5 טיפים לפרסום בפייסבוק

טיפים לפרסום בפייסבוק

תוכן עניינים

פייסבוק חווה עליות וירידות בכל מה שקשור לשיווק ופרסום. פייסבוק היא הרשת החברתית הראשונה שהכניסה פרסומות לפלטפורמה ומאז היא קבעה את הסטנדרט לאיך פלטפורמה של מדיה חברתית צריכה לעבוד עם מערכות פרסום. למרות כניסה של רשתות חברתיות חדשות בשנים האחרונות ואובדן מנויים חודשים של פייסבוק, בכל מה שקשור לשיווק העסק היא עדיין מוכיחה כל פעם מחדש את היעילות שלה אל מול המתחרים. בין אם אתם תאגיד עוצמתי או עסק קטן, סביר להניח שתרצו להשתמש בפייסבוק כפלטפורמת פרסום מרכזית במערך השיווק שלכם. הכנו עבורכם 5 טיפים לשימוש בקהלים היעילים ביותר לפרסום בפייסבוק. אך קודם לכן, חשוב שתבינו למה פייסבוק כל כך יעילה עבורנו?

מדוע פייסבוק עדיין כלי שיווק עוצמתי?

פייסבוק ממשיכה להיות האלופה המכהנת בראש רשימת הפלטפורמות החברתיות שיש כיום. השימוש בפייסבוק עבור משווקים ועסקים הוא רב גוני. חלק יקדמו את העסק שלהם במערכת הפרסום Facebook Ads שחולשת גם על אינסטגרם וחלק יבנו קהילה ודף מתוחזקים לאורך זמן ויעבדו בצורה אורגנית. הסיבה שפייסבוק נשארת מעל שאר פלטפורמות הסושיאל היא בגלל ותק הפלטפורמה וכמות המשתמשים שלה. נכון לכתיבת מילים אלו לפייסבוק יש 2.9 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, כמעט כפול 3 מהפלטפורמה שמגיעה מיד אחריה – Instagram, שלה יש מיליארד משתמשים חודשיים. כמובן שלאחר שאינסטגרם נרכשה על ידי פייסבוק קמפיינים פרסומיים לאינסטגרם מתבצעים דרך Facebook Ads, מה שהופך את השימוש שמערכת הפרסום של פייסבוק למובנת מאליה.

5 טיפים שיעזרו לכם לפרסם בפייסבוק כמו מקצוענים

אני לא מכיר הרבה משווקים שלא משתמשים מפרסמים בפייסבוק עבורם או עבור הלקוחות שלהם. העלויות זולות בצורה משמעותית מגוגל, אמנם כוונת הרכישה נמוכה יותר מגוגל מן הסתם, אך עם הקריאיטייב הנכון ועבודה מדויקת אפשר להגיע לתוצאות מרשימות. לפניכם 5 טיפים לבחירה ושימוש בקהלים שבמערכת של פייסבוק שכל משווק ובעל עסק חייבים להכיר לפני השימוש במערכת הפרסום של פייסבוק:

רשימת לקוחות – Customer List

לעסקים קטנים יש את האפשרות לפעול בצורה חכמה כמו החברות הגדולות בעזרת יצירת קשר הדוק עם קהל הלקוחות של העסק. קשר זה יכול להפוך עמוק יותר בעזרת שימוש ברשימת לקוחות. רשימת לקוחות היא רשימה המורכבת משמות וכתובות מייל ולפעמים ברשימות כאלו יהיו פרטים נוספים רלוונטיים. כמו: מספר נייד, גיל, איזור גיאוגרפי, מגדר ועוד. בעזרת רשימות אלו ניתן לפרסם ישירות לאנשים שנמצאים ברשימה. היתרון בפרסום לאנשים אלו הוא שהם רכשו אצלנו בעבר או בחרו להשאיר את המייל אצלנו ולכן יש לנו את הפרטים שלהם. מדובר בקהל מאוד רלוונטי עבורנו ופוטנציאל יחס ההמרה הוא גבוה. בנוסף, בערת הרשימה ניתן לייצר קהל מסוג Look A Like , קהל בעל מאפיינים דומים עד כמה שאפשר לקהל ברשימה.

לוק א לייק – Look A Like

קהל מסוג Look A Like הוא סגמנטציה המוצעת בפייסבוק המאפשרת לנו ליצור קהל שדומה לקהלים הקיימים שלנו. לקהל הזה יש ערב רב, קל ליצור רשימות לוק א לייק וערך ההמרה של קהלים כאלו הוא גבוה משמעותית מכיוון שמערכת הפרסום של פייסבוק מטרגטתת לנו משתמשים עם מאפיינים דומים לקהל הלקוחות המשלמים שלנו. פייסבוק ממנפת את מאגרי המידע והמשתמשים העצומים שלה כדי לחבר את הנקודות ולהתאים לכם את הקהל הכי יעיל עבורכם. מיקוד מדויק כזה מסייע לכם לייעל את הוצאות הפרסום ולהוריד את העלות להמרה.

רימרקטינג – Remarketing

רימרקטינג (שיווק חוזר בעברית), היא סגמנטציית קהל ייחודית המאפשרת לכם לפרסם לאנשים שבאו באינטראקציה איתכם או עם העסק שלכם – משתמשים שרכשו באתר, משתמשים ששהו באתר, משתמשים שנטשו עגלה, משתמשים שצפו בסרטון בדף הפייסבוק של העסק, משתמשים שלחצו על לייק, משתמשים עם מעורבות בדף האינסטגרם שלכם ועוד. כל אלו הם משתמשים שכבר באו במגע ראשוני איתכם וכעת אתם יכולים לפרסם מודעות ישירות עבורם. הסיבה שנרצה להשתמש בסגמנטציה הזו היא שברימרקטינג אנחנו משווקים לקהל שמכיר אותנו או שהתעניין במוצר שלנו ולכן הסיכוי להמיר קהל כזה עולה משמעותית (נקרא גם קהל חם), לעומת הסיכוי להמיר קהל שלא מכיר את הברנד שלכם בכלל (נקרא גם קהל קר).

טסטים – A/B Testing

ביצוע A/B Testing (נקרא גם מבחן מפוצל), מאפשר למשווקים לבצע תחרות בין מודעות או קהלים על מנת למדוד מה מביא את התוצאה האופטימלית ביותר. הסיבה לפצל את הקמפיינים שלכם היא שאף אחד לא באמת יודע לאיזה מסר הקהל שלו יתחבר, או מה יניע יותר מכירה, תמונה או סרטון. ולכן בעזרת A/B טסטינג ניתן לבדוק את הדברים הללו מבלי לקחת החלטות בעצמו ללא המידע הדרוש. יש כמה סוגים של A/B טסטינג: A/B טסט לסוג הקמפיין, A/B טסט לסוג הקהל, A/B טסט למיקום המודעה, A/B טסט לתוכן המודעה ועוד.

רימרקטינג דינמי לחנויות – Dynamic Remarketing for eCommerce

רימרקטינג דינמי לחנויות הוא סגמנטציית קהל שמאפשרת לנו להציג מודעות למשתמשים ששהו בתוך דף מוצר באתר שלנו ולהציג להם בדיוק את אותו דף המוצר שממנו נטשו את האתר או את המוצרים שהיו להם בעגלה שנטשו. בעזרת הפיקסל של פייסבוק שמוטמע באתר שלנו, הוא מזהה את קוד הפייסבוק של הגולש ונותו לנו את האפשרות לפרסם במדויק לקהל שכבר ראה מוצר או מוצרים באתר שלנו ולהציג להם מודעת פייסבוק חוזרת עם המוצרים הללו. קמפיין מסוג רימרקטינג דינמי הוא אחד הקמפיינים המוערכים ביותר שיש בפייסבוק והוא מעלה את יחס ההמרה בחנויות איקומרס בצורה משמעותית.

לסיכום

למרות השינויים האחרונים שפייסבוק חוותה (שינוי שם החברה ל-Meta, עדכון IOS 14 שחסם חלק מהמשווקים להגיע לקהל היעד שלהם, ועוד). מערכת הפרסום של Facebook עדיין נמצאת בטופ עם אחוז השימוש הגבוה בעולם, גם לפלטפורמה וגם למערכת הפרסום. היכולת של פייסבוק לשפר ולשדרג באופן שוטף את מערכת הפרסום ולתת לנו המשווקים כלים עוצמתיים להגיע לכל קהל יעד פוטנציאלי שלנו הם אלה שמשאירים אותנו נאמנים למערכת.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום עסקים בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: DigitalOcean, Vultr, Google Cloud, ענן אמזון ועוד.

שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר
בניית פרופיל קישורים לאתר
קידום אתרים בגוגל

בניית פרופיל קישורים לאתר- למה זה חשוב?

בניית פרופיל קישורים לאתר הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר עבור קידום אתרים בגוגל, אם לא החשוב ביותר שביניהם. הסיבה לכך היא שמלבד איכות התוכן עצמו

טיפים לעיצוב פליירים
טיפים לעסקים

טיפים לעיצוב פליירים לעסק שלכם

פליירים מהווים דבר חשוב מאוד עבור כל עסק אשר מעוניין לחשוף את עצמו בצורה רחבה ומשמעותית ובעיקר במסגרת תקציבית הגיונית. מכיוון הפליירים יכולים להיות אמצעי

Call Now Button דילוג לתוכן