fbpx
קידום אתרים אורגנים

קידום אתרים אורגנים – הטעויות שמונעות ממכם להתקדם במיקומים

בעבר היו מגוון רחב של טכניקות קידום אתרים אורגנים שהצליחו לעבור מתחת לרדאר של גוגל.
ככל שהזמן עובר גוגל יודע יותר לזהות מה נחשב איכותי ומה לא.
האלגוריתם שלה משתנה מיום ליום, וטכניקות שהצליחו בעבר רק פוגעות בתהליך קידום אורגני של האתר שלכם.

המאמר הבא מתאים לחברות לקידום אתרים וללקוחות המשקיעים בקידום אורגני כידוע, קידום אתרים בגוגל זאת אסטרטגיה לטווח ארוך וקשה למדוד חברה לקידום אתרים בתקופה קצרה ואפילו בתקופה ארוכה. תפיסת מילת מפתח יכולה לקחת חודש, חצי שנה ולעיתים גם כמה שנים. בסופו של דבר, הכול מסתכם בזה – האם אותה חברה לקידום אתרים שלכם יודעת לקדם מאותה חברה לקידום אתרים של המתחרה שלכם.

קידום אתרים אורגנים – ממה כדאי להיזהר?

הביקוש לקידום אורגני גדל מיום ליום. יותר ויותר עסקים מבינים שבשלב מסוים יצטרכו קידום אתרים. בין אם יש לכם חברה לקידום אתרים או אם אתם מקדמים בעצמכם – היזהרו מ-10 השגיאות הנפוצות ביותר!

איפיון העסק

לא רק בקמפיינים ובבניית אתרים, לפני שמתחילים קידום אתרים בגוגל חייבים לבצע אסטרטגיה שיווקית מסודרת.
לקוח לדוגמה שאנו מקדמים מתעסק במכירת בגדי ים לבנות. לפני שהתחלנו איתו קידום אתרים הינו צריכים להבין מספר דברים:

  • מי קהל היעד שלו?
  • מה קהל היעד שלו מחפש בגוגל?
  • מה הם הפרמטרים שהלקוח הפוטנציאלי בודק לפני שהוא רוכש?
  • ביצענו חקר מילות מפתח ב- Google Ads בשביל לקבל הבנה מה מילות המפתח הנכונות עבורו.

תיאום ציפיות 

יש את מה שאתם מצפים לו ואת מה שחברת הקידום מצפה לו. חשוב מאוד לדבר ואפילו לחתום על מילות מפתח שיוקדמו כדיי לא ליצור מצב של אי הבנה.
קידום אורגני לא יתן מבול של לידים אחרי חודש וגם סביר להניח שלא יתפוס עשרות מילות מפתח על החודש הראשון.
מה שכן, בעזרת קידום אורגני , בתום כמה חודשים עד שנה , תוכלו לתפוס מילות מפתח אותה מחפשים אלפי אנשים בחודש וכך להנות מטראפיק חינם בלי להשקיע בשירות של ניהול קמפיין בגוגל.
בהנחה והשקעתם בשירות של בניית אתר תדמית או בניית אתר חנות, אחוז המרה יהיה גבוה, ועכשיו עלות הפרסום שלכם תרד משמעותית .

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר

בניית תוכנית אסטרטגית לבד ולא על ידי חברה של קידום אתרים אורגנים

בשנה שעברה רק ל-30% מהעסקים הקטנים הייתה תוכנית אסטרטגית. לפני שמבצעים קידום אורגני חייבים להכין תוכנית אסטרטגית, בתוכנית נרשום- מה הם המטרות שלנו? באלה מילות מפתח נרצה להיות במקום הראשון? במידה ונגיע למקום הראשון כמה טראפיק ולקוחות חדשים נוכל לייצר בעזרת קידום האורגני. זה חובה. הכינו תוכנית מסודרת עם הפעולות הבאות:

  • שיפור מהירות.
  • טיפול בחוויית משתמש.
  • תיקון באגים באתר.
  • התקנה/ הסרה של תוספים.

לפעמים השקעה חד פעמית קטנה באתר תוסיף הרבה יותר ערך מחודשי קידום. אחת הסיבות היא שלגוגל ולמשתמש חשוב מאוד המהירות וחווית משתמש של האתר. אם ללקוח לא יהיה מעניין בתוך האתר הוא מהר מאוד יצא מהאתר. גוגל יודעת כמה זמן הלקוח היה באתר, במידה והיא תזהה נטישה מהירה היא תבין שהאתר לא מעניין או זה לא מה שלקוח חיפש ותוריד את האתר במיקומים.

לפרוש מוקדם מדי

אחת השאלות שאנו שואלים את הלקוחות שלנו היא "האם יש לכם תקציב של X למשך שנה?".
בתור חברה לפרסום עסקים, לאחר שהסברנו ללקוח שתוצאות של קידום SEO מגיעות רק אחרי חצי שנה, לא אמור להיות אכפת לנו אם הלקוח יבוא לחודש, ישלם על חודש ויצא.
לנו בפוש דיגיטל חשוב שתקבלו תמורה מלאה על הכסף שלכם, לכן חשוב לנו להבין אם יש ביכולתכם להשקיע עבור האתר שלכם למשך שנה. במידה וכן נוכל לעבוד ביחד ולעלות ביחד בתוצאות החיפוש, במידה ואתם לא יכולים להתחייב, נציע לכם לעשות ניהול קמפיין ממומן במקום כדיי שתוכלו לקבל את הלידים בטווח הקצר.

קידום טקטי במקום קידום אסטרטגי

 גם בקידום אורגני יש אסטרטגיה, שמעתם נכון, קידום אורגני מחייב אסטרטגיה שיווקית עם מחקר, יעדים, מתודולוגיה ועוד.
הרבה פעמים מקדמי אתרים משקיעים הרבה מאוד זמן וכסף בתהליך קידום SEO ו"רצים במקום".
חשובה מאוד פגישה עם הלקוח בזום או פנים מול פנים עם יועץ קידום אתרים ולאחר מכן לבצע מחקר מקיף של SEO.

קידום אורגני מיושן

גוגל מבצע עדכונים בשמות של פנדה, פינגווין, יונק הדבש ועוד.
כל חברה לקידום אתרים או מקדם אורגני חייב לעמוד בקצב ולא להפסיק ללמוד ולנשום קידום SEO. אפילו אצלנו בחברה אנשי הSEO המקצועיים מתייעצים אחד עם השני ומשתפים מאמרים שקראו וסרטונים שצפו. בנוסף שיחות של יועץ קידום אתרים עם הלקוח, רק ככה הקידום יהיה אפקטיבי .

יצירת תוכן שגוי עבור קידום אתרים אורגנים

המשפט החשוב ביותר של קידום אתרים בגוגל הוא – "התאם את הקידום למשתמש ולא לגולש".
אנשים רבים חושבים שלהכניס כמו גבוהה של מילות מפתח יקדם את האתר שלהם, זאת טעות וגוגל מענישה על כך.
מה גם שאף אחד לא יקרא מאמר/כתבה שרשום: "קידום אתרים בגוגל הוא קידום אורגני שמתעסק בקידום SEO ".
התוכן חייב להיות ממוקד לגולש, בצורה סמכותית ואמינה.

שימוש יתר במילות מפתח

על התוכן להיות רלוונטי לגולש, מקדמים רבים חשבו שאם הם יכתבו את אותה מילת מפתח שהם רוצים לקדם 10 פעמים בטקסט של 5 שורות זה יעזור לקידום שלה. בעבר, זה עזר, היום, גוגל מבין הרבה יותר טוב מה מעניין ומה לא. טכניקת אופטימיזציה של גוגל השתפרה אודות לעדכון פנדה בשנת 2011 והיום גוגל יודעת לחשב אפילו כמה זמן שהייה היה במאמר כדיי לבדוק האם המאמר רלוונטי או לא.

שימוש במילות מפתח לא רלוונטיות

בעבר ולצערנו גם היום, מקדמים רבים משתמשים במילות מפתח פופולריות כדיי לקדם את האתר. על מנת לדעת אם הביטויי מפתח רלוונטים תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
– האם ביטויי מפתח רלוונטים לתוכן העמוד?
– כמה פעמים השתמשנו בביטויי המפתח?
– האם יש ביטוי מפתח רלוונטים יותר שכדאי להשתמש בהם?

תוכן שאינו רלוונטי לתחום שלכם רק יבלבל את מנועי החיפוש ובסופו של דבר יפגע לכם בתהליך קידום האתר.

מערך קידום אורגני בגוגל המלווה אתכם לכל אורך הדרך עד להגעה לעמוד הראשון >> לחץ כאן לפרטים נוספים

5 סיבות למה קידום אתרים אורגנים לא עובד לכם

כותרות בולטות

חשוב מאוד שהגולש יוכל לקרוא את המאמר בקלות, יש להשתמש בכותרת ראשית H1 ובכותרות משניות של H2 וכן הלאה. מלבד לחוויית המשתמש בקידום אורגני אנו חייבים "להסביר" לגוגל אילו כותרות חשובות יותר ואלו כותרות חשובות פחות. את הנושא הכי חשוב נגדיר בתור H1 והוא מרכז העניין. את הכותרות המשניות נגדיר H2 ובמידה ונרצה להיכנס לפרטים נוספים נגיע אפילו לכותרות H3. לרוב נכתוב מאמרים ונגדיר את הכותרות עד לכותרות H3.

דילוג על תיוג כותרות/תמונות/עמודים

זאת העבודה שמתבצעת מאחורי הקלעים, כל דבר באתר חייב להיות מאונדקס לגוגל, כל תמונה, כל כותרת וכל עמוד.
יצירת תוכן זה מעולה, אך ללא אנדוקס גוגל לא יבין על מה מדובר ופחות יקשר בין המילת מפתח לאותה תמונה או עמוד.
תוצאה – לא תצליחו לתפוס את המילות מפתח הרלוונטיות לכם. גוגל רוצה שיהיה לכולם להיכנס לאתר וליהנות ממנו. עם השנים חוקי הנגישות נכנסים יותר יותר לעולם הדיגיטל. ברגע שמישהו עם לקות ראיה ניכנס לאתר הדפדפן צריך להקריא לו מה שכתוב ומה כל אובייקט אומר, ללא הוספת תיאור לתמונות או ללא הגדרה נכונה של העמוד חווית המשתמש נפגעת. עם הזמן גוגל מחמירה בנושא לכן אם אין לכם תיוגים באתר והאתר לא מסודר רוצה עכשיו לטפל בזה.

קישורים נכנסים

ב-2016 יצא עדכון פינגווין על קישורי ספאם, כחלק מהפעילות בקידום אורגני אנו בודקים דבר ראשון את הקישורים שמפנים לאתר שרוצה להתחיל לעשות קידום אורגני. קישורים מאתרים זדוניים או לא קשורים עלולים לפגוע באתר, זה עלול לפגוע גם במוניטין של העסק. הוספת קישור צריך להגיע ממקור איכותי ומדויק בהתאם לתחום העסק. לדוגמא אם אתם אתם עוסקים בקוסמטיקה לא תרצו שאתר לעבודות בנייה יפנה אליכם קישור נכון? גם גוגל לא רוצה. כאשר גוגל סורקת את האתרים היא מבינה במה האתר עוסק ומה מילות המפתח המרכזיות באתר. לכן כשמפנים מאתר בנייה לאתר קוסמטיקה גוגל יודע לזהות שזה לא קשור ולהעניש בהתאם.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים מאפשרים לייצר מבנה במאמר האתר בעזרת נתיב אידיאלי כדיי לאפשר לגוגל ולמשתמשים לאתר תוכן באתר (ראו דוגמה מאמר זה). מקדמים רבים חושבים שככל שיהיו יותר קישורים פנימיים כך גם קידום האורגני SEO יהיה אפקטיבי יותר. זה רחוק מלהיות נכון, קישור שאינו מספק ערך אמיתי למשתמש, כמו גם קישורים פנימיים מרובים רק פוגעים בתהליך קידום אורגני.

חשוב לא להגזים בכמות הקישורים הפנימיים, 2-3 קישורים יעשו את העבודה. כמובן חשוב שהקישורים יהיו רלוונטיים ולא מוגזים. יש לבדוק שכל הקישורים הפנימיים אכן עובדים, קישור פנימי שבור יכול להזיק.

דף ייחודי לכל מילת מפתח

בעבר היו פותחים כמה דפים עבור אותה מילת מפתח כמו לדוגמה:
"פרסום אורגני באינסטגרם"
"פרסום אורגני באינסטגרם"
"פרסום אורגני באינסטגרם"
אם נתמקד בחוק ה-1 של קידום אורגני – "התאם את הקידום למשתמש ולא לגוגל" נוכל להבין שעדיף שכל דף שאנו פותחים יכלול פעם אחת את אותה מילת מפתח. זה יהיה חכם יותר מלשכפל את אותה דף  כמה פעמים.

מבנה כותרות

כותרות חשובות מאוד למשתמשים ולעכבישים של גוגל להסתכל בצורה נכונה על האתר.
יש עדיין אתרים שמכניסים את כל המילות מפתח בסוף העמוד כדיי לקוות שזה יעזור להם בקידום כך:

this is how to do seo

זאת טעות, ואתרים כאלו נענשים על ידי שני העדכונים של גוגל:
עדכון פנדה- המכוון למבנה אתרים גרוע.
עדכון פינגווין – המכוון לאתרים המנסים לבצע מניפולציה של קישורים ותגיות.

החלפת תוכן

אחת השיטות הנפוצות היו לפרסם תוכן רלוונטי, לחכות שגוגל יסרוק אותו, ידרג אותו, ולאחר מכן להחליף לתוכן שאתה רוצה יקדם. היום גוגל יודע לחסום אתרים כאלו ומאחר ומדובר בהונאה הוא מעניש בהתאם.

אופטימיזציה למובייל

היום זה ברור שכל אתר שנבנה חייב להיות רספונסיבי לנייד, למובייל, לטאבלט וכמובן למחשב נייח. אם עוד לא ידעתם את זה או אם האתר שלכם לא רספונסיבי, אנו ממליצים לכם להיכנס לעמוד שלנו של בניית אתרים לעסק ולשפר הרספונסיביות שלו בהקדם. נראה שמעדכון לעדכון גוגל נותן יותר חשיבות בתהליך קידום אתרים לרספונסיביות של האתר, למעשה החל ממרץ 2021 זה הולך להיות אחד הפרמטרים החשובים ביותר.

שיפור האתר

קידום SEO מתעסק הרבה בנראות האתר, ההמלצה היא לבנות אתר בוורדפרס. אתרי וורדפרס מקבלים לרוב תעדוף משום שהפלטפורמה מותאמת לגוגל וישנם תוספים רבים כמו יוסט שעוזרים בקידום האורגני. על מנת לקבל זמן תגובה מהיר מהשרת חשוב להיות תחת שרת הנמצא בארץ. שרתים בחו"ל יכולים להאט את קצב העלאת האתר משום שהדרך לאתר עוברת דרך חו"ל. לגוגל חשובה מאוד מהירות טעינת האתר, הרף של גוגל עומד על שניה מרגע שפתחו את הדף עד לתמונה הראשונה מהאתר. אם הזמן טעינה איטי, האתר לא מודרני וחווית המשתמש בו לא תקינה תהליך קידום האתר יפגע.

אתר בעייתי

אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור גוגל כדיי לתעדף אתרים הוא האתר עצמו. האם האתר רספונסיבי? האם האתר מהיר? האם יש לו שגיאות של 404?
כל המשימות האלו דורשות הגדלת ראש של אותה חברה לקידום אתרים בגוגל ושילוב של מתכנת או מומחה קידום אתרים בוורדפרס.

מערך קידום אורגני בגוגל המלווה אתכם לכל אורך הדרך עד להגעה לעמוד הראשון >> לחץ כאן לפרטים נוספים

שילוב ערוצים אחרים

שלבו נכסים נוספים שעומדים לרשותכם בשביל לקבל עוד טראפיק, נכסים כמו יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם. לגוגל חשובה האמינות של האתר והשילוב שלו ברשתות חברתיות. היא נותנת לפעמיים תיעדוף לאתרים שהלינקים שלהם מפורסמים ברשתות החברתיות. אתר שיש לו קישור מעמוד פייסבוק מקבל ערך דומה לקישור מאתר רגיל.
לכן גוגל תיתן לכם בונוס על רשתות חברתיות ובעיקר אם יש בהן כמות עוקבים ומעורבות גדולה.

שימוש בכלים של גוגל שיעזרו לטובת קידום אורגני

השתמשו בכלים הבאים בשביל למטב את התוצאות שלכם

  • Google analytics- לניתוח התנועה באתר והבנה מאיפה מגיעים הגולשים וההמרות.
  • Search Console- להבין באלו מילים אתם מופיעים ואיפה כדאי לשפר.
  • Google ADS- ביצוע חקר מילות מפתח ובדיקת מגמת חיפושים.
  • Tag manager- בעזרתו תוכלו לבצע הגדרת המרות.

בעזרתם תוכלו לקבל תובנות ולבצע אופטימיזציה נכונה על האתר.

קידום אתרים אורגנים – סיכום

חוסר השקעה הוא אולי הפרמטר החשוב ביותר כדיי לבצע קידום אתרים בגוגל. לא משנה אם אתם מבצעים קידום אורגני בצפון , בדרום או במרכז, או קידום אתרים באשקלון, קידום אתרים בבאר שבע, קידום אתרים באשדוד, קידום אתרים אשקלון, קידום אתרים בנס ציונה, קידום אתרים באילת,
אנו ממליצים תמיד להיפגש עם אותה חברה לקידום אתרים או אותו מומחה קידום אתרים ולשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
1. האם מבחינה מקצועית יש להם את הידע והניסיון ?
2. האם הם נראים לכם אנשים אמינים?
3. האם הם מוכנים לעשות כדיי שתצליחו?

במידה וכן, ואתם סומכים עליהם 100% תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה:
1. האם יש לכם את התקציב והסבלנות עד שהאתר יצליח להתקדם ברשת החיפוש של גוגל?

אם תזכרו את הכלל הפשוט של להתאים את הקידום אורגני למשתמש ולא לגוגל, ואם תפעלו בצורה ישרה ובעזרת קידום SEO לבן ולא בכובע שחור בלי קיצורי דרך,
תוכלו גם אתם לקדם את האתר שלכם וליהנות מטראפיק איכותי ומדויק לאתר שלכם תוך תפיסת מילות מפתח.
בין אם אתם מקדמים בעצמכם או יש לכם חברה לקידום אתרים, שימו לב טוב טוב שאתם לא עוברים על החוקים לא בטעות ולא בתמימות.

עם תבצעו פרסום אורגני בגוגל בצורה נכונה תוכלו להימנע משגיאות שיפגעו לכם באתר, ולהנות ממיקומים ראשונים בגוגל וכך להרוויח לידים רבים דרך טראפיק רב לאתר שלכם.
נציגנו פנויים לעשות איתכם שיחת ייעוץ מקצועית במתנה, כל מה שנותר לכם לעשות זה ליצור קשר!

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן