו פרסום בשלטי חוצות.

מנתוני נילסן עולה כי למעלה מ70% מצריכת הרדיו היא מחוץ לבית, אנחנו מדברים על מאות אלפי מאזינים שברוב המקרים מאוד קשובים לפרסומות. זה יכול להיות בזמן נהיגה, בזמן עבודה או בכל זמן אחר.

לכן הזמן הכי נכון לבצע פרסום ברדיו היא בבוקר כשכולם יוצאים לעבודה או אחרי הצהריים כשכולם חוזרים מהעבודה.

טווח הגעה ממוקד בעזרת פרסום ברדיו

יש נטייה לחשוב שאותו פרסום אינו ממוקד כלל. זה נכון שפלטפורמות כמו פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק הרבה יותר ממוקדות מאותה פרסומת ברדיו, אבל זה לא אומר שהרדיו אינו ממוקד.

אזור גיאוגרפי – יכול להתאים לאזורים גיאוגרפיים ממוקדים, כמו אזור השרון או אפילו עיר ספציפית.

קהל מדוייק – אפשר לפרסם ברדיו סביב אירועים וז'אנרים בשוק לדוגמה פרסום חסויות.

אפשרות תזמון – מאפשר גם טרגוט לפי זמן, ולהגיע לקהל בדיוק בשעה הרלוונטית. לדוגמה אם לאחר מחקר קהל יעד נגלה שהקהל ער בשעות הלילה נפרסם בדיוק בשעות אלו.

בנוגע לכמות המאזינים – בניגוד לאותו פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק אי אפשר לדעת בוודאות כמה אנשים האזינו אך אפשר לקבל הערכה של כמות המאזינים המאזינה באותה שעה.

מתי כדאי לפרסם ברדיו?

לפי ההערכות, שעות השיא של ההקשבה לרדיו הן בעיקר בין השעות שבע לתשע בבוקר וגם בשעות אחר הצהרים כאשר כולם בדרכם חזרה הביתה. עקב העומס והפקקים זמן השהיה של הנהגים ברכבים הוא ארוך יותר ולכן גם זמן ההקשבה לתוכניות הרדיו ולפרסומות הוא ארוך יותר.

כמה עולה פרסום ברדיו?

זו שאלה מובנית, אך תשובתה לא תמיד פשוטה. המחירים של הפרסומות ברדיו עשויים לשונות בהתאם למספר גורמים, כולל הערוץ בו הפרסום ישודר, התדירות השידור, אורך הפרסום והימים בהם הוא מתוכנן לשודר.

רדיו אזורי

ברדיו האזורי נהוג לפרסם כעשר פעמים ביום. פרסומות רדיו באורך של כ20 שניות כל אחת. הפרסומת תכלול קריינות ומוזיקה ועלותה מתחילה בתקציב של כ-20 אלף ₪ לכל מסע פרסום.

כדאי לשים לב שיכולה להיות הפרש קטן של כ-10-15% במחיר בהתאם למקום השידור, ושהמחירים לא כוללים מע"מ והפקה.

רדיו ארצי 

ברור שבערוצי השידור הארציים והמוכרים יותר, עם קהל מאזינים גדול ונשמע, פרסומות ברדיו יעלו יותר. בנוסף, פרסום ברדיו בסופי השבוע ובחגים עשוי להרים את המחיר בעוד כמה אלפי שקלים.

מחיר חבילת פרסום ארצי מתחילה בעלות של 50 אלף ₪ ומעלה, גם בשירות הזה החבילה תכיל תכנון, קריינות, מוזיקה ואסטרטגיה שיווקית.

לכן, השאלה "כמה עולה לעשות פרסום ברדיו" אינה מקבלת תשובה פשוטה. ישנו טווח רחב של מחירים התלוי במספר משתנים. אם אתם רוצים לדעת יותר, עליכם לפנות לגורם הרלוונטי ולבחון את האפשרויות הפרסומיות שתתאימו, כדי לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.

שילוב של פרסום דיגיטלי עם פרסום ברדיו

עסקים רבים המשתמשים בשירותים כמו: פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, פרסום באינסטגרם ועוד אוהבים לראות את השורה הסופית, כלומר כמה הוצאתי מול כמה הכנסתי.

קידום ברדיו לא נועד להביא מבול של לידים, אבל הוא כן נועד לעסקים שמנהלים תקציבים של 30,000 ₪ ומעלה הרוצים לשפר את המיתוגיות שלהם.

איך לדעת איפה לפרסם? כמה לפרסם? ומתי לפרסם?

עולם הפרסום עבר מהפכים רבים בשנים האחרונות עקב השינוי בהרגלי הצריכה והמעבר מהמהדורות המודפסות של העיתונים לדיגיטל, המעבר מהטלוויזיה למחשב והעצמת האפקטיביות של הפרסום ברדיו. לכן אנו מזמינים אותכם לשיחת ייעוץ ללא עלות עם אחד מהנציגים המומחים שלנו. הוא יקשיב לצורת ההתנהלות של העסק , לצרכים ולמטרה שלכם ובהתאם לכך יציע את מתווה הדרך. בסיום השיחה תדעו כל מה שצריך לדעת על האפקטיביות של פרסום ברדיו, איך הפרסום ברדיו עובד ועל ההצלחות שחוו עסקים רבים בזכות הפרסום בפלטפורמה זו. בהתאם לחשיבה האסטרטגית של האופציה שהיא הנכונה ביותר לעסק שלכם, תקבלו הצעת מחיר שמותאמת בדיוק אליכם!

פוש דיגיטל הינה משרד פרסום המומחה בבניית אסטרטגיה שיווקית הכוללת בתוכה קידום בדיגיטל לצד פרסומים מסורתיים אחרים כמו: פרסום כתבות, פרסום בעיתונות, פרסום בשלטי חוצות וגם פרסום בטלוויזיה.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן