אנשים חכמים עובדים בצורה חכמה, והיום כל עסק מבין שהוא חייב לא רק משרד פרסום שחושב בצורה חכמה אלא גם יצירתית וחדשנית אך האם המשרד פרסום צריך לעשות שימוש בבינה מלאכותית בשיווק או לא?
אז כל נושא הAI עשה וממשיך לעשות הרבה מאוד רעש ומציע המון יתרונות, העניין הוא, שהרבה מאוד אנשים לא מבינים שהוא גם נזקים, ולא אני לא מדבר על זה שזה הולך להחליף עבודות.
אני מדבר על זה שכבר היום אנשים מקבלים עונשים מגוגל.
שימוש בבינה מלאכותית בשיווק – נתחיל מהסוף:
גוגל מתעדף תוכן איכותי. כן זה ידוע וברור לכולם. אבל איך הוא מודד תוכן איכותי?
- זמן שהייה
- מעורבות
- צפיות
אז לכל אלו שמכניסים כמות תוכן AI לאתר, שימו לב שאתם מכניסים עמודי זומבי.
עמוד זומבי = עמוד ללא זמן שהיה, ללא מעורבות, ללא צפיות.
עמודים שברוב המקרים אני מוחק (כן שמעתם נכון) שמגיע אליי לקוח וגם מתנער מקישורים רבים ש"נרכשו מהחברות הכי גדולות בארץ".
הידעתם שרובם עם ספאם סקור גבוה? זה אומר שאותו קישור ממליץ לעוד 100 אתרים אז גוגל מחשיב אותו כאתר מספים.
סטינו מהנושא.
בקיצור שוב מהסוף להתחלה, AI עוזר ברמת התוכן במידה והתוכן איכותי ואיך תוכן יהיה איכותי אם אנחנו רוצים תוכן חדשני שעוד לא כתבו עליו (כמו המאמר הזה😊).
אז אפשר להיעזר בAI לרעיונות לכתיבה אבל לא לכתיבה עצמה.
כמובן שלגוגל אין אינטרס שאנשים יכתבו מאמרים רק בעזרת AI ולכן כל השלושה פרמטרים שציינתי קודם קובעים את היסודות שלה.
מודל כמו ג'ימיני הוא מודל של גוגל ולכן הוא יודע לזהות מקילומטרים שזה נכתב AI, כמו גם שהוא מצליח לזהות בעזרת תוכנות GPT וחבריו.
אז מה בנוגע לניהול קמפיינים?
גם שם הבשורה לא טובה לכל ה"מקצרים".
לדעתי בעוד עשור מהיום המון תפקידים יתחלפו בעתיד אבל לא הרעיונאים.
רעיונאי אגב, זו הסיבה שקמפיין מצליח.
רעיונאי זה בן אדם שכשאתם בוחרים חברת דיגיטל / משרד פרסום אתם רוצים לא רק את הניסיון, והכמות עובדים, אתם רוצים לדעת שיש להם מישהו שהבין אותכם ומבין שיווק.
רעיונאי הוא הבן אדם ששווה לקוקה קולה מיליונים. ולא קוקה קולה לא משתמשת בAI.
אז בכל הקשור לניהול קמפיינים, גם פה לא היתי ממליץ להשתמש בבינה מלאכותית.
באופן כללי, אצלנו בפוש דיגיטל, אנו מנסים לעשות כמה שפחות שימוש בבינה מלאכותית כדיי לא לדכא יצירתיות.
יצירתיות שעוזרת לנו להיות ויראלים בפרסום בטיקטוק.
יצירתיות שעוזרת לנו לשפר מיקומים בקידום אתר בגוגל.
יצירתיות שעוזרת לנו בכל הקשור למסרים שיווקים לניהול קמפיינים.
אז מתי כן נעשה שימוש בבינה מלאכותית?
1. אוטומטיזציה של תהליכים
AI מאפשר לאוטומט תהליכים שונים כמו שליחת מיילים ואנליזת נתונים. אוטומטיזציה זו חוסכת זמן ומאפשרת למשווקים להתמקד בפעולות קריאטיביות יותר ובאסטרטגיות ארוכות טווח.
משהו שאני מאוד אוהב לעשות זה לקחת נתונים ולהפוך אותם לויזואלים.
ככה יותר קל לי לעכל את המידע וגם ללקוח.
2. שיפור חווית הלקוח
בעזרת אלגוריתמים מתקדמים, בינה מלאכותית יכולה לנתח נתונים על התנהגות המשתמשים ולספק חוויות מותאמות אישית, כמו המלצות על מוצרים, תוכן מותאם אישית, ופילוח מדויק של קהלים. זה יכול להוביל לשיעורי המרה גבוהים יותר ולשיפור נאמנות הלקוחות.
מי שמתכנת זה בדיוק הדברים שכדאי לו להתמקצע בהם הכי הרבה.
3. ניתוח נתונים ותחזיות
טכנולוגיות של AI מאפשרות ניתוח נתונים בזמן אמת, מה שמסייע בשיפור קמפיינים שיווקיים. בעזרת בינה מלאכותית ניתן לבצע תחזיות מדויקות על מגמות בשוק, התנהגות לקוחות ומגוון משתנים נוספים.
לא מספיק גוגל טרנד אלא ממש להבין אילו שאלות אנשים מחפשים ומה מעניין אותם מתי ואיפה.
שימוש בבינה מלאכותית בשיווק – מסכם לכם:
ממחקר שערכתי, פתחתי 2 אתרי בלוג באותו נושא.
האחד קיבל 10 מאמרי AI בכל יום והשני קיבל 10 מאמרי תוכן איכותי.
הניחוש? צדקתם.
מחקתי אותם ופתחתי שוב 2 אתרים. רציתי להבין מה היחס ואם יש פה חוקיות מסוימת.
אתר אחד קיבל 100 מאמרי AI והשני קיבל מאמר אחד עם תוכן איכותי כל יום.
הניחוש? צדקתם.
איכות על כמות חבר'ה.
שאלות של אנשים שבגללם כתבתי את המאמר שימוש בבינה מלאכותית בשיווק:
שאלה 1 – "אני לוקח את הטקסט מאנגלית מעביר לספרדית ומשם לצרפתית ואז לעברית ואז גוגל לא עולה על זה".
תשובה 1 – גם אם הוא לא יעלה על זה, זה לא תוכן מעניין.
שאלה 2 – "אני עובר על הטקסט ומשפצר אותו"
תשובה 2 – יש מצב שזה יעבוד רק שימו לב שאפילו אם יש 4 מילים לקוחות מבינה מלאכותית אז גוגל עולה על זה.
שאלה 3 – "יש לי תוכנה שכותבת תוכן ומאפטמת בזמן אמת את כל המוצרים שלי"
תשובה 4 – התחזית שלי שבעדכון פנדה הבא אתה תרד במיקומים