במהלך מאות הזומים שעשיתי בעשור האחרון אני נתקל המון בחוסר / אובר של תגיות קנוניקל.
זה משהו שקל לא לשים לב אליו בניגוד לתוכן, קישורים, מילות מפתח, וזה אחד ה"אמברקסים למעלה" הכי גדולים שיש.
אז למי שלא יודע, תג קנוניקל בעצם מסביר למנועי חיפוש (ולאחרונה גם למנועי חיפוש AI) להבין מה הדף האמיתי שאנחנו רוצים שכל הכוח יגיע אליו ומה לא.
מה לא זה סטייל עמוד פוסט מעפן שהתברג יפה במקום עמוד קטגוריה ששם גם כוונת המשתמש תהיה גבוהה יותר.
ברגע שתעשו את זה, אתם בעצם מורידים כוח מעמוד אחד כדיי להעביר לשני, וזה בעצם תגית קנוניקל.
ואם רק רציתם לדעת מזה, אז עכשיו אתם יודעים. ואם אתם פה בשביל לקבל את ההברקות של פוש דיגיטל בואו נתחיל.
אז כמו שאמרתי, מניתוחים שלנו, זה מאוד חשוב למנועי AI ולאותו קידום GEO ולקידום אורגני בגוגל זה אחד.
שתיים, חשוב לשים לב לפרמטרים כמו HTTP וHTTPS.
שלוש, לשים לב שיש קטגוריה לדוגמה עם כמה עמודים. הרבה פעמים יהיה סריקה לעמוד 2,3 וכו ואנחנו רוצים את זה בלי הpagination.
ארבע, בחנויות איקומרס חשוב לשים לב מתי שקיים וריאציות של אותו המוצר כמו צבע, גודל וכו.
חמש, אתרי שפות, יש שני דברים שצריך לדעת:
hreflang – אומר לגוגל: "איזה דף שייך לאיזה אזור/שפה".
קנוניקל עצמי – אומר: "בכל שפה, זו הגרסה המקורית של הדף".
תג קנוניקל – על מה צריך לשים לב
חשוב מאוד לעקוב אחרי הדברים, דרך הסרש קונסול, סקרימינג פרוג, סאמראש וכו כדיי לזהות שהכול תקין. שוב מאחר ויש כל כך הרבה עמודים ומוצרים קל מאוד לפספס דברים כאלו ובגלל זה, זה טוב שיש מערכות רובוטיות שבודקות אותנו.
ומה לגבי שנת 2026?
אז העדכון האחרון של גוגל וגם המגמות של שנת 2026 מצביע על עליה חדה בחשיבות של התגיות.
אז תפסיקו להתעצל ולעבוד בצורה מפעלית ותתחילו לקנקל.
ברגע שהקנוניזציה מתבצעת נכון, האתר מתגלה בצורה מלאה, והמידע והדירוגים מתחזקים לאורך הזמן.
עד כאן על נושא הקנוניזציה ואם עוד לא הבנתם שאני פ*קינג גאון בSEO, הגיע הזמן שלכם לתאם איתי זום אחד על אחד שבו אני עובר על האתר שלכם בחצי שעה ומצביע על 50 שגיאות לפחות שמונעות ממכם להתקדם.
נסו שתגית קנוניזציה לא תהיה אחת מיהן 😉



