יועץ שיווקי

מה תפקידו של יועץ שיווקי וכיצד הוא יוכל למנף את העסק שלכם?

בעלי עסקים רבים תוהים על קנקנו של יועץ שיווקי מהו וכיצד הוא יוכל לעזור לעסק שלהם. במרבית המקרים, נקודת המבט החיצונית של בעל מקצוע שהוא מומחה בתחום השיווק, עשויה להיות המפתח לשינוי הזה שהעסק זקוק לו, בשביל להתחיל לזוז קדימה. היכולת של עסק לצמוח, תלויה אמנם במשאבים הפנימיים שלו ובהנעת העובדים לפעולה, אך ייעוץ שיווקי אסטרטגי המתבצע על ידי חברת פרסום מקצועית – יכול להוות מנוע לצמיחה, בעיקר עבור עסקים שאינם מפנים משאבים לפרסום ולשיווק מתוך העסק עצמו.

מהו תפקידו של יועץ שיווקי לעסקים?

הליווי שמעניק יועץ שיווק ופרסום הוא תלוי לקוח, כשהמטרה היא לייצר תהליך המותאם באופן מדויק לצורכי העסק. אפשר להשוות את העניין לתפירת חליפה בהתאמה אישית ולחלק את הליווי לשלושה חלקים:

  1. "תכנון הגזרה" ובניית תוכנית – יועץ שיווק צריך, בסופו של דבר, לתת כלים לבעלי עסקים על מנת שיובילו את העסק למטרה. מהי המטרה? זה כבר תלוי בלקוח עצמו: היעד יכול להיות הגדלת הרווחים בלבד, צמצום ההוצאות בלבד, העלאת הרווחיות במקביל להתרחבות של העסק ועוד. בניית אסטרטגיה לליווי עסקי, לאחר הגדרת המטרה שאליה שואפים להגיע, היא ההתחלה של כל תהליך מוצלח.
  2. 2.      "בחירת הבד" – ממש כפי שתופרים חליפה ובוחרים את חומר הגלם ממנו היא תהיה עשויה, כך גם יועץ שיווק ופרסום צריך להחליט, ביחד עם מנהלי העסק, ממה תהיה "תפורה" תכנית הליווי העסקי ולאן יופנו משאבי הפרסום והשיווק. ייעוץ שיווקי באינטרנט, למשל, יצריך פנייה לקהל גולשים בדרכים כגון: קידום בפייסבוק, קידום ממומן בגוגל, קידום אורגני בגוגל, ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות ועוד. זאת בשונה לייעוץ שיתמקד בלקוחות של חנות פיזית שהדרכים למשוך אותם אל העסק עשויות להיות שונות בתכלית. כמובן, שיהיו בעלי עסקים שיבחרו בתהליך ליווי שישלב בין שני התחומים.
  3. תפירת ה"חליפה" – אסטרטגיית הפרסום והשיווק תלויה, אמנם, בעיקר בסוג העסק והמטרות שלו, כפי שהוגדרו בשלב הראשון, אבל גם בסגנון הליווי של היועץ השיווקי ובתקופת הזמן שאליה נשכרו שירותיו. ליווי קצר מועד של שבועות ספורים, יהיה אחר מתהליך רב שלבי של חודשים רבים, לכן השלב הסופי של הגדרת התוכנית של השיווק והפרסום עבור העסק על כל רבדיו, יהיה מושפע בין היתר גם מעניין זה.

אילו סוגי עסקים עשויים להזדקק לשירותיו של יועץ שיווקי?

יועץ שיווק לעסקים קטנים יעסוק בתקציבים מצומצמים יותר, בהשוואה לייעוץ שיווקי דיגיטלי עבור חברות גדולות במשק, אך בשורה התחתונה הליווי עצמו דומה כיוון שהמטרה זהה: צמיחה עסקית.

ענפי משק מגוונים מאוד יכולים להסתייע בשירותי ייעוץ וליווי עסקי, הניתנים על ידי חברה לקידום אורגני, החל מעסקים קטנים שיש להם אך ורק חנות פיזית אחת ועד לארגוני ענק שמעניקים שירות דיגיטלי בלבד ולא מוכרים כל סחורה פיזית. הרעיון הוא דומה בכל המקרים: לאפיין את העסק, להבין מהן המטרות שלו לטווח הקרוב והרחוק ולהגדיר אסטרטגיית שיווק מיטבית שיש ביכולתה להניע תהליכים של צמיחה שיובילו את העסק להגשמת המטרות הללו.

בנוסף, חשוב להבין שגם עסקים בתחילת הדרך וגם עסקים וותיקים, עשויים להזדקק לשירותיו של יועץ שיווק ואסטרטגיה, בין אם לצורך ה"דחיפה הראשונית" והגעה אל קהל לקוחות שעדיין לא מכיר את העסק – ובין אם לצורך הנעה מחודשת של העסק, הרחבת קהל הלקוחות ויצירת בולטות גדולה יותר אל מול מתחרים קיימים שייתכן ודחקו את העסק וגרמו לירידה.

כך או כך, ההחלטה של בעל העסק לשכור את שירותיו של יועץ שיווק לעסקים, מוטב שתגיע בשלב מוקדם יחסית ולא לאחר הידרדרות כלכלית או אובדן שליטה וניהול כושל של העסק שלהם.

ההפך הוא הנכון – תפקידו של יועץ שיווקי דיגיטלי הפועל במסגרת משרד פרסום, להעניק לחברות ועסקים כלים לניהול נבון ומושכל יותר, תוך ניצול מיטבי של הכוחות המצויים בתוך הארגון. הכלל הוא פשוט: ככל שתהליך הליווי יתחיל קודם לכן, כך יגדלו הסיכויים לשאת פרי.

אילו כלים צריך יועץ שיווקי?

לכל תהליך של ליווי עסקי, מביא עימו היועץ "סל כלים". הכלים הללו ישמשו אותו הן בעבודה שתיעשה בשלב התכנון האסטרטגי הראשוני והן בפועל, כאשר תוכנית השיווק תובא לידי ביצוע.

זוהי הסיבה שיועץ מקצועי צריך:

  • להיות בקיא בעולם העסקי ולזהות הזדמנויות עסקיות שיכולות להיות רלוונטיות לארגון שאותו הוא מלווה.
  • להכיר את סוגי המדיה השונים לעומק ולהבין כיצד להשתמש באינטרנט, בטלויזיה, בעיתונות וכדומה בדרכים הטובות ביותר, על מנת למקסם את השיווק ואת תוצאותיו.
  • ראייה רחבה למרחקים ארוכים ולייצר אסטרטגייה שמתייחסת הן לטווח הקרוב והן לעתיד.
  • להעניק כלים לשינוי פנים-ארגוני למנהלי העסק והעובדים, על מנת להטמיע תהליכים בתוך הארגון ולהמשיך את השינוי, גם בתום תקופת הליווי העסקי.

יתרונות ייעוץ שיווקי דיגיטלי

כיום, הדיגיטל הוא הפלטפורמה החשובה ביותר עבור עסקים מכל ענפי המשק, זאת לאור העובדה שמרבית הלקוחות בימינו מגיעים לאחר גלישה בגוגל או ברשתות החברתיות, לצורך חיפוש אחר נותני שירות שונים. סל הכלים שבו משתמש יועץ עסקי חייב לכלול, כאמור, ידע, הבנה וניסיון בעולם העסקי לרבות תחום הדיגיטל על כל היבטיו, זאת מתוך הנחה כי המדיה היא הזירה שבה מתרחשת התחרות הגדולה ביותר על ליבם של צרכנים.

מתן דגש משמעותי על יצירת נוכחות דיגיטלית ובניית תוכנית שיווקית שכוללת בניית אתר עסקי או שדרוג אתר קיים, הינו חלק בלתי נפרד מכל תהליך ליווי עסקי שנמצא "עם היד על הדופק".

ייעוץ שיווקי שנותן משקל גבוה לנושא הדיגיטל, צפוי להעניק לעסק עצמו את המקפצה הגבוהה והטובה ביותר לשינוי אמיתי וליצירת דומיננטיות אל מול המתחרים, שתבוא לידי ביטוי בהגדלת המכירות והרווחיות.

איך לבחור יועץ שיווק דיגיטלי?

תהליך של ליווי עסקי הוא מנוע עוצמתי פוטנציאלי עבור בעלי עסקים שמכירים בכך, לעיתים דווקא מיקור חוץ של כל נושא השיווק – הוא זה ש"יעשה את העבודה" עבור העסק.

כמו כל בחירה של איש מקצוע, גם ההחלטה אודות קידום בדיגיטל ובחירת חברת פרסום – יכולה להתקבל לאחר חיפוש ברשת, או קבלת המלצות מקולגות שמדווחים על תוצאות טובות ותהליך ליווי מוצלח, אך כדאי לקבוע, בכל מקרה, פגישה ראשונית לבדיקת ההתאמה בין הייעוץ השיווקי המוצע לבין הלקוח.

אין תחליף לכימיה בין-אישית ולעיתים תקשורת מצוינת בין היועץ לבין בעלי העסקים, היא זו שתעשה את ההבדל ותייצר תהליך שיביא את העסק לפסגות חדשות.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן