מהו התהליך של ניהול קמפיינים?
ניהול קמפיינים הוא תהליך מקיף שבמהלכו מתוכננת, מופעלת ומומשת אסטרטגיה שיווקית במטרה להשיג מטרות מסוימות. התהליך כולל את קביעת המטרות, הגדרת הקהל המטרה, בחירה בכלים ובערוצים המתאימים ומעקב אחר התוצאות באמצעות כלים אנליטיים. המטרה היא ליצור השפעה, להגביר נוכחות ולהעצים את הקשר עם הלקוח או הקהל המטרה. בעידן הדיגיטלי, ניהול קמפיינים מצריך התמודדות עם מגוון ערוצים – ממדיה חברתית, דרך מנועי חיפוש ועד לאימייל מרקטינג – כל אחד מהם עם אתגרים, יתרונות ומאפיינים משלו. אסטרטגיה מוצלחת תשלב בין הערוצים השונים בצורה הרמונית, תוך שמירה על הוד המותג והמסר הרצוי.
מה הם סוגי הקמפיינים הקיימים היום ובאיזו שיטה לבחור?
ניהול קמפיינים דיגיטליים שיווקי יכול להיות בכל פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת קידום בדיגיטל כמו טיק טוק, פייסבוק, גוגל ועוד. כל קמפיין חייב אסטרטגיה שיווקית וצריך להיות בעל מטרה אחת או יותר כדיי למדוד הצלחה ולהפיק תובנות.
מה כדאי לעשות לפני שמבצעים ניהול קמפיינים בדיגיטל?
קודם כל חשוב להבין את הייחודיות של המוצר ושל העסק,
לאחר מכן, צריך להבין את הביקוש וההיצע. מה המחירים הקיימים היום? במידה שהמחיר שלכם יקר יותר אז מה הערך שאתם מספקים ללקוח? למה שמישהו יקנה דווקא ממכם?
חשוב לבצע איפיון מדויק לפני שמתחילים.
מומלץ להשקיע בבניית אתר תדמית או בניית אתר חנות כך שכשהגולש יגיע אליכם לאתר חווית המשתמש תהיה נוחה וטובה.
במקרים מסוימים כמו פרסום אפליקציה או תוכנה חדשה, מומלץ להצטייד בסרטוני אנימציה או סרטוני תדמית שיראו את העסק על הצד הטוב ביותר.
ניהול קמפיינים בגוגל / ניהול קמפיין בגוגל אדוורדס / ניהול קמפיינים PPC
לשירותי ניהול קמפיינים בגוגל מגוון שמות אך כולם מתייחסים לאותם שיטות פרסום.
גוגל היא פלטפורמה המציעה כמה שיטות לפרסום:
ניהול קמפיינים דיגיטליים ברשת החיפוש
על ידי הצגת מודעות על פי מילות מפתח ברשת החיפוש נוכל להשיג בשיטת PULL לקוחות המחפשים את המוצרים / שירותים שלנו.
לדוגמה אם עסק מתעסק בשירותי אדריכלות נציג מילות מפתח רלוונטיות כמו "עיצוב משרדים" או "עיצוב בתי יוקרה", מתוך מאות אנשים שיכנסו למודעה יהיו מספר גולשים שישאירו ליד. כמות הלידים תלויה במספר רב של גורמים ביניהם: איכות המודעה, המסר בתוך דף הנחיתה וחווית המשתמש בתוך דף הנחיתה. חשוב לבדוק כל אחד מהפרמטרים הללו על מנת לקבל תוצאות מקסימליות מהפרסום שלכם ברשת החיפוש.
התחילו כבר היום להיות בתוצאות הראשון של גוגל >> ליצירת קשר לחצו כאן
ניהול קמפיינים דיגיטליים ברשת המדיה
על ידי הצגת המודעה שלכם אצל השותפים של גוגל, ביניהם Mako, Walla, Ynet תוכלו להנות מחשיפה זולה ומדויקת.
שיטה זאת כדאית בתור קמפיין Remarketing לפרסום חוזר לכל מי שביקר באתר / בדף נחיתה.
טובה מאוד לחימום הליד ולייצור מיתוג וחשיפה של המוצר / שירות. קמפיין רימרקטינג מתאפשר רק למפרסמים שכמות הטרפיק החודשית שלהם עולה מעל ל1,000 כניסות ייחודיות לאתר.
התחילו כבר היום להופיע באתרים הגדולים בארץ >> ליצירת קשר לחצו כאן
ניהול קמפיינים שופינג
גוגל מציעה אפשרות של קמפיין למכירת מוצרים דרך מערכת של גוגל שופינג. בשיטה זאת המוצרים שלכם יופיעו בראש החיפוש ברגע שיחפשו אותם ויוכלו להיכנס ישירות לדף מוצר. יש חשיבות גבוהה לעיצוב ולקופי של האתר, כמו כן לאסטרטגיה השיווקית שלו. קמפיין זה מיועד לייצור רכישות במהירות ובקלות. כך נראה קמפיין שופינג
ניהול קמפיינים וידאו
קמפיין וידאו בגוגל נקרא גם קמפיין יוטיוב או ניהול קמפייינים ביוטיוב. מאחר שגוגל רכשה את יוטיוב, כל פרסום בפלטפורמה יבוצע דרכה. דרך הצגת סרטונים ב- YouTube תוכלו לייצר חשיפה של המוצר / שירות וכך גם לייצר עסקאות.
אך בדרך כלל משתמשים בקמפיין זה להגדיל את החשיפה של המוצר / שירות.
ניהול קמפיינים בפייסבוק / קידום באינסטגרם
1) ניהול קמפיין תנועה
על ידי קבלת תנועת גולשים לאתר תוכלו להנות מטראפיק איכותי ומדוייק שיתורגם ברכישות ולקוחות חדשים.
כדאי להשתמש במודעה שתופסת את העין ובכתיבה שיווקית שתניע לפעולה רק את הגולשים אותם אתם רוצים להוביל לאתר, אחרת אתם תשלמו על גולשים לא רלוונטים.
משתמשים בקמפיין תנועה בדר"כ לייצור לקוחות חדשים ורכישות מהאתר.
2) ניהול קמפיין מעורבות
אם אתם מעוניינים לקבל יותר לייקים / תגובות / מעורבות בפוסט אז זה הקמפיין עבורכם.
כדאי להשתמש בקמפיין מסוג זה במקרים כמו הגרלות או הכרזה על אירוע מסויים שרוצים לייצר עליו באז בכל הרשת.
3) ניהול קמפיין הודעות
על ידי קבלת הודעות מלקוחות פוטנציאלים תוכלו לקבל לידים בכמות גדולה ובמחירים זולים במיוחד.
אפשר לייצר קמפיין הודעות בפייסבוק מסנג'ר וגם בוואטצאפ.
מומלץ לייצר קמפיין מסוג זה אם יש לכם זמן או איש מכירות עם זמן לענות לכל ההודעות מאחר שבתקציב יחסית קטן אפשר לגרום ללקוחות רבים לשלוח לכם הודעות.
4) ניהול קמפיינים לידים
קמפיין לידים מיועד לכל מי שהזמן שלו מוגבל ומעוניין לקבל טפסי לידים למייל.
מומלץ לייצר קמפיין לידים לעסקים המוכרים שירותים ולהוביל אותם לדף נחיתה לפני.
5) ניהול קמפיין המרות
בקמפיין מסוג זה התשלום יהיה רק עבור המרה: קבלת טלפונים / השארת פרטים / רכישות באתר ועוד.
מומלץ לבחור בשיטת קמפיין המרות אך ורק אם המטרה אחת מהמטרות הנ"ל.
התחילו לייצר נוכחות דיגיטלית כבר היום, למאמר על ניהול קמפיינים ממומן בפייסבוק לחצו כאן
לפניכם טבלה המדברת על יתרונות וחסרונות של ניהול קמפיינים:
פרמטר | יתרונות | חסרונות |
---|---|---|
תכנון וקביעת מטרות | • אפשרות להגדיר ולמדוד מטרות בצורה ברורה. | • דרישה להשקעת זמן ומשאבים בתהליך התכנון המורכב והארוך. |
מיקוד הקמפיין | • הגעה לקהל המטרה הרצוי באופן ממוקד ונכון. | • הקמפיין יכול לא להגיע לקהלים פוטנציאליים נוספים. |
מדידה של תוצאות הקמפיין | • אפשרות לבדוק את הצלחת הקמפיין באמצעות כלים ומטריקות. | • מדידה לא נכונה יכולה להוביל לפערים בתוצאות ולתוצאות שגויות. |
גמישות | • אפשרות להתאים את הקמפיין באופן דינאמי ולבצע שינויים מיידים. | • תהליכים ביורוקרטיים יכולים לגביל את הגמישות של הקמפיין. |
תקציב | • התאמת התקציב לפי הצרכים והיכולת. | • כדי להתמודד עם תחרות ומתחרים, המחירים יכולים להיות גבוהים. |
התמודדות עם ביקורת | • אפשרות לקבל משוב ולשפר את הקמפיינים הבאים. | • חשיפה לביקורת ולתגובות שליליות. |
ניהול קמפיינים הוא פרויקט מורכב הדורש מחשבה מדויקת, תכנון מקיף ויכולת להתאים את הקמפיין לשינויים ולהגיב בזמן אמת לאתגרים שמתעוררים במהלך הקמפיין.
ניהול קמפיינים לבד או ניהול קמפיין דרך משרד פרסום?
במידה ואתם עסק קטן בשלבי ההתחלה והתקציב פרסום שלכם מוגבל (מתחת ל-3,000 ₪ לחודש) אנו ממליצים לא לקחת חברה/ פרילנסר אלא לנסות ללמוד לבד ולבצע ניהול קמפיינים דיגיטליים באופן עצמאי. ניהול קמפיינים ממומנים זאת עבודה שמצריכה אנשי מקצוע עם הניסיון והידע המתאימים. ניסיון בעיצוב, ניסיון בכתיבה, ניסיון בתכנות, ניסיון בניהול קמפיין ממומן ועוד.
המלצה שלנו אל תתפתו לקחת שירות ניהול קמפיינים במחירים זולים, לרוב מחירים זולים מראים על הניסיון של החברה/ פרילנסר. מחיר ממוצע לקידום ממומן הינו 1,500 ש"ח לקמפיין קטן. תנסו למצוא את מי שהכי התחברתם אליו כי בסופו של דבר הוא ילווה אתכם לאורך כל הפרסום ואיתו אתם הולכים להיות בתקשורת.
האם כדאי לי ללמוד קורס ניהול קמפיינים ולעשות זאת לבד?
אם אתם בתחילת דרכם ואתם עדיין לא מבינים את עולם הדיגיטל אנו ממליצים לכם ללמוד את התחום. במידה ותבינו שפרסום בדיגיטל לוקח זמן רב ועבודה רבה לפחות תדעו איך להתנהל עם הספק שתבחרו. לימודים זה תמיד חשוב וחשוב להבין מה נעשה בקמפיין שלכם.
רוצים לקבל שיחת ייעוץ במתנה וללא עלות? השאירו את הפרטים ונחזור אליכם מיד שנתפנה.