הטלוויזיה, היא אחת הפלטפורמות המסורתיות והגדולות ביותר לפרסום מותגים ומוצרים. פרסום בטלוויזיה מצריך השקעה גדולה, אך ההגעה לקהל הרחב שהיא מציעה, והאמינות שהיא מוסיפה למותג, הופכים אותה לאטרקטיבית לרבים. באמצעות פרסומות טלוויזיה, ניתן ליצור חוויה רגשית, להשפיע על הצרכן ולספר לו סיפור בצורה מרהיבה. עם זאת, בעידן הדיגיטלי, הטלוויזיה מתמודדת עם התחרות מפלטפורמות חדשות, ולכן קריטי לבחון את השווי המתווסף של כל פרסומת טלוויזיה במעמד המדיה הנוכחי.
כמה עולה פרסומת בטלוויזיה ואיך זה עובד?
פרסום בטלוויזיה מתחלק ל2 קטגוריות מרכזיות:
- פרסום חסויות בטלוויזיה – אורכן בדרך כלל הוא כ – 6 שניות פרסום והן מתחלקות לסוגים של רצועות כמו פרסום חסויות בטלוויזיה של רצועות בוקר, או פרסום חסויות בטלוויזיה ברצועות שידור פרמיום.
- פרסום תשדירים – אורך הזמן נע בין חצי דקה ומעלה. הזמן נקבע על פי מדד הרייטינג ולא על פי כמות הצפיות בתשדיר, וכך התשלום הוא נגזרת של זמן הצפייה שבו הצופה אכן ראה את הפרסומת שלכם.
איך השפיע המדיה החברתית על הטלוויזיה?
בשנים האחרונות, עם התפשטות האינטרנט והמדיה החברתית, נצפה בידוד ניכר של הטלוויזיה כאמצעי הפרסום המרכזי. אך עם זאת, יש בטלוויזיה כוח שאין לשום אמצעי פרסום אחר – היא יכולה להגיע אל מיליוני אנשים באותו הרגע וליצור ריכוז תשומת הלב. האתגר הגדול הוא ליצור תוכן שידהים וישאיר רושם, במיוחד כשהצרכן מוצף במגוון הצעות פרסומיות. כמו כן, עם השנים התגברה הצורך במדידה ובאנליטיקה, והיום חברות רבות מחפשות אחר דרכים לשלב בין הטלוויזיה לבין פלטפורמות הדיגיטל, כך שיהיה אפשר למדוד בצורה מדויקת את ההשפעה וההגעה של כל קמפיין.
יתרונות פרסום בטלוויזיה
מיתוג
בשונה משירותי ניהול קמפיינים דיגיטליים, פרסומות בטלוויזיה מאפשרות חשיפה למאות אלפי לקוחות פוטנציאלים בכל דקה של שידור. חשיפה זו תגרום באופן מהיר לחיזוק המותג ויגרום לבאז תקשורתי סביבו. הטלוויזיה היא הפלטפורמה המתאימה ביותר לבניית מותג ולהזדהות עם המותג.
תרגוט של פרסום בטלוויזיה
בעזרת פרסום בטלוויזיה בתוכניות ספציפיות תוכלו להגיע לקהל יעד מדויק. למשל דרך תוכניות כמו "נינג'ה ישראל" או "הישרדות" תוכלו להגיע לקהל צעיר, בעוד באמצעות פרסום בתוכניות בוקר תוכלו להגיע לקהל נשי או קהל מבוגר יותר.
כוח השכנוע
הטלוויזיה היא הפלטפורמה הקרובה ביותר לחיינו האמיתיים, לכן קל באמצעות פרסום באחד מערוצי הטלוויזיה לשכנע צופה שישתמש במשחת שיניים, אשר מסוגלת להלבין את שיניו או ברכישת מכשיר כושר אשר מסייע להפחתה במשקלו של הגוף. הפרסום בטלוויזיה אינו ענין של מה בכך ויש לבצע הכנות מתאימות לכך. קיימים תנאים בסיסיים שחובה שיתקיימו לפני שהערוצים מאשרים הופעה של פרסומת זו או אחרת. לדוגמה קיימים חוקים מהותיים מה מותר להגיד ומה מותר להיראות במהלך התשדירים הללו. לאור המיקוד הענייני, רוב הצופים שיראו פרסומת בטלוויזיה ישוכנעו שהמוצר/השירות עובד.
לפניכם טבלה המציגה את היתרונות והחסרונות של פרסום בטלוויזיה:
יתרונות | חסרונות | |
---|---|---|
הישגים | • גישה לקהל רחב ושונה | • קשה למדוד את ההשפעה המדויקת של הפרסום על הצופים |
איכות התוכן | • אפשרות ליצירת תוכן באיכות גבוהה עם הפקה מקצועית | • הפקת פרסומת טלוויזיה יכולה להיות יקרה ומורכבת |
תחושת אמינות | • הפרסום בטלוויזיה נתפס כאמין ומקצועי יותר על ידי הצופים | • הגבלה על המשך הפרסום וקשיים בעדכונים או שינויים |
התמקדות בקהל | • אפשרות לכוונן את הפרסום לתוכניות וערוצים מסויימים ובשעות רלוונטיות | • חוסר יכולת להתמקד בקהל מסוים באופן דינמי כמו בפרסום הדיגיטלי |
אינטראקטיביות | • אפשרות ליצור רגש בקרב קהל רחב ובצורה מיידית | • אין אפשרות ליצירת אינטראקציה ישירה עם הצופה כמו בפרסום הדיגיטלי |
תדירות הגעה | • באמצעות חוזים נכונים, ניתן להבטיח חשיפה גדולה לקהל המטרה שאנו מכוונים | • העלות של זמן שידור פריים בטלוויזיה יכולה להיות גבוהה מאוד |
על אף שהטלוויזיה מציעה פלטפורמה עם יתרונות רבים, יש לזכור שבעידן הדיגיטלי, השילוב של פרסום בטלוויזיה בצד פרסום דיגיטלי יכול להציע פתרון מקיף ואפקטיבי יותר לקמפיינים של מותגים רבים.
היתרונות של פרסום בטלוויזיה ופרסום דיגיטלי
פרסום בטלוויזיה ופרסום דיגיטלי הם שני כלים בעלי יתרונות והזדמנויות רבים. הטלוויזיה, המכונה גם "המסך הגדול", מציעה גישה לקהל המוני ורחב, עם יכולת ליצור חוויה אודיו-ויזואלית רבת השפעה ולהשאיר חותם עמוק אצל הצופה. הפרסום בטלוויזיה יכול להביא להיכרות מהירה של מוצר או שירות ולבניית תדמית מותג חזקה. מצד שני, הפרסום הדיגיטלי מציע אפשרות למדידה מדויקת ואופטימיזציה בזמן אמת של הקמפיין. הוא מאפשר יעילות בהגעה לקהל היעד הרלוונטי באמצעות סינון וטירגוט נכון, וכן יכולת האינטראקציה עם המשתמש. בעולם הדיגיטל המתמקד בתוכן, האפשרויות הן אינסופיות – מפרסום ברשתות חברתיות, דרך פרסום במנועי החיפוש בגוגל ועד לפרסום באפליקציות. שני הכלים משלימים אחד את השני ובאינטגרציה נכונה של שניהם ניתן למקסם את תוצאות הקמפיין.
חבילות פרסום בטלוויזיה החל מ-8,990 ₪ בלבד!
למי מתאים לפרסם בטלוויזיה?
לכל חברה שמעוניינת להגדיל את המיתוג ואת היקפי המכירות של מוצריה בתחומים עסקיים שונים כמו נדל"ן, מזון, אופנה, רכב, ביטוחים, קמעונאות ועוד. כל פרסום הוא בדרך כלל אפקטיבי ויוביל לשיפור ברמת המכירות של החברה. מניסיון העבר, כל עסק שהשקיע במיתוג, העלה מחירים והצליח לייצר הרבה יותר לידים שמגיעים בדרך הרגילה מפה לאוזן. מחיר הפרסום הוא אכן גבוה מאד אך בעלות מול תועלת יש הצדקה להשקעה הגדולה אם מדובר בעסק הנכון שמלווה אותו סוכנות פרסום מקצועית שמבינה את צרכי העסק.
איך לבצע פרסום בטלוויזיה?
מומלץ מאוד להתייעץ עם סוכנות פרסום כמו פוש דיגיטל כדיי לגבש אסטרטגיה שיווקית. בהתאם לקהל היעד שלכם נוכל לגבש יחד אסטרטגיה שיווקית כדי לבצע פרסום אפקטיבי לפלח השוק המדויק ה ביותר, על פי ערוץ השידור המתאים ביותר, בזמן הנכון ועם כמות הרייטינג המתאימה. אם אתם מעוניינים להיפגש לשיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות, תוכלו להשאיר כאן את הפרטים או להתקשר אלינו ונשמח לגבש איתכם אסטרטגיה שיווקית.