אם לא יצא לנו להכיר, פוש דיגיטל היא חברה חלוצה בכל הקשור לקידום אורגני ולקידום במנועי AI בפרט, עם צוות של מומחים, אנחנו יושבים ברחובות ועושים מדע מגוגל 😊
ואני דניאל סרוסי ובמאמר הזה אני הולך לתת לכם סריקה לכל מה שאתם צריכים לדעת כדיי להתברג טוב בAI. אתם קוראים לו גוגל Overview אבל בתכלס זה נקרא גוגל SGE (Search Generative Experience).
אז איך מתכוננים לעובדה שגוגל כבר לא מציג רק תוצאות, אלא גם תשובות ? יאללה התחלנו!
מה זה גוגל SGE?
SGE זה מה שאתם התחלתם לראות קצת במנוע החיפוש. בארה"ב זה כבר מופיע קבוע ובישראל נכון לתאריך זה (נכון לתאריך 15.5.25), זה עדיין בטסטים כדיי לבחון את חווית המשתמש.
הרעיון:
תוצאות החיפוש יזרקו קצת לאחור, וגוגל SGE יופיע בהתחלה. ככה המשתמש ימצא ישר את מה שהוא רוצה וגוגל יתן פייט לGPT.
האם אורגני מת?
ממה שאני הבנתי, אני סבור ב95% שגוגל לוקח את תוצאות 1,2,3 ומאפשר קצת מניפולציה בנושא (לא כמו GPT שמאפשר המון מניפולציה ראו ההבדל בין AEO לGEO או את המאמר מזה GEO?).
אז לדוגמה: אם גולש יחפש איך לעשות קידום באינסטגרם, אז במקום להראות לו את התוצאות 1,2,3 של חברות פרסום, הוא יראה לו תוצאה משולבת של שלושתם.
אלא אם כן!
אותו מקדם אורגני כל כך חכם שהוא ידע לשלב ולכתוב על כל הנושא לבד.
אז איך לעשות SGE טוב? ניקח את המאמר הזה:
המאמר שלי נכתב בצורה טבעית, בלי קשר למילות מפתח בזרימה סמנטית (עדכון NSR של גוגל).
אין במאמר הזה אף מילה מיותרת ואף מילה שהיתי צריך להוסיף, וככה תוכן צריך להיכתב (עדכון CE של גוגל).
בנוסף, המאמר הזה לא לקח השראה מאף אתר והתוכן בו לא שואב מידע ממקורות מידע אחרים מלבד המוח שלי 😊 (עדכון KS של גוגל).
מה ההבדל בין SGE לבין Google Overview ?
בעצם גוגל אוברוויו הוא השלב הראשון של SGE בעברית. הערכה שלי שגוגל רק אוספת כרגע מידע ממקורות מהימנים, ומציגה אותו בתמציתיות. אבל בעתיד הSGE אולי יהיה הרבה יותר משמעותי. שימו לב שהמאמר נכתב ב15.6.25, יש מצב אפילו לפני שגוגל יחשבו על זה בעצמם ואם כן אני גאון.
אז למה זה כל כך חשוב וכל כך צריך לשים לב לזה?
במונחים של גוגל, השינוי הזה הוא רעידת אדמה:
- ירידה בקליקים – הגולשים יתחילו להיכנס יותר לגוגל SGE במקום לתוצאות החיפוש.
- התחרות היא כבר על נראות, ולא רק על מיקום – להיות ראשון זה לא מספיק. צריך להיות המקור שגוגל לוקחת ממנו מידע.
- שינוי מבני בדפי התוכן – כל תוכן שהוא כללי או "מרוח" לא ישרוד. רק תכנים ברורים, תמציתיים, עם מבנה קל לסריקה.
איך נראה תוכן SGE טוב?
תקראו את המאמר הזה 😊
טיפים לסיום
גוגל Overview – מה גוגל רוצה לראות בתוכן?
כתיבה של מומחה – לציין את שם הכותב, רקע, ניסיון איש לדוגמה: דניאל סרוסי, יועץ ומרצה SEO כבר למעלה מעשור, בעלים משותף של חברת פוש דיגיטל.
תשובות ישירות לשאלות – לא לחפור סתם. מישהו שואל מה גוגל רוצה לראות בתוכן, לכתוב 1,2,3 וזהו. תקשיבו, מודל AI חכם פי אלף מהדרך הנוכחית שגוגל רוצה לראות שימוש במילות מפתח בטקסט ובכותרות, AI עושה בית ספר.
שימוש נכון בFAQ ו- Structured Data – לקוח שלי ממש נפגע מיזה עד שהצלחתי להבין שזה קשור לסכמות האלו. יכולים למצוא את זה גם בסאמראש הוא התחיל להעיר על זה.
מה פוש דיגיטל עושה בהקשר של Google overview ו- SGE
אנחנו עוברים על כל התכנים, מתחילים מההכי נצפים, ומשפרים אותם.
הולכים למילות המפתח שהגעתם לתוצאות 2-5, ומעבים אותם (מהמילה עיבוי) כדיי להגיע ל1.
ושותים קפה, ורואים את ההשקעה שלנו משתלמת.
רוצים גם אתם להיות לקוחות שלנו? תשאירו פרטים.