fbpx
בניית פרופיל קישורים לאתר

בניית פרופיל קישורים לאתר- למה זה חשוב?

בניית פרופיל קישורים לאתר הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר עבור קידום אתרים בגוגל, אם לא החשוב ביותר שביניהם. הסיבה לכך היא שמלבד איכות התוכן עצמו והאופן בו האתר בנוי, גוגל מעריך את איכות האתר גם על פי האתרים האחרים שמקשרים אליו.

קישור אחד או כמה קישורים בודדים לא מעידים על האיכות הכללית של כל הקישורים שמפנים לאתר ובסופו של דבר גוגל מסתכל על התמונה הגדולה. ואת אוסף כל הקישורים שמפנים לאתר אנחנו מכנים "פרופיל קישורים".

בעבר היה אפשר ליצור פרופיל קישורים סביר בעזרת הרבה מאוד קישורים בינוניים ואפילו כאלו באיכות נמוכה ביותר, אבל היום זה כבר לא המצב וחשוב שכל הקישורים יהיו באיכות טובה.

אז איך יודעים עד כמה קישור איכותי?

האמת היא שאף אחד לא באמת יודע מה נחשב בעיני גוגל לקישור איכותי, אבל אם לוקחים את הנחיות האיכות של גוגל בנוגע לתכנים, אפשר גם להקיש מהם על מה בדיוק גוגל מחפשת בקישורים:

1.הקישור חייב לצאת מאתר עם פרופיל קישורים טוב כשלעצמו (אתר סמכותי).

2.הקישור חייב לצאת מעמוד עם תוכן כמה שיותר איכותי.

3.הטקסט ממנו בנוי הקישור (Anchor Text) צריך להיות רלוונטי לעמוד אליו הוא מקשר.

4.יש חשיבות גם למיקום ההיררכי של הדף: עדיף שקישור ייצא מדף קרוב יחסית לדף הבית באתר, אם לא מדף הבית עצמו. מהבחינה הזו קישור קבוע שיוצא מתבנית האתר הוא לא בהכרח טוב יותר.

5.חשוב שבדף ממנו יוצא הקישור לא תהיה כמות מוגזמת של עוד קישורים לאתרים אחרים, בטח לא עמודים באיכות נמוכה.

מהי בניית פרופיל קישורים לאתר איכותי?

כאמור, גם לאוסף כל הקישורים יש חשיבות מכרעת באופן בו גוגל מדרג את האתר.

לדוגמה ניקח את אתר רמפה שמתעסק בשירותי השכרת ציוד לאירועים. אם נסתכל באתר website seo checker, נראה שהציון שלו מול גוגל הוא 34.

אחד האלמנטים הכי חשובים הוא טקסט הקישור – יש לגוון בטקסט הקישור ולא לכלול המון מילות מפתח בצורה המדויקת בה הן מופיעות בחיפוש או בכלים של גוגל (לדוגמה, "אינסטלטור ברעננה"). רצוי ליצור שילובים שונים וגם סוגים אחרים של טקסט או אפילו תמונות.

לדוגמה:

  • שם הדף המקושר
  • שם האתר המקושר (גם אם הקישור הוא לדף פנימי)
  • כתובת האתר בפורמט קצר (Microsoft.com)

בנוסף יש מאפיינים לקישור עצמו: קישורים רגילים שמעבירים קרדיט וקישורים שלא מעבירים קרדיט ומסומנים בסימון מיוחד (NoFollow / UGC / Sponsored). חשוב שיהיו גם קישורים כאלו. אפשר ליצור כאלו בקלות דרך תגובות בבלוגים או פורומים (מן הסתם חשוב שהתגובות האלו יהיו ענייניות ולא משהו כמו "פוסט מגניב").

לפעמים אפשר למצוא כל מיני "נוסחאות" עם פרופילים מומלצים בבלוגים ואתרי שמתעסקים ב-SEO. העצה שלנו היא פשוט ללכת עם מה שהכי מתאים לקישור הספציפי (היגיון בריא).

איך משיגים קישורים ועל מה להקפיד?

את רוב הקישורים האיכותיים "משיגים" בשלוש דרכים:

1.שימוש באתרים אחרים שיש לכם – מתאים בעיקר לחברות קידום או מקדמים פרטיים שכבר בנו כמה אתרים שמקושרים בעצמם מאתרים אחרים. דורש עבודה זהירה מבחינת קישור בין האתרים.

2.החלפת קישורים – מקדם אחד מציב קישור לאתר של מקדם אחר והמקדם האחר מציב קישור לאתר של המקדם הראשון. עדיף שיהיו מעורבים כאן לפחות שלושה אתרים:

  • אתר א' מקשר לאתר ב'
  • אתר א' או אתר ב' מקשר לאתר ג'

במקרה הזה שני אתרים יהיו חייבים להיות שייכים לאותו המקדם וחייבים להפריד ביניהם, לפחות ברמת ה-IP או חברת האחסון.

אותו העיקרון יכול גם לעבוד עם ארבעה אתרים כאשר לכל מקדם יש שניים.

האתר שמקשר אלינו חייב לענות על כמה שיותר מדדי איכות שאותם הצגנו קודם. זה לא תמיד כל כך פשוט מכיוון שהרבה מקדמים יעדיפו ליצור קישורים מעמודים חדשים שהם לא תמיד קרובים לדף הבית או שהם נמצאים קרוב להמון דפים אחרים שמשמשים לצורך החלפת קישורים.

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד על תוכן איכותי מצידם של שני הצדדים. זה גם לא תמיד פשוט, אבל לפעמיים שווה לשלם על כתיבה איכותית.

3.קניית קישורים – קניית קישורים אסורה על פי גוגל ואם האלגוריתם מצליח לזהות שהתבצעה קניית קישורים, הוא הרבה פחות סלחן מאשר מקרים של החלפות קישורים מוגזמות (המון החלפות בטווח קצר).

בפרקטיקה יש המון סיטואציות שבהן אין ברירה אלא לקנות קישורים מכיוון שהתחרות בתחום פשוט גדולה מדי.

מהסיבה הזו קניית קישורים מתאימה יותר לאתרים שיש להם כבר פרופיל מבוסס שהקישור הזה "יבלע" בתוכו. מצד שני, יש גם כאלו שבונים אתרים שלמים עם קישורים שנקנו בכסף מכיוון שאלו אתרים פרטיים שלהם.

אתרים לרכישת קישורים אפשר למצוא באופן קצת אירוני בגוגל… אם אתם חוששים אפשר להשתמש במצב "גלישה בסתר" או בדפדפן Edge / ספארי.

אהבתם את התוכן?
הרשמו לניוזלייטר שלנו!
העסק שלך זקוק לפוש?

אנחנו מעניקים שיחת ייעוץ וניתוח השיווק הקיים שלך ללא עלות

השאירו פרטים

*מתקציבים של 3,000 ש"ח ומעלה

דילוג לתוכן