איך מייצרים שיווק דיגיטלי אפקטיבי?

שיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

בעלי עסקים בשנים האחרונות הבינו כי הדרך הטובה ביותר לקדם את העסק שלהם נמצאת בעולם של שיווק דיגיטלי. ישנן לא מעט פלטפורמות המתאימות לקידום עסקים בדיגיטל ועדיין לא כולן מתאימות לכל עסק ועסק. במאמר הזה ננסה לעזור לכם ולהסביר על 2 הפלטפורמות העיקריות והחשובות בשיווק דיגיטלי בעבור בעלי עסקים.

קודם כל – איך שיווק דיגיטלי שינה את עולם השיווק?

בין אם אתם חברה גדולה או עסק בתחילת דרכו, בכל מהלך שיווקי תשמעו את המושג שיווק דיגיטלי. איך פרסום באינטרנט הפך לכל כך אפקטיבי?

בניית משפך שיווקי

היום בכל פלטפורמה שנפרסם בה ישנו פיקסל או מערכת שיכולה לעקוב אחר הגולשים שמבצעים מעורבות עם הפרסום שלכם, בעזרת המערכות המתקדמות אלו נוכל לבנות משפך שיווקי אשר תופס את הלקוח בכל שלב הרכישה ולפרסם לו תכנים מותאמים לשלב בו הוא נימצא במשפך. דוגמא למשפך שיווקי:

בעבר הפרסום המסורתי כמו פרסום בטלוויזיה, פרסום בשלטי חוצות, פרסום בעיתון, פרסום ברדיו או פליירים. לא הינו יודעים עד כמה הפרסום אפקטיבי ולא ידענו מה באמת גרם ללקוחות להגיע לעסק.

בעזרת שיווק דיגיטלי אפשר לראות את השלבים שהלקוח עבור בשביל לרכוש מכם. בעזרת בניית משפך שיווקי נוכל לראות איפה ישנה נטישה של לקוחות, לחזק ולפרסם תכנים שונים לכל לקוח בשלבים השונים של המשפך.

איך אנחנו יודעים מה צריך לפרסם?

קחו 5 לקוחות רנדומליים שהגיעו אליכם אפילו תבקשו לעשות איתם שיחה של 10 דקות. בדקו איפה הם ראו אתכם בפעם הראשונה, מה גרם להם להתעניין במוצר/ שירות שלכם, מה גרם להם לבחור דווקא בכם ולא במתחרה שלכם? אפילו תשאלו אותם איך הייתה חווית הקנייה שלהם? האם הקנייה הייתה פשוט וקלה או היו להם קשיים מסוימים?

תוכלו לקבל תמונה על התהליך שהלקוח עובר, מה שנישאר זה לשבת מול משפך השיווק ולרשום בכל תהליך את הפתרון שהלקוח חיפש. לדוגמא:

חשיפה: איפה אנחנו פוגשים את הלקוח בפעם הראשונה? מה יגרום לו לשים לב אלינו?

עניין: לאחר שהלקוח שם לב אלינו, איזה מסר אנחנו רוצים להעביר לו? מה יגרום לו להשאיר ליד או לבצע רכישה? האם זה מבצע מיוחד? הצעה מפתה?

התלבטות: לרוב לאחר שלב העניין הלקוח יבצע סקר שוק, חשבו מה מבדל אתכם מול המתחרים מה יגרום ללקוח לסגור דווקא איתכם? פרסמו מספר אפשרויות ובדקו מה מניב יותר לידים/ רכישות.

רכישה: מזל טוב יש לכם לקוח חדש! תוכלו לפרסם לו מוצרים משלימים ולהגדיל עסקה.

איך נדע מה יניב תוצאות ומה לא?

לשאלה הזאת יש תשובה מאוד ברורה- אף פעם לא תדעו אם זה יעבוד או לא עד שתנסו. גם אנחנו לאחר מאות קמפיינים שאנחנו נהלנו ומנהלים לא יכולים לדעת מה יעבוד מעולה ומה יעבוד פחות. בזכות המערכות המתקדמות של הפלטפורמות תוכלו להוציא קמפיינים לאור ולאחר שבוע שבועיים תוכלו לקבל תמונה של איזה מודעה מדברת יותר בשפה של קהל היעד. איזה פתרון עונה לרוב הצרכים של הלקוחות שלכם. ברגע שתבינו זאת תוכלו למקסם את התוצאות ולהגדיל את התקציב במודעות שעבדות.

איך תדעו היכן קהל יעד שלכם נמצא?

נתמקד ב2 הפלטפורמות הפופולריות פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק. בעזרת חקר מילות מפתח נוכל להבין האם יש חיפושים בגוגל על התחום שלכם, במידה ותראו 0 חיפושים תבינו שהקהל יעד שלכם לא מחפש אתכם בגוגל אלה מגיע מכוונים שונים.

בפייסבוק יש אפשרות לבדוק את נפח קהל היעד לדוגמא כמות האנשים שמתעניינים במאמן כושר בכל הארץ בחודש נעה בין 904,000- 1,100,000

עכשיו אתם צריכים להבין מה כואב ללקוחות שלכם ואיך אתם מציגים להם את הפתרון לכאב שלהם. כך תוכלו לבדוק בפלטפורמות השונות האם הקהל יעד שלכם נמצא בפלטפורמות או שלא.

חקר מתחרים

היום בעזרת שיווק דיגיטלי קל יותר מתמיד לעשות חקר על המתחרים שלכם. בעזרת מספר כלים פשוטים תוכלו לראות מה המתחרים שלכם מפרסמים. לדוגמא, אם תרצו לראות מה המתחרים שלכם מפרסמים בפייסבוק תוכלו לגשת ל-  facebook library להזין את שם הדף של המתחרה שלכם (יש אפשרות גם להזין את האינסטגרם) ולראות את כל התכנים שהוא מפרסם ברגעים אלה ממש. הדרך הכי פשוט זה פשוט להיכנס לאתר של המתחרה והוא כבר לבד יפרסם לכם.

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר

כמה תקציב צריך עבור שיווק דיגיטלי?

שאלת מיליון הדולר. תקציב שיווק משתנה בין מטרה למטרה בין עסק לעסק. נסביר בקצרה. ניקח את תחום מאמני הכושר הפרטיים- עלות ממוצעת בגוגל לקליק של מאמן כושר היא 4.55 ₪

נניח שלאחר 10 קליקים מישהו השאיר לכם ליד. הוצעתם 40.55 ₪ והרווחתם ליד. מעולה, כמה לידים אתם רוצים בחודש? 100? אז תעשו 40.55 כפול 100 תקציב הפרסום שלכם צריך להיות 4,055 ₪.

לאומת זאת עורך דין המתמחה בדיני נזיקין שהממוצע שלו לקליק היא 22.21 ₪

וגם פה לאחר 10 קליקים מישהו השאיר ליד, ההוצאה הייתה גדולה משמעותית עבור הליד- 220 ₪ ואם תרצו 100 כאלו בחודש תצטרכו להשקיע 22,000 ₪. לכן כל תחום נבדק לגופו.

אתם רוצים שיהיה לציידכם מישהו מקצועי

לכל עסק מתחיל אנחנו ממליצים ללמוד את כל המערכות ואפילו לנסות בעצמם. יש לזה מספר סיבות פשוטות:

  1. אם תלמדו טוב ותייצרו בעצמכם קמפיינים שיניבו לכם תוצאות מעולות אנחנו יותר מנשמח עבורכם! לא סתם אנחנו כותבים לכם כל הזמן טיפים לעסקים ומדריכים שיכולים לעזור לכם להגדיל את העסק שלכם.
  2. במידה ועשיתם קמפיין והקמפיין הזה לא חווה הצלחה אתם כן תוכלו לפנות לבעל מקצוע או לחברת פרסום ולתת להם את המושכות אבל ההבדל הגדול יהיה בזה שאתם כבר תבינו את השפה ותבינו טוב יותר את התהליך.
  3. עשיתם ניהול קמפיינים דיגיטליים וזה חווה הצלחה מסחררת והגיעו אליכם המון לקוחות. התחלתם להתעסק יותר בלקוחות ופחות בשיווק כמות הלידים התחילה לרדת או עלות הליד נהייתה יקרה. בזמן הזה תוכלו להוריד ממכם ולתת את העבודה למישהו מקצועי אך כמו שכתבנו בסעיף 2 אתם תוכלו לכוון אותו במה עבד טוב ומה עבד פחות טוב, במה תרצו שהוא יתמקד ומה תרצו שהוא יחזק.

כמה פלטפורמות של שיווק דיגיטלי שאתם פשוט חייבים להכיר

פרסום בגוגל

מנוע החיפוש הגדול בעולם, גוגל, הוא מקום נפלא לקידום עסקים ואתרי אינטרנט. בישראל לדוגמא, למעלה מ-95% מהחיפושים המבוצעים ברשת, מתבצעים במנוע החיפוש של גוגל. הפוטנציאל העצום גורם בכל יום לעסקים נוספים להצטרף לפלטפורמת הפרסום של גוגל ולהתחיל לקבל משם תוצאות. בתוך עולם הפרסום של גוגל ישנה חלוקה לשתי שיטות עיקריות, קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני בגוגל

שיטת קידום זו מתבססת על חיזוק האתר על ידי תהליכי אופטימיזציה, הטמעת מילות מפתח, שיפור החוויה באתר ויצירת פרופיל קישורים איכותי. כל התהליכים הללו אמורים לגרום לאתר לעלות במעלה תוצאות החיפוש בכל פעם שמישהו מחפש מילת מפתח רלוונטית לעולם התוכן שלנו. הבעיה המרכזית בשיטה זו היא הזמן הרב שלוקח לקדם את האתר עד אשר הוא מגיע לתוצאות הראשונות בעמוד התוצאות הראשון של גוגל. במידה ויש לבעל האתר יכולת כספית לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, הוא בהחלט יכול לקצר את התהליך ולקבל תוצאות בזמן קצר יותר.

קידום ממומן בגוגל

בשיטה זו אנו משתמשים במערכת הפרסום הפנימית של חברת גוגל הנקראת google ads ולמעשה משקיעים כסף בעבוד כל קליק שיילחץ על המודעה שלנו, מודל זה נקרא PPC, תשלום לפי קליק. היתרון הגדול במודל זה הוא העבודה שאנחנו לא צריכים לשלם בעבור חשיפות אלא רק בעבור תוצאה מוחשית שקיבלנו והיא כניסה לאתר של גולש שרלוונטי אלינו ויכול להיות לקוח פוטנציאלי. יתרון נוסף בשיטה הזו היא זמן ההקמה המהיר שעומד על כמה שעות ומאפשר לכל עסק להקים קמפיין ולהתחיל לקבל תוצאות מעכשיו לעכשיו.

פרסום בפייסבוק

מקום נוסף ומומלץ מאוד לבעלי עסקים המעוניינים לקדם את העסק שלהם הוא פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה והפופולארית בעולם. באמצעות פרסום בפייסבוק ניתן להגיע בצורה מדויקת לקהלי היעד שלנו. הרעיון בפייסבוק הוא לשלם כסף בעבור חשיפת המודעה שלנו לקהלי יעד שרלוונטיים אלינו. פייסבוק מצליחה לדלות מידע רב אודות המשתמשים שלה בהקשר של תחומי עניין, התנהגות צרכנים, התנהגות גלישה ועוד, אנחנו כמפרסמים יכולים לעשות שימוש במידע הזה ולהציג את המודעות שלנו רק למשתמשים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלנו. מעבר לפרסום הממומן בפייסבוק ניתן גם לנהל בצורה חינמית עמוד עסקי בפייסבוק ולהעלות בו תכנים ופוסטים אך ללא תשלום לפייסבוק, אחוז החשיפה והמעורבות יהיו נמוכים במיוחד.

שיווק דיגיטלי מוצלח מתחיל בבחירת פלטפורמה פרסומית ראויה ומתאימה. גוגל ופייסבוק הן פלטפורמות מצוינות ויעילות לקידום עסקים ברשת. בחירה בכל אחת מהן ועבודה נכונה ומסודרת יכולה להניב תוצאות טובות למפרסמים בהן כך שכל שנותר לנו הוא לאחל להם הצלחה.

בונים קמפיין? יש לכם קמפיין שלא מניב תוצאות? אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה או התייעצות. השאירו פרטים בטופס למטה ונחזור אליכם בהקדם.

שתפו את הפוסט
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אנחנו כאן להקשיב

צרו איתנו קשר
בניית פרופיל קישורים לאתר
קידום אתרים בגוגל

בניית פרופיל קישורים לאתר- למה זה חשוב?

בניית פרופיל קישורים לאתר הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר עבור קידום אתרים בגוגל, אם לא החשוב ביותר שביניהם. הסיבה לכך היא שמלבד איכות התוכן עצמו

טיפים לעיצוב פליירים
טיפים לעסקים

טיפים לעיצוב פליירים לעסק שלכם

פליירים מהווים דבר חשוב מאוד עבור כל עסק אשר מעוניין לחשוף את עצמו בצורה רחבה ומשמעותית ובעיקר במסגרת תקציבית הגיונית. מכיוון הפליירים יכולים להיות אמצעי

Call Now Button דילוג לתוכן